Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 4736
Hei!

Jeg har eksamen imorra, må stå opp 0700, og jeg trenger søvn! Problemet er at jeg er lys jævla våken, smart som jeg er sov jeg fra 18 til 21 ikveld..

Så, jeg trenger tips til hva jeg kan bruke som sovemedisin. Har ikke så mange slags piller osv., men har masse allergipiller, smertestillende etc. Har også hivi innpå 2 halvlitere nå i håp om å bli sløv. Har ikke tilgang på no bønne etc.

På forhånd, takk ))))))
Jeg lærte av førstehjelpslæreren (?) min da jeg var på Hustad i forbindelse med siviltjenesten at hvis man ikke fikk sove, så skulle man sette seg i senga, på ræva, med beina nedover i senga, og holde dyna med begge hendene opp til halsen, og hyperventilere til man svimte av. Når man sitter slik, så vil man falle bakover, dra dyna med seg, og sove som en stein til det er på tide å stå opp.

Litt merkelig at en førstehjelpslærer sier at hyperventilering er en god ide, egentlig. Har alltid hørt at dette er usunt og farlig. Folk som daua av det for noen få år siden på ungdomsskolen rett ved her jeg bor
prøvde du det ?
Trådstarter
Hmm.. Hørtes ut som en grei idé, men det som kommer til å skje er at jeg dunker hodet bak i sengekanten så jeg svimer av og våkner om 3 dager. Men om jeg fortsatt ikke er trøtt om 1 time, så skal jeg teste
jack daniels eller paralgin forte (ikke begge deler samtidig, det er ikke lurt).
Er kanskje ikke så bra å slenge innpå med alkohol dagen før eksamen, men om du virkelig vil sove så kan du jo ta sjansen.
Putt i deg noe sprit og zyrtec så sovner du og er kanskje frisk og opplagt i morgen.
du har eksamen på en lørdag?
hva med å bare fortsette å lese på det kjedeligste du skal ha? det funker ihvertfall for meg

ninja5k: hyperventileringen var vel ikke den direkte årsaken til at de døde? trodde du bare besvinmte av av slikt.
Trådstarter
xbyte: Har eksamen på lørdag ja. Siste eksamen min heldigvis. Jeg har brukt det med å lese i pensum på det kjedeligste for å få sove, men problemet med dette er at det er lite å lese på, og jeg kan alt fra før osv. VB.net, visual basic osv. 2easy. Har hivi innpå med 4 halve nå og 3 stk zyrtec. Får håpe det funker. Egentlig føler jeg meg mer gira enn jeg var. Dårlig med sprit her, og jeg nekter å drikke hjemmelaga horevin
tror det er bedre å være trøtt enn fyllesjuk på eksamen...

Høre lavt på noe chill musikk pleier å funke for meg
Up is the new down
SilverKhan's Avatar
Øl og bilsyketabletter.

Det har jeg brukt to ganger, problemet er at ikke alle har bilsyketabletter... ellers er paraglin forte et godt valg...

go'natt
Trådstarter
Jeg har faktisk bilsyketabeletter. Hiver innpå med 3/4 stk og satser på det funker. Takk for tips folkens, G'nite
Opprinnelig postet av ninja5000
Jeg lærte av førstehjelpslæreren (?) min da jeg var på Hustad i forbindelse med siviltjenesten at hvis man ikke fikk sove, så skulle man sette seg i senga, på ræva, med beina nedover i senga, og holde dyna med begge hendene opp til halsen, og hyperventilere til man svimte av. Når man sitter slik, så vil man falle bakover, dra dyna med seg, og sove som en stein til det er på tide å stå opp.

Litt merkelig at en førstehjelpslærer sier at hyperventilering er en god ide, egentlig. Har alltid hørt at dette er usunt og farlig. Folk som daua av det for noen få år siden på ungdomsskolen rett ved her jeg bor
Vis hele sitatet...
Du dreper veldig mange hjerneceller på dette.
Er ikke bra da. Mangel på surstoff er ikke en bra sovemedisin
Noe som funka for meg før når jeg var mindre, var at man lata som det var en balong med helium-luft som svevde i taket RETT over deg.. Du ville veeldig gjerne ha tak i den, og du strekker deg så laangt du greier uten å direkte reise deg.. Du blir støl i ryggen etterhvert, og får skikkelig vondt i arma.
Når du da slipper "taket" med armene og de faller som døde ned på dyna, er du sliiiten.. Og da smaker det godt med en hvil!
Paralgin Forte funker ikke.
Det er smertestillende. Meningsløst.
Rohypnol er nok bedre.

Mitt råd: Bibelen.

xbyte: tror poenget med å hyperventilere er å fucke opp orksygenmengden til hjernen, og hvis man gjør det for mye på en gang, så er det vel gjort for siste gang. Vet ikke jeg...
jeg blir søvnig av paralgin forte..

og det med hyperventileringen.. man mister taket med en gang man svimer av, så man er veldig trygg.
veldig trygg, detter bak og skaller hull i hodet. veldig bra
Du setter deg jo ned og "måler opp" for faen...
heh, jaok.
Gjorde det "trixet" der en gang. Satt meg ned på huk ute i snøen, hyperventilerte og svimte av. kom til igjen med jernsmak i munnen og xtremt vont i hodet. småsvimmel.
jaja, kjøre på. why do i care
dumt å drikke å eta masse piller uten å vite eksakt hvordan virkning man får før en eksamen. Er du skikkelig heldig har du hodepine, kvalme og sureoppstøt dagen etter.

Bedre å lage en kopp te, høre på musikk eller legge seg på sofaen med en film.
eller rett og slett bare døgne...konte R us! paralympics here i come!
Up is the new down
SilverKhan's Avatar
Paraglin forte er såpass kratig at du blir søvnig av det....

Ellers har Dan veldig rett
Hvordan gikk det ROFLe?
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Lurer på om han kom seg opp jeg?
Trådstarter
Hei folkens.
Jeg sovna faktisk i 2-tida inatt. Det var etter 6 halvlitere, masse allergipiller og 2/3 bilsyketabeletter. Klarte å stå opp imorres, følte meg dog litt fyllesyk, men det gikk bra, og eksamen gikk strålende
Opprinnelig postet av docoma
jack daniels eller paralgin forte (ikke begge deler samtidig, det er ikke lurt).
Er kanskje ikke så bra å slenge innpå med alkohol dagen før eksamen, men om du virkelig vil sove så kan du jo ta sjansen.
Putt i deg noe sprit og zyrtec så sovner du og er kanskje frisk og opplagt i morgen.
Vis hele sitatet...
sprit og zyrtec!? Det er en god oppskrift på spy! Ihvertfal funker det sånn for meg.