Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  31 2959
Anonym bruker
"Definert Ku"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ser mange sier speed er et skittent dop. Hvorfor synes folk det?
Sist endret av KjemikalieX; 16. februar 2019 kl. 12:57. Grunn: skrivefeil
Clean x pepprer
KongPepper's Avatar
20 1
Ofte blandet med veldig skadelige midler, samt at selve amfetaminen tærer på hele kroppen.
Mange sier det fordi de ikke klarer å bruke det på riktig måte og da er det liksom et skittent eller fælt stoff :P
Anonym bruker
"Definert Ku"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av KongPepper Vis innlegg
Ofte blandet med veldig skadelige midler, samt at selve amfetaminen tærer på hele kroppen.
Vis hele sitatet...
Hvordan tærer det på kroppen? Jeg bruker quitiapine, så på kvelden sovner jeg godt og får nok søvn. Spiser også jevnlig og drikker mye vann. Får aldri nedtur pga quitiapinen.

Så er det mangel på søvn og lite næring som tærer på kroppen, eller er det dopet i seg selv?

Takk for svar. Speedet i dag, men quitiapine stopper rusen når jeg tar det, føler meg helt normal etter en time etter inntak.
Clean x pepprer
KongPepper's Avatar
20 1
Overall så er amfetamin produsert i shitty labs, der det blandes i alt mulig piss. Hørte om noe norsk produsert der en del av ingrediensene var Plumbo rør rens. Ting som dette burde man ikke ha sirkulerende i kroppen :P For all del, det å kunne sove hver natt og spise bra med mat samt drikke mye vann hjelper. Men til syvende og sist så vil du se ut som en karikaturtegning i ansiktet, pluss at psyken og fysikken gradvis blir revet i stykker.
Anonym bruker
"Definert Ku"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av KongPepper Vis innlegg
Overall så er amfetamin produsert i shitty labs, der det blandes i alt mulig piss. Hørte om noe norsk produsert der en del av ingrediensene var Plumbo rør rens. Ting som dette burde man ikke ha sirkulerende i kroppen :P For all del, det å kunne sove hver natt og spise bra med mat samt drikke mye vann hjelper. Men til syvende og sist så vil du se ut som en karikaturtegning i ansiktet, pluss at psyken og fysikken gradvis blir revet i stykker.
Vis hele sitatet...
Uff, ikke bra :/
Anonym bruker
"Definert Ku"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Så det går utover utseende. Til og med når jeg bruker det bare av og til. Blitt uheldigvis glad I speed. Trodde jeg aldri skulle prøve det en gang. Men, fuck elsker det. Men fysisk sunnhet er viktig for meg.
Anonym bruker
"Definert Ku"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takk for svar. Har vært på besøk frem til nå, og tok quitiapine med en gang jeg kom hjem. Vet mange hater quitiapine men for meg roer hjerneaktiviteten seg, og hele rusen forsvinner, uansett hvor mye speed Jeg har tatt. Og så blir jeg naturlig trøtt og sover veldig godt og lenge. Når jeg våkner er har jeg ikke tegn til speedrusen.
er "plumbo" i lutefisk også..
natriumhydroksid (plumbo) er en sterk base som blir brukt i de fleste synteser og ekstraheringer av alkaloider og blir ikke igjen i sluttproduktet, det blir nøytralisert av syrene som tilsettes etter.

syrene som brukes for å lage salter (f eks svovelsyre og saltsyre) så det blir vannløselig og derfor kan snortes/skytes osv og andre urenheter er nok mer trolig at ligger igjen i sluttproduktet.
Anonym bruker
"Underernært Rise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Speed er relativt harmløst ved fornuftig og kontrollert bruk. Det finnes rusmidler på din nærmeste dagligvarebutikk som er verre å putte i kroppen. Trenger bare å få i deg nok næring og søvn så er det overhodet ingen grunn til bekymring.
Anonym bruker
"Sjokkert Ørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvis du har tilgang er det jo Ritalin o.l. et mindre skittent alternativ.
men rusen på ritalin er skitten... xD
Clean x pepprer
KongPepper's Avatar
20 1
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Takk for svar. Har vært på besøk frem til nå, og tok quitiapine med en gang jeg kom hjem. Vet mange hater quitiapine men for meg roer hjerneaktiviteten seg, og hele rusen forsvinner, uansett hvor mye speed Jeg har tatt. Og så blir jeg naturlig trøtt og sover veldig godt og lenge. Når jeg våkner er har jeg ikke tegn til speedrusen.
Vis hele sitatet...
Har brukt en del quentapine selv for å lande, liker personlig benzos bedre siden du ikke får den "insane sleepover" effekten av disse. Tenker da xanax eller valium.

Sitat av Munted Artist Vis innlegg
er "plumbo" i lutefisk også..
natriumhydroksid (plumbo) er en sterk base som blir brukt i de fleste synteser og ekstraheringer av alkaloider og blir ikke igjen i sluttproduktet, det blir nøytralisert av syrene som tilsettes etter.
syrene som brukes for å lage salter (f eks svovelsyre og saltsyre) så det blir vannløselig og derfor kan snortes/skytes osv og andre urenheter er nok mer trolig at ligger igjen i sluttproduktet.
Vis hele sitatet...
Dette kommer helt an på hvordan det fremstilles


Som det står litt lenger opp i svarene her så er det ikke sånn at du får bombadert fjes om du bruker i moderate mengder, men brukes stoffet gjemt (tenker da over flere dager hver uke) så skjer det ting, siden det bryter ned vev i kroppen osv.


Og det med at ritalin er renere har ingenting å si etter min mening, ettersom at det ofte har mere bivirkinger med tanke på at du må ta inn store menger av stoffet for å få en rus av samme type. (tenker da i hovedsak på psykiske)


Skal ikke sitte her og være en "ekspert" for det er jeg ikke, men har litt peil.


For å spesifisere det jeg skriver her er dette det jeg personlig mener og har erfart, alle reagerer forskjellig på alle måter når det kommer til dop. Dette gjelder ikke bare speed.
Sitat av KongPepper Vis innlegg
Som det står litt lenger opp i svarene her så er det ikke sånn at du får bombadert fjes om du bruker i moderate mengder, men brukes stoffet gjemt (tenker da over flere dager hver uke) så skjer det ting, siden det bryter ned vev i kroppen osv.
Vis hele sitatet...
Jeg gikk i litteraturen for å finne ut hvordan amfetaminer bryter ned/skader vev i kroppen.

Her er kortversjonen: Høyest dødelighet ses hos de som injiserer (spesielt menn i alder 30-39) og da er dødsårsaken som oftest «ytre» omstendigheter slik som selvmord, ulykker, vold, overdoser, m.m..
Foruten dette er den vanligste dødsårsaken sykdom på hjerte og blodkar slik som åreforkalkning, eller skader og arrvev på hjertemuskel (kilde).

Skadevirkninger på kroppens vev direkte knyttet til amfetaminer er belastninger på hjerte og hjerne, overoppheting, anfall, angst, psykose og voldelig atferd.
Skader på sentralnervesystemet er antatt å være delvis knyttet opp mot effekten stoffet har på blodkarene.
De psykiske virkningene kommer delvis av effekten amfetamin har på diverse signalstoffer i kroppen.

1. Den nøyaktige mekanismen for den ødeleggende effekten amfetaminer har på hjerte og blodkar er ikke kjent, men det peker mot nekrose (ukontrollert celledød) som følge av en kombinasjon av blodårekramper, iskemi (lokal blodmangel), samt direkte toksisitet av stoffet som blir inntatt (kilde).

Når blodårene trekker seg sammen og stryper av blodtilførselen til forskjellige organer, vil disse heller ikke får tilstrekkelig med oksygen.
Hjerte og hjerne er to av de organene som er mest følsomme ovenfor oksygenmangel.

2. I tillegg til dette «tærer» amfetaminer på kroppen ved at det tvinger fettcellene til å slippe frie fettsyrer ut i blodet (kilde). Kombinert med hyperaktivitet og undertrykking av appetitt, har misbrukere en tendens til å se litt avmagra ut er en stund. Jeg vil tro at denne mobiliseringen av fettsyrer også bidrar til åreforkalkningen som ble nevnt tidligere, på lik linje med f.eks. kronisk stress.

Å opprettholde en sånn stresstilstand over tid, vil også gjøre dem som misbruker amfetaminer veldig mottakelige for infeksjonssykdommer. En annen vanlig dødsårsak.

3. Vi har også noe som kalles «brunt fettvev». Dette er fett hvis nedbrytning har som hovedmisjon å produsere varme og ikke energi til biokjemiske prosesser. Amfetaminer medfører nedbrytningen av dette også, slik at overopphetingen av kroppen antagelig oppstår delvis her (kilde).

4. Til sist. Rapporten innledningsvis påpeker også at amfetaminbrukere, spesielt dem som injiserer, har høyere forekomst av svulster og kreft. Dette er antagelig ikke knyttet til amfetaminer som stoff, men diverse kreftfremkallende stoffer som blandes inn i gatedop. Samt kreftfremkallende virus introdusert under injeksjon, eller snorting med skadde slimhinner.
Sist endret av Svartbak; 16. februar 2019 kl. 12:11.
Clean x pepprer
KongPepper's Avatar
20 1
Sitat av Svartbak Vis innlegg
Jeg gikk i litteraturen for å finne ut hvordan amfetaminer bryter ned/skader vev i kroppen.

Her er kortversjonen: Høyest dødelighet ses hos de som injiserer (spesielt menn i alder 30-39) og da er dødsårsaken som oftest «ytre» omstendigheter slik som selvmord, ulykker, vold, overdoser, m.m..
Foruten dette er den vanligste dødsårsaken sykdom på hjerte og blodkar slik som åreforkalkning, eller skader og arrvev på hjertemuskel (kilde).

Skadevirkninger på kroppens vev direkte knyttet til amfetaminer er belastninger på hjerte og hjerne, overoppheting, anfall, angst, psykose og voldelig atferd.
Skader på sentralnervesystemet er antatt å være delvis knyttet opp mot effekten stoffet har på blodkarene.
De psykiske virkningene kommer delvis av effekten amfetamin har på diverse signalstoffer i kroppen.

1. Den nøyaktige mekanismen for den ødeleggende effekten amfetaminer har på hjerte og blodkar er ikke kjent, men det peker mot nekrose (ukontrollert celledød) som følge av en kombinasjon av blodårekramper, iskemi (lokal blodmangel), samt direkte toksisitet av stoffet som blir inntatt (kilde).

Når blodårene trekker seg sammen og stryper av blodtilførselen til forskjellige organer, vil disse heller ikke får tilstrekkelig med oksygen.
Hjerte og hjerne er to av de organene som er mest følsomme ovenfor oksygenmangel.

2. I tillegg til dette «tærer» amfetaminer på kroppen ved at det tvinger fettcellene til å slippe frie fettsyrer ut i blodet (kilde). Kombinert med hyperaktivitet og undertrykking av appetitt, har misbrukere en tendens til å se litt avmagra ut er en stund. Jeg vil tro at denne mobiliseringen av fettsyrer også bidrar til åreforkalkningen som ble nevnt tidligere, på lik linje med f.eks. kronisk stress.

Å opprettholde en sånn stresstilstand over tid, vil også gjøre dem som misbruker amfetaminer veldig mottakelige for infeksjonssykdommer. En annen vanlig dødsårsak.

3. Vi har også noe som kalles «brunt fettvev». Dette er fett hvis nedbrytning har som hovedmisjon å produsere varme og ikke energi til biokjemiske prosesser. Amfetaminer medfører nedbrytningen av dette også, slik at overopphetingen av kroppen antagelig oppstår delvis her (kilde).

4. Til sist. Rapporten innledningsvis påpeker også at amfetaminbrukere, spesielt dem som injiserer, har høyere forekomst av svulster og kreft. Dette er antagelig ikke knyttet til amfetaminer som stoff, men diverse kreftfremkallende stoffer som blandes inn i gatedop. Samt kreftfremkallende virus introdusert under injeksjon, eller snorting med skadde slimhinner.
Vis hele sitatet...
Det var gutten som kom med utfyllende svar det tenker jeg! Men vi er i samme bane og har samme mening. Alt i alt, amfetamin er et hard drug. Hard drugs gir på en eller annen måte konsekvenser, sånn er det bare. Men står fortsatt fast på mitt punkt om dette med mengder, er stor forskjell på å ta en liner på en fest 3-4 ganger i året mot å bruke nermest hele tiden. Et av de største problemene med bivirkningene av amf er hva det er utblandet med, 90% av langere er kyniske folk som selger stoff som er utblandet me svært skadelige cuts for å tjene 50kr ekstra pr g. Sånn er det desverre...
Anonym bruker
"Vant Titan"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av KongPepper Vis innlegg
Det var gutten som kom med utfyllende svar det tenker jeg! Men vi er i samme bane og har samme mening. Alt i alt, amfetamin er et hard drug. Hard drugs gir på en eller annen måte konsekvenser, sånn er det bare. Men står fortsatt fast på mitt punkt om dette med mengder, er stor forskjell på å ta en liner på en fest 3-4 ganger i året mot å bruke nermest hele tiden. Et av de største problemene med bivirkningene av amf er hva det er utblandet med, 90% av langere er kyniske folk som selger stoff som er utblandet me svært skadelige cuts for å tjene 50kr ekstra pr g. Sånn er det desverre...
Vis hele sitatet...
Du er inne på ruskultur generelt. Og ja, hyppighet her vel kanskje det viktigste å begrense. Det gjelder forsåvidt alle stoffer. Kunne laget en tilsvarende liste som Svartbak ovenfor her bare med alkohol og det ville sett like eller mer farlig ut.
Det lukter, folk blir dekket av et lag av møkk etter et par dager våkne. Man sitter gjerne og svetter, og jeg har ihvertfall innbilt meg at svetten har en spesiell speed lukt. Og så føler man seg skitten etter flere våkne døgn, mentalt sliten og kjip nedtur. Da er det lettere å si at speed er et svett skittent dop istedet for å lære seg å spise, dusje og lande når man burde.
Sist endret av Bothrops; 16. februar 2019 kl. 13:18.
Anonym bruker
"Plaprende Kerberos"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er et skittent dop fordi gatespeed har en svært lav renhetsgrad. Dette blir spesielt tydelig hvis man ser på hvor mye dosene ved inntak av apotekvare og gatespeed avviker fra hverandre. I en stripe på 100 mg, hva er det i de resterende 90 milligrammene? Skittent dritt du ikke vil ha i kroppen.
Anonym bruker
"Underernært Rise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Enig med flere overnevnte. Styggedommen alkohol er mer avhengighetsskapende og skadelig enn pepper.

Jeg vil ikke ha det legalisert. Men når alkohol er lov, ja da burde nå sannelig cannabis også være lov..
Anonym bruker
"Arktisk Gravso"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
1. Det er kjempe skadelig for hele kroppen og huet, stoffet er dritt som i gift.
2. De som blir avhengige kjører livet sitt i grøfta, blir fysisk skitne, og psykisk og moralsk skitne.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Du er inne på ruskultur generelt. Og ja, hyppighet her vel kanskje det viktigste å begrense. Det gjelder forsåvidt alle stoffer. Kunne laget en tilsvarende liste som Svartbak ovenfor her bare med alkohol og det ville sett like eller mer farlig ut.
Vis hele sitatet...
For alkohol? Den lista hadde nok sett mer skremmende ut den, vil jeg si. Etanol og dets metabolitt acedaldehyd har et mer systemisk skadeomfang. Det er få organer eller organsystemer som ikke blir berørt. En av biologiprofessorene mine sto der og gapskrattet når han snakket om hvor skadelig alkohol er for kroppen.

Samtidig har de fleste pattedyr veldig gode systemer (alkohol-dehydrogenase og aldehyd-dehydrogenase) for å rense systemet for små mengder etanol. Dødeligheten av alkohol hos dem som ikke er alkoholikere er knyttet til akutt forgiftning og ulykker som skjer i fylla.

Så da er vi vel tilbake til ruskultur.
Sist endret av Svartbak; 16. februar 2019 kl. 13:45.
Clean x pepprer
KongPepper's Avatar
20 1
Legalisering av amfetamin kan ikke gjennomføres, fordi standaren på psykisk helse i 2019 er skremmende, og når du får et stoff som kan få deg til å føre deg mektigere en alt på jord, hva skjer da? Utfallet er ihvertfall ikke positivt vendt. Cannabis derimot, det kan jeg være enig i. Vedder på at 75% av alle som bruker hard drugs prøvde cannabis først, og at de da følte at de"pushet" grensen såpass at de tenkte bare "jaja, narkotika er bare noe gamlingene sier er farlig". Er det ikke ulovlig, blir det også mindre interesse blant "svake i samfunnet" om man kan si det på den måten.

Jeg legger ved en quote fra en annen thread som er sånn som jeg ser det:

Sitat av KongPepper Vis innlegg
Amfetamin, ja hva skal man si? Djevelens gave til menneskeheten. Beste rusen som er å oppdrive på planet earth til en rimelig sum, der du heller betaler med fysiske og psykiske skader.

Det er jo med amfetamin som med alt annet, alt med måte. Drikke for mye vann er farlig, sprit er farlig og sigaretter er farlig. Viss man klarer å kontrollere bruken så man kan ta en kveld på byen å dra nachspielet til klokka 7 lørdag morgen en gang i ny og ne så er det jo helt kanon.

Problemet er bare at når du først har prøvd det en gang, så får du gjerne lyst på det en gang til (spesielt på fylla for mange) og ender som regel da opp med å skaffe noe. Deretter blir det obligatorisk å skaffe speed før du skal på fest, og til slutt så ser du på det å dra en liner en helt vanlig helg hjemme i sofaen på samme måte som å ta en pils.

Normaliseringen av stoffet i hjernen gjør at du tar det desto oftere, og i prosessen så mister du mer og mer fornuft og dropper heller en kveld på byen med the boys og sitter heller hjemme å er grisespeeda.

Dette gjelder jo selvfølgelig ikke alle. Men det er jo faktisk en grunn til at det er ulovlig

Men for all del, du får ingen rus som er så intens å good feel som en heftig tur på peppern, spesielt viss du kan lande på en neve xanax eller valium så man skipper nedturen.


Oppsiktsvekkende hvor mange på dette forumet som er nysgjerrige på amfetamin og/eller langtidsvirkninger. Har vært åpen om mitt bruk til de nærmeste av kompiser som er clean siden dag 1 (5-6 år siden). Dette føler jeg er en lur ting å gjøre, mtp at de som er clean tenker "klarere" når det kommer til rusmidler.

Personlige tips til folk som ikke har prøvd det før;

Burde jeg prøve det, er det farlig? Nei, ikke gjør det. Det kan gå bra, det kan gå skikkelig rævva.

Jeg SKAL ta amfetamin, tips? Vær forsiktig med doseringer, pass på å få i deg næring (yoghurt er konge) eller annen næringsrik mat som foreksempel fisk. Og når du først skal dra det så langt at du skal speede deg emn deg på med en neve benzos så du slipper den rævva nedturen. Men som tidligere nevnt; DO NOT TRY IT
Vis hele sitatet...
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
1. Det er kjempe skadelig for hele kroppen og huet, stoffet er dritt som i gift.
2. De som blir avhengige kjører livet sitt i grøfta, blir fysisk skitne, og psykisk og moralsk skitne.
Vis hele sitatet...
Og det er ikke sånn med alkohol, heroin og rivotril, for eksempel?
Clean x pepprer
KongPepper's Avatar
20 1
Sitat av Splooge999 Vis innlegg
Og det er ikke sånn med alkohol, heroin og rivotril, for eksempel?
Vis hele sitatet...
Jo, men nå var det speed som var topic En erfaren "bekjent" sa til meg en gang at ingenting er farlig å få i seg, men ALT med måte. Dette gjelder alt. Trene for mye er skadelig, røyke er farlig, drikke for mye vann er farlig og hard drugs er farlig. Alt ettersom du gjør det til selv, men har personlig sett en del labratorie tester av amfetamin å det er oppsiktsvekkende hvor lav kvalitet prosent mye av den som blir solgt i norge holder. Ekspertene sier at så og si alt av bivirkninger kommer av dritt som er putta i for å cutte så dealers kan tjene 50kr mer per gram. Dette markedet er underground, å dermed ingen regler for hva som kan gjøres med stoffet. Sånn er det bare, desverre.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ser mange sier speed er et skittent dop. Hvorfor synes folk det?
Vis hele sitatet...
Da tolker jeg det i sammenheng med hva en del folk skriver her på bruket, hvor amfetamin blir plukket ut som "spesielt skittent". Men hva skiller det fra f.ex heroin og (falske) piller som blir solgt på gata?
Er ikke de stoffene omtrent like skadelige for kropp og sjel (ved kronisk misbruk), laget med like urene produksjonsmetoder, blandet med de samme mystiske fyllstoffene etc.
Nei, jeg påstår ikke at speed er helsekost, men at det er noe verre for meg enn andre illegale rusmidler (og alkohol) tviler jeg på.

Tror nok dette stemmer.
Sitat av Speilvendtned
Mange sier det fordi de ikke klarer å bruke det på riktig måte og da er det liksom et skittent eller fælt stoff :P
Vis hele sitatet...
Sitat av KongPepper Vis innlegg
Jo, men nå var det speed som var topic En erfaren "bekjent" sa til meg en gang at ingenting er farlig å få i seg, men ALT med måte. Dette gjelder alt. Trene for mye er skadelig, røyke er farlig, drikke for mye vann er farlig og hard drugs er farlig.
Vis hele sitatet...
Enkelte substanser har dog større sannsynlighet for å 'hacke' biologien vår som igjen fører til en gitt adferd. Som f. eks amfetamin og søvn/mat. Selv om man forstår viktigheten av å sove og spise når man tar amfetamin hjelper det fint lite når man sitter der lys våken med null matlyst. Jo mer bevisst man er, jo lettere blir det kanskje å omgå.

For å inkludere noen andre eksempler så kan det nevnes hasj og munchies, alkohol og høylytt prating, benzo og kriminell/shady oppførsel
Sist endret av Stardust; 16. februar 2019 kl. 15:09.
Clean x pepprer
KongPepper's Avatar
20 1
Sitat av Stardust Vis innlegg
Enkelte substanser har dog større sannsynlighet for å 'hacke' biologien vår som igjen fører til en gitt adferd. Som f. eks amfetamin og søvn/mat. Selv om man forstår viktigheten av å sove og spise når man tar amfetamin hjelper det fint lite når man sitter der lys våken med null matlyst. Jo mer bevisst man er, jo lettere blir det kanskje å omgå.

For å inkludere noen andre eksempler så kan det nevnes hasj og munchies, alkohol og høylytt prating, benzo og kriminell/shady oppførsel
Vis hele sitatet...
Er det jeg mener, om man tyr til å teste / bruke hard drugs og eller piller så vet man jo på forhånd at man ikke kommer til å være seg selv. Det er jo liksom poenget med det :S Men om du er mongo en skjelden gang så går det jo "bra", det jeg mener med alt med måte. Drikker du deg full hver dag så er jo det også MEGET skadelig.

Men tilbake til topic, speed er vel også omtalt som et skittent dop fordi det er så utbredt, både som party dop og folk som jobber mye. Du ser jo mye mere til amfetamin en f.eks heroin.

Hva vet vel jeg, har sagt min mening vertfall
Amfetamin kommer høyere opp en alkohol i skadevirkninger. Det er et oppskrytt søppeldop etter min mening. Ellers er det meste nevnt i denne tråden. Det er f.eks bare og ser hvordan hud med slimhinner reagerer om man får det på seg hvor etsende det er. I min krets som jeg vokste opp med har flere brukere fått både lymfekreft og hjerneslag i ung alder.

Ellers ble det nevnt at det lages amfetamin i skitne hjemme "laberatorie" gjerne med plumbo eller lut som ingrediens hvor batteri kastes noen ganger rett opp i syreblandingen slik at det skal skille ut ithium. Så har man annen amfetamin som går gjennom mange dealere med svært mange tilsetningstoffer man ikke vet hva er. F.eks, druesukker, knust parasett, benzoer av diverse utgaver osv. Alt for og få mer pulver som kan etterligne en rus fremfor ren amfetamin.

MDMA er hundre ganger gøyere og langt mindre skadelig om man bruker det etter rusvettreglene for og trekke en sammenligning over "tilsvarende stoffer".
Jeg fikk her om dagen tak i en pose med (litt fuktig) speed. Og det kom væske eller olje gjennom plastposen. Syns det lukter bensin. Vet noen av dere hva den væsken eller oljen ksn være? Tydeligvis noe sterkt siden det trekker gjennom en plastpose.
Sitat av yomollyo Vis innlegg
Jeg fikk her om dagen tak i en pose med (litt fuktig) speed. Og det kom væske eller olje gjennom plastposen. Syns det lukter bensin. Vet noen av dere hva den væsken eller oljen ksn være? Tydeligvis noe sterkt siden det trekker gjennom en plastpose.
Vis hele sitatet...
Kan være alt ifra felgrens til bensin.
Sitat av random66655 Vis innlegg
Kan være alt ifra felgrens til bensin.
Vis hele sitatet...
Ikke noe jeg har lyst å putte i kroppen min i alle fall.
Sist endret av nso; 11. april 2019 kl. 22:37.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det er et skittent dop fordi gatespeed har en svært lav renhetsgrad. Dette blir spesielt tydelig hvis man ser på hvor mye dosene ved inntak av apotekvare og gatespeed avviker fra hverandre. I en stripe på 100 mg, hva er det i de resterende 90 milligrammene? Skittent dritt du ikke vil ha i kroppen.
Vis hele sitatet...
Hvorfor noen nøyer seg med å kjøpe noe annet enn apotekvarer eller rent amfetaminsulfat i pulverform har jeg aldri skjønt.

Folk som sniffer 100mg pulver kommer til å få seg enn skikkelig blodtrykkssmell hvis de kommer borti rent pulver hvertfall, skjønner ikke at de tørr.