Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1373
Hei, Det kommer opp en melding i displayet på min yamaha vsx-515,
Det står "Overload" og den skrur seg av, hver gang jeg spiller litt høyt
Ja da må du slå ned lyden da
Jeg kunne spille høyere før. og jeg spiller ikke engang høyt når den kommer opp med Overload og skrur seg av
Blir forsterkeren veldig varm? Du kan sjekke den for støv, evt. kople på en vifte hvis det er varmeproblemer.
Sist endret av Rundballe`n; 28. desember 2013 kl. 12:23.
den ble varm igår, men idag når jeg skulle bruke den ble det overload med en gang
Hvor mange ohm er høytalerane dine? Visst dei er under 8ohm so må forsterken jobbe hardere og den produseren meir varme.
Sitat av freak1.. Vis innlegg
den ble varm igår, men idag når jeg skulle bruke den ble det overload med en gang
Vis hele sitatet...
Du har ikke svidd av høyttalerne dine / delefilter? Det kan gi kortslutning eller feil motstand .
Som nevnt før bør du legge ekstra godt merke til høyttalerne dine!
Har du byttet de ut nylig?
Har du flyttet på høyttalerne i det siste? -Kanskje du kobla de feil inn igjen?

Sjekk at den OHM-verdien høyttalerne dine lager verken er over eller under det forsterkeren din tillater.
Ohm-verdien på høyttalerne dine endrer seg alt etter hvordan de er koblet. Derfor er det som regel best at de som ikke har peiling får hjelp av noen som har
Sjekk høytalertilkoblingene dine! Dette tyder på kortslutning. Hvis du har vært uforsiktig med endene i kabelen og det har fliset seg litt kan fort en liten tråd føre til dette problemet..