Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 1875
Hei, jeg har en venn som skaffer meg sigaretter fra Sverige, Strømstad eller Svinesund. Jeg fikk nettop en kartong og på den står det engelsk tekst på, men jeg klarer ikke finne noe galt med røyken, uten at jeg kanskje får mer røykhoste av den. Noe Marlboro fra tidligere har det lukta rart, nesten dritt, har hørt om "garasjesigg" før og vet at de buffer det ut med alt mulig dritt, andre plantematerial, tørka kudritt, og gudene vet. Og en gang har det tilogmed vært arabisk varselteksting på pakken. Det kan jo kun være smugler sigaretter eller garasjesigg? Jeg tror han blir lurt av sjoføren sin. Har ivertfall aldri komt borti noe annet svensk tekst på røykpakkene ifra Sverige, så mye tyder vel på smuglervarer. En gang før merka jeg at Marlboro merket på nede med filteret, ikke satt så godt fast, det gikk nesten ann å pille av. Merka også at det blir litt skeivbrent glo og litt "tshh" lyd men det kan godt mulig skyldes litt fuktighet i huset hans, der han har oppbevart det. Konfronterte han med dette idag og han meinte på at det var heilt ekte varer fordi det sto made in Switzerland og var såppas proffesjonelt pakka inn. Så jeg prøver å finne ut av er om jeg skal gi tilbake gava jeg fikk. Kan ta bilde av kartongen, pakken og siggen imorgen når jeg har tid. Itilfelle noen klarer å sammenligne og identifisere det med ekte varer. Tror nemlig han blir lurt.
Sitat av fjellape Vis innlegg
Hei, jeg har en venn som skaffer meg sigaretter fra Sverige, Strømstad eller Svinesund. Jeg fikk nettop en kartong og på den står det engelsk tekst på, men jeg klarer ikke finne noe galt med røyken, uten at jeg kanskje får mer røykhoste av den. Noe Marlboro fra tidligere har det lukta rart, nesten dritt, har hørt om "garasjesigg" før og vet at de buffer det ut med alt mulig dritt, andre plantematerial, tørka kudritt, og gudene vet. Og en gang har det tilogmed vært arabisk varselteksting på pakken. Det kan jo kun være smugler sigaretter eller garasjesigg? Jeg tror han blir lurt av sjoføren sin. Har ivertfall aldri komt borti noe annet svensk tekst på røykpakkene ifra Sverige, så mye tyder vel på smuglervarer. En gang før merka jeg at Marlboro merket på nede med filteret, ikke satt så godt fast, det gikk nesten ann å pille av. Merka også at det blir litt skeivbrent glo og litt "tshh" lyd men det kan godt mulig skyldes litt fuktighet i huset hans, der han har oppbevart det. Konfronterte han med dette idag og han meinte på at det var heilt ekte varer fordi det sto made in Switzerland og var såppas proffesjonelt pakka inn. Så jeg prøver å finne ut av er om jeg skal gi tilbake gava jeg fikk. Kan ta bilde av kartongen, pakken og siggen imorgen når jeg har tid. Itilfelle noen klarer å sammenligne og identifisere det med ekte varer. Tror nemlig han blir lurt.
Vis hele sitatet...
Selv kjellerfabrikker kan pakke inn en kartong i plast slik at det ser profft ut og stemple made in Switzerland.

Den beste måten å finne ut om det er noe galt er å sjekke tobakken mot tobakk kjøpt i butikk, både utsende, hvordan den er kuttet, form og fasthet på selve sigaretten.
Anonym bruker
"Arg Spissmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Var du hos russerne? Det er fabrikklaget i polen
Hvorfor leter du egentlig etter feil med en gang du fikk kartongen. Sigaretter er neppe blanda med KUdritt grunna bakterier, vond smak å lukt, å andre planter er da ikke så farlig, men GIFT er de fleste sigaretter blanda med som selv er farligere enn selve tobakken.

Å jeg vil også si at å LEVERE tilbake gaven din for noe som høres ut som oppdikta tull er nærmest frekt.
Anonym bruker
"Lysten Sørhare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av carttown Vis innlegg
Hvorfor leter du egentlig etter feil med en gang du fikk kartongen. Sigaretter er neppe blanda med KUdritt grunna bakterier, vond smak å lukt, å andre planter er da ikke så farlig, men GIFT er de fleste sigaretter blanda med som selv er farligere enn selve tobakken.

Å jeg vil også si at å LEVERE tilbake gaven din for noe som høres ut som oppdikta tull er nærmest frekt.
Vis hele sitatet...
Wow. Falske sigaretter eksisterer og kan være blanda med hva som helst og er ergo mer risikable for helsa enn vanlige. De i norske butikker er ikke tilsatt GIFT, hva enn det skal være.
Trådstarter
Ja vet det høres sikkert sjokkerende ut alt jeg påstår. Tørka kumøkk for eksempel er ganske litt i drøyeste laget å påstå, men de underbetalte bøndene som dyrker tobakk i U-land, og selger til "garasjesigg" gangsterene må jo få litt profitt de også. Tror dere produktet kun skiller seg ut med hvor stor mengde gift i? Sigaretter er giftig uansett hvordan man snur og vender på det.

carttown: "Å jeg vil også si at å LEVERE tilbake gaven din for noe som høres ut som oppdikta tull er nærmest frekt."
I min vennekrets liker vi å gi gaver til hverandre, så skjønner ikke hvordan du oppfatta det som frekt. At det er frekt å gi dritt til noen er jeg heilt enig, men det kan skyldes han ville heller ha en kartong med LITE for seg selv.

Nikotinsuget tok over igårkveld så prøvde jeg 2-3 stk, har faen ikke hatt så mye røykhoste før som i morres. Jeg sliter ikke til vanelig med mye hoste.

Den eneste måten jeg tror jeg kan finne ut av dette på er å bruke et mikroskop eller noe.
Sist endret av fjellape; 17. april 2019 kl. 00:34.
Ei ex-kjæreste røkte ganske tett, typ 5-10 røk hver eneste dag. Uten røkhoste. Men hun fikk røkhoste om hun røkte "feil merke". Feks i USA ble hun å røke marlboro el camel avhengig av hva de hadde i butikkene og da hostet hun. Når vi kom hjem og hun røkte sitt vante merke forsvant hosten. Kan røkhosten ha noe med at kroppen din er vant til "ditt merke" men ikke takler andre?

Falske sigaretter og bakgårdsmekk er vel ikke verdt risikoen vel? Er neppe kumøkk i dem men likevel. En veit aldri hvilke kjemikalier som er brukt underveis, fra frø til ferdig høstet plante. Og selv limet og papiret samt filter kan jo også være av billigste sortering og ikke ment for menneskelig bruk.

Ts om du ikke liker/takler røken så står du jo fritt til å kassere dem. Du må jo ikke røke dem, og du må jo heller ikke levere de tilbake.
Trådstarter
random67489: Ja du er nok inne på noe her MEN Jeg tror ikke de annerkjente fabrikkene har så mye produksjonsfeil og sånt.
Imorgen skal jeg kanskje en tur til sverige selv, så skal jeg kjøpe en svensk kartong Marlboro, ta med opp til kameraten min og be han teste begge. Jeg frykter han blir grundig lurt av sjoføren sin som er utenlandsk og det er jo ikke greit.
Nå tenkte jeg ikke akkurat på produksjonsfeil hos kjente merker. Mer at kroppen er blitt vant til feks norsk tobakk, eller norske sigarettmerker og at det kanskje en annen måte å produsere eller foredle råtobakken her enn i andre land? Tror nok ikke marlboro el andre i usa er verre eller bedre enn norske men kanskje annerledes og det er kanskje nok til at kroppen reagerer?

Når det er sagt så er det nesten litt rart at noen folk fortsatt røker. En ting er å ta en sigg på fest men å røke fast? Det koster masse spenn, røkerne må stå utendørs uansett vær, de får dårlig lungekapasitet og risikerer alt fra kreft, slag og hjertefeil. Og nikotin kan inntaes på så mange andre måter og nesten alt er jo bedre enn å røke. Skjønner jo gleden er og da, men er den gleden så stor at røkerne dropper å tenke langsiktig eller gir de bare totalt bængen i hva som skjer? Kols og lungekreft kanskje, men røken min rører ingen?

Kanskje dette er det som gjør at du sneiper røken for godt? Sleng kartongen og bruk nikotintyggis, plaster, snus eller tyggis mens du venner kroppen av med nikotinsuget.
Sist endret av random67489; 17. april 2019 kl. 01:56.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Wow. Falske sigaretter eksisterer og kan være blanda med hva som helst og er ergo mer risikable for helsa enn vanlige. De i norske butikker er ikke tilsatt GIFT, hva enn det skal være.
Vis hele sitatet...
Sier ikke at falske sigaretter ikke eksisterer, å når jeg er inn på det så er det ikke noe som heter falsk sigg, sigg er sigg, dårlig laga eller ei. Å nei det kan ikke bli blanda med hva som helst, som fks kudritt, eller... det kan, men ingen gjør det.
Å jo all ferdigsigg fra butikken er tilsatt gift av flere midler, nikotin er en av dem, men det er jo i tobakken fra før samt at det er naturlig.

Sitat av fjellape Vis innlegg
Ja vet det høres sikkert sjokkerende ut alt jeg påstår. Tørka kumøkk for eksempel er ganske litt i drøyeste laget å påstå, men de underbetalte bøndene som dyrker tobakk i U-land, og selger til "garasjesigg" gangsterene må jo få litt profitt de også. Tror dere produktet kun skiller seg ut med hvor stor mengde gift i? Sigaretter er giftig uansett hvordan man snur og vender på det.

carttown: "Å jeg vil også si at å LEVERE tilbake gaven din for noe som høres ut som oppdikta tull er nærmest frekt."
I min vennekrets liker vi å gi gaver til hverandre, så skjønner ikke hvordan du oppfatta det som frekt. At det er frekt å gi dritt til noen er jeg heilt enig, men det kan skyldes han ville heller ha en kartong med LITE for seg selv.

Nikotinsuget tok over igårkveld så prøvde jeg 2-3 stk, har faen ikke hatt så mye røykhoste før som i morres. Jeg sliter ikke til vanelig med mye hoste.

Den eneste måten jeg tror jeg kan finne ut av dette på er å bruke et mikroskop eller noe.
Vis hele sitatet...
Selvom dere liker å gi ting til hverandre så synes jeg fortsatt ikke at det blir mer normalt å gi tilbake 'gaver' som man har fått, si du har fått et xbox spill i jul av tanta di, så gir du det tilbake å sier at du synes det var dårlig, blir samma tingen.
Synes det er bare hyggelig å få dritt jeg, hvis det er rusmidler du snakker om da. Synes dog det blir litt mye når du tenker å styre med mikroskop da, men nå vet jo ikke jeg hva mikroskopet skal brukes til.

Sitat av fjellape Vis innlegg
random67489: Ja du er nok inne på noe her MEN Jeg tror ikke de annerkjente fabrikkene har så mye produksjonsfeil og sånt.
Imorgen skal jeg kanskje en tur til sverige selv, så skal jeg kjøpe en svensk kartong Marlboro, ta med opp til kameraten min og be han teste begge. Jeg frykter han blir grundig lurt av sjoføren sin som er utenlandsk og det er jo ikke greit.
Vis hele sitatet...
Nå er det jo litt vanskelig å bli ''lurt'' når man kjøper sigaretter som fks hvis man kjøper speed som egt er bøff, å da trenger man ikke å se etter engang for å finne ut av at man har blitt lurt.
Sist endret av Speedfrik; 17. april 2019 kl. 05:08. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
Ja enklere sagt enn gjort å slutte, men jeg har prøvd sigaretter i flere land, flere merker, aldri vært noe humbug med det. Så snuser i tilleg fordi det er mindre skadelig. Har ivertfall ikke fått flere minutters hosteanfall, med en rar ekkel smak i munnen Virker som du prøver å avfeie at det er noe galt med sigarettene, fordi jeg kjenner på lukta også når jeg tenner den opp. Klarer ikke forklare helt lukta. Prøv å ta det litt alvorlig, fordi en annen bekjent av meg mente det var noe rart med sigarettene, og han røyker ikke til vanelig.

Sigg er sigg? Var det jeg trodde også.
Sist endret av fjellape; 17. april 2019 kl. 05:16.
Sitat av fjellape Vis innlegg
Ja enklere sagt enn gjort å slutte, men jeg har prøvd sigaretter i flere land, flere merker, aldri vært noe humbug med det. Så snuser i tilleg fordi det er mindre skadelig. Har ivertfall ikke fått flere minutters hosteanfall, med en rar ekkel smak i munnen Virker som du prøver å avfeie at det er noe galt med sigarettene, fordi jeg kjenner på lukta også når jeg tenner den opp. Klarer ikke forklare helt lukta. Prøv å ta det litt alvorlig, fordi en annen bekjent av meg mente det var noe rart med sigarettene, og han røyker ikke til vanelig.

Sigg er sigg? Var det jeg trodde også.
Vis hele sitatet...
Prøver ikke å avfeie noen ting jeg, prøver bare å få konkrete svar på hvorfor du tror at han har blitt lurt, at sigarettene lager en "tshh" lyd å blir litt skeivbrent er fordi den er tørr, det er ikke så vanskelig å tenke seg frem til, ser på meg selv som mer seriøs her.

Tror heller ikke at den beste ''test-kit'en'' du finner for denne saken er en 'ikke-røyker'' med ukjent utenlandsk tobakk's merke.
Trådstarter
Jeg skal si til kameraten min det er en gyldig mulighet å slutte å røyke iverfall, viss han vil beholde helsa, for jeg innbiller meg det er mye skadeligere med smugler/garasje sigg. Men mulig jeg tar feil, og at det var en kroppslig reaksjon. Setter ivertfall pris på alle spekulasjoner.
Sitat av fjellape Vis innlegg
Jeg skal si til kameraten min det er en gyldig mulighet å slutte å røyke iverfall, viss han vil beholde helsa, for jeg innbiller meg det er mye skadeligere med smugler/garasje sigg. Men mulig jeg tar feil, og at det var en kroppslig reaksjon. Setter ivertfall pris på alle spekulasjoner.
Vis hele sitatet...
Å få 'røykhoste' er vel noe som kun skjer der å da eller etter langtidsrøyking, ikke dagen etterpå, mulig jeg tar feil.

Husk at smuglersigg kan være all slags sigg da.
Anonym bruker
"Takknemlig Brugde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Fant sigaretter laget av asbest, menneskeavføring og tørkede fluer
https://www.nettavisen.no/nyheter/fa...r/3468607.html
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Fant sigaretter laget av asbest, menneskeavføring og tørkede fluer
https://www.nettavisen.no/nyheter/fa...r/3468607.html
Vis hele sitatet...

Tørkede fluer er vel uansett langt sunnere enn det andre organiske materiealet i sigarettene. Asbesten er vel neppe lagt i som et krydder, men kan vel ha noe med oppbevaringen å gjøre. Dritten må være krydderet, el det har kommet dit pga lagringssted.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Fant sigaretter laget av asbest, menneskeavføring og tørkede fluer
https://www.nettavisen.no/nyheter/fa...r/3468607.html
Vis hele sitatet...
sjekk kilden de har til dette.. høres veldig ut som dette er kjøpt og betalt av tobakksindustrien for å skremme folk til å kun kjøpe det "ekte".
små spor av menneskeavføring, fluer og mugg hvertfall vil jeg regne med du vil finne i ekte merkevare også, hvis du leter etter det..
"Falske sigaretter lagd av avføring fra mennesker, asbest, mugg og døde fluer blir røykt regelmessig i Storbritannia, ifølge etterforskere som er ansatt av tobakkindustrien, skriver DailyMail.

Undersøkelsen ble utført i Birmingham, Storbritannias nest største by, av MS Intelligence, på ordre fra tobakksindustrien for å finne kilden til alle forfalskningene på markedet."

dette er det første som står i linken du postet originalt..
Sist endret av Munted Artist; 17. april 2019 kl. 16:48. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
det verste som blandes inn i tobakk er sprøytemidlene under dyrking og modningsprosessen. du har sikkert fått noe dritt importert fra russland/kina. derborte selger de kartonger for 50 norske kroner stk. ikke å anbefale