Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 2602
Anonym bruker
"Forbauset Sfinks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg tenker å gå cold turky på oxy som jeg har brukt 40-60 mg daglig i snart 2 mnd. Kan Lyrica funke i denne fasen for å gjøre det lettere? Lege er ikke inne i bildet. Tanken var å bruke lyrica i kanskje en uke hvis det hjelper. For så å slutte helt med selvmedisinering.
Cold turky på 40-60mg oxy daglig høres veldig farlig ut, tror ikke lyrica vil hjelpe så alt for mye der.
Anonym bruker
"Forbauset Sfinks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Jeg har gjort det før, men aldri prøvd lyrica. den gangen brukte jeg litt benzo og innsovninstabletter for søvn. følte ikke benzo virka. men stilnoct funka på søvnen. Jeg syns det er vanskelig å trappe ned på oxy derfor jeg har lyst å gå cold turky med eventuelt lyrica en ukes tid, men hvis det ikke hjelper er det vel liten vits. Jeg sliter med muskel og leddsmerter,men pga tidligere innrømmelse om rusbruk til legen får jeg bare c preparater som til nå ikke har fungert.
Jeg skal ikke si noe sikkert da jeg ikke har noen erfaring selv, men jeg har hørt at lyrica kan hjelpe en god del på opiat abstinenser. Men du burde passe deg for lyrica abstinenser er vist ett helvete. Men du kan sikkert ta det da opiat abstinensene er på som verst.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg har gjort det før, men aldri prøvd lyrica. den gangen brukte jeg litt benzo og innsovninstabletter for søvn. følte ikke benzo virka. men stilnoct funka på søvnen. Jeg syns det er vanskelig å trappe ned på oxy derfor jeg har lyst å gå cold turky med eventuelt lyrica en ukes tid, men hvis det ikke hjelper er det vel liten vits. Jeg sliter med muskel og leddsmerter,men pga tidligere innrømmelse om rusbruk til legen får jeg bare c preparater som til nå ikke har fungert.
Vis hele sitatet...
Du har gått cold turky på 40-60mg oxy før sier du?
Anonym bruker
"Forbauset Sfinks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Det er korrekt. med hjelp av litt stilnoct for å sove. det var 3-4 dager med angst kvalme værk i kroppen null matlyst og løs mage. Etter en uke var jeg så å si normal. Men det var et helvete. Likevel havna jeg der igjen. Det var ikke helt etter planen.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Anonym bruker
"Forbauset Sfinks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Har nå prøvd lyrica. Både små og store doser helt oppe i 1000mg ble bare sløv og sjanglende. Nesten som å være full men ingen godfølelelse. Men oxyabstinenser har jeg så og si ikke hatt. så det er jo bra
Cold turkey på oxy er ikke farlig i det hele tatt bare sinnsykt ubehagelig. Og ja Lyrica hjelper veldig mot abstinenser av alt. Samme gjør neurotonin forsåvidt.
Anonym bruker
"Sinna Markmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Nortroll Vis innlegg
Cold turkey på oxy er ikke farlig i det hele tatt bare sinnsykt ubehagelig. Og ja Lyrica hjelper veldig mot abstinenser av alt. Samme gjør neurotonin forsåvidt.
Vis hele sitatet...

Bråslutte med oxy endte med hjertesvikt for min del.. Så deg om det at det ikke er farlig i det hele tatt
Anonym bruker
"Forbauset Sfinks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Bråslutte med oxy endte med hjertesvikt for min del.. Så deg om det at det ikke er farlig i det hele tatt
Vis hele sitatet...
Hvor lenge og hvor høye doser gikk du på da? Du sier hjertesvikt. Betyr det at du bruker medisiner mot hjertesvikt i dag?
Nobligan 500 mg daglig så trapper du ned 100 mg i Uka eller hver 3 dag for mer fortgang på ting. Lyrica fungerer og.

Ville anbefalt 500 mg (fordeler halvparten morgen og halvparten kveld, 12 timers mellomrom(nobligan retard) i 4 dager, så 400 mg i 4 dager, så 300 mg i 4 dager, 200 mg nobligan + 150 mg lyrica*2 i 3 dager. 100 mg nobligan+ 150*3 i 2 dager så: 150*3 i en uke, 75*3 i en uke så stop. Dette skal fungere bra. Da slipper man å bli avhengig av andre medikamenter pga rullering.
Det må være andre grunner til hjertesvikt. De fleste klarer en bråstopp på oxy, jeg har av erfaring kjørt meg tom og følt på abstinensene rive i kroppen i dagevis, men det er da ikke livstruende bare fryktelig kjipt. Ser ikke helt poenget med tramadolen her Jayforall10, da det bare små irriterer opiat abstinensene mer, lyrica er langt bedre alternativ.
Nei tramadol går på heelt andre reseptorer så det blir son å ta et opioid for å dekke over abstinens symptomer uten å utsette prosessen. Dessuten tar det mye mer tid en andre opioder å bli ^hekta^ på. Jeg mener tramadol er heeelt genialt hvis man må av andre opioder
Sist endret av jayforall10; 14. februar 2019 kl. 01:07.
Anonym bruker
"Forbauset Sfinks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Jeg kan uansett ikke ta tramadol siden jeg bruker ssri. kunne eventuelt gjort en overgang til kodein. men foreløpig har lyrica funka. 3 dager siden oxy nå
Anonym bruker
"Forbauset Sfinks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Kjørte i meg 750mg lyrica ganske seint i går. Sovna som en stein, og få timer etter var det tid for jobb. Var ganske sjanglete og svimmel. Men nå er jeg fin. Kjørte ikke bil til jobb for de som måtte lure på det. Fortsatt ingen oxy abstinenser. lurer på å kutte ut lyrica snart nå og se hva som skjer
Det bør gå fint, men hvis du har nok til å trappe ned litt så tror jeg det er lurt. Nå har du ikke kjørt lyrica så lenge,men noen får enorme abstinenser av det langt værre en opiater, men anntar en må bruke lyrica en stund før du er "solgt til legemiddelindustrien".
Anonym bruker
"Forbauset Sfinks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Fytti rakkern! i helga tok jeg mange lyrica bare for å se om det var noe til rus. Jeg klarte ikke stå på beina samtidig som jeg var nesten klar i hodet. Var som å vær driiiita full, men samtidig ikke. Jeg måtte holde meg hjemme alene i nesten to dager før jeg kunne gå igjen. Nei nå er det stopp på lyrica. Jeg har mange, så får se om det blir noe abstinenser på det.
tramadol og ssri er ikke farlig sammen, tramadol har en svak ssri effekt i seg selv, så vil du være helt safe så del ssri'en du er på i 2.
men har du vært uten til nå så bør du være over det værste, evt cold turkey igjen? lykke til! ^^
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hei jeg bruker normalt 120 mg oxycontin i døgnet. Brukt litt mer en normalt og har gått tom.
Bruker neurontin og dette tar bort alt av morfin abstinenser. Men du må opp i maks dose 3600 mg. Lyrica er jo nesten det samme og kan virke. Du må bare prøve. Gå aldri over maks dose da dette er helseskadelig over tid