Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  74 9013
Hva de selger på vinmonopolet er jo uinteressant når det påstås at det er umulig å lage 100% sprit.

Det er mulig å lage en formel 1 bil, men det betyr ikke at der er lov å kjøre den på norske veier.

At dere betviler hva jeg skrev tar jeg som en personlig fornemelse, i det minste kom med en begrunnelse!
Opprinnelig postet av ^V|per^^
100% fordamper med en gang...
Vis hele sitatet...
Bull!!!! Etanol har kokepunkt ved 78 grader Celcius. Det skal mindre til for at det fordamper enn med vann, men det skal fortsatt varmes opp en god del før det fordamper. Og om noe fordamper er jo fortsatt resten 100%...

Jeg skjønner du og har hatt/har 3KJ Sverre, vi står sammen mot de uvitende massene !
Hvis du har hørt at det er mulig å lage 96% sprit på den måten har du blitt lurt.. jeg tror ikke det blir noe farlig eller at det kommer til å bli noe drikkelig i det hele tatt..

for å lage skikkelig hjemmebrent må du vel ha en dunk på ca 80 liter 10 poser sukker en pakke uncle bence ris 2 poser gjær og en pakke rosiner.. du koker opp litt og litt vann og tar en pose sukker per gang og rører inn til sukkeret er usynlig.. du heller i dunken hele tia.. når du har gjort det med alle sukker pusene fyller du på vann opp til dunken er full.. vannet skal være ved kroppstemperatur ca. 37 grader etter du har fyllt på vann.. du må helle oppi resten av ingrediensene og så sette det på et rom i 3 - 4 dager du må bruke ordentlig vin bryggings utstyr og ordentlig vindunk så bryggingen skjer ordentlig.. og her er det navnet hjemmebrent kommer inn.. du må bruke et vanndestilerings aparat (en type vann koker) for å koke (satsen) vinen som du nå har fått, om til hjemmebrent... 96% sprit allsmak forsvinner.. så du trenger ikke tenke på rosiner osv.. fargen skal bli blank.. akuratt som ordentlig 96%.. nå er du vel ferdig og mer ordentlig kan det ikke bli.. om ikke jeg har glemt noe da. .men isåfall er det ikke noe viktig....
▼ ... over en uke senere ... ▼
Må bare spørre..
Nfag lærern min sier det er farlig å drekka 96%..
Jeg mener... hva kan det skade?
Rein 96% kan vel hende at skader. Det er jo rimelig sterkt og du kan sikkert få litt vondt i munnen liksom

Har absolutt ingen erfaring med detta men bare tenker meg til det.
Zed's dead, baby!
afen's Avatar
Det kan skade slimhinnene i munnen. Det er vel grunnen til at du føler deg så jævlig rar i kjeften når du drikker reint.
Mye merkelige påstander i denne tråden. Fåreslår at alle som har tenkt å lage sprit leser litt her: homedistiller.org.
Det er lurt å lese litt om hjemmebrenning før du begynner, flere ting du kan dø av viss du gjør feil.
96% kan lage blødende sår i halsen din. Da blir du lagt inn på sykehus og må fores intravenøst til det har grodd igjen. Mesteparten av spriten som blir solgt som 96 har blitt vannet ned til 50 til 70%.
▼ ... noen uker senere ... ▼
96% er ikke så skadelig som folket her skal ha det.


Etter personlige erfaringer med 96%sprit over flere år kan jeg si at jeg ikke har fått noen varige men etter og ha drukket dette rent eller utblandet.

Ren 96% er bare godt for halsen!
det renser halsen på en helt fantastisk måte slik at forkjølelser av alle slag forsvinner fortere en svint.
Får jeg spørre: Har du noen gang blitt beskrevet som en alkoholiker av en lege?
Opprinnelig postet av powerrade

Ren 96% er bare godt for halsen!
Vis hele sitatet...
Spør leveren din om den er enig
Master debater
Dekilaz's Avatar
Halsen har ikke godt av å drikke 96 % sprit uansett hva man skulle tro og mene. 9-6 (hjemmebrent) er på ingen måte 96 % sprit om det er det powerrade referer til.
Her drikkes 96% sprit hver helg og ganske ofte rent (omtrent hver helg).
Og jeg har nok litt mer peiling en dere by-fiser på dette området.
Sist endret av powerrade; 29. desember 2003 kl. 22:21.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
"Her drikkes 96% sprit hver helg og ganske ofte rent"

96% ER ren sprit
Han mente sikkert at han var så tøff og 1337 at han drakk det ublandet
Opprinnelig postet av powerrade
Her drikkes 96% sprit hver helg og ganske ofte rent (omtrent hver helg).
Og jeg har nok litt mer peiling en dere by-fiser på dette området.
Vis hele sitatet...
Hvor lenge har du holdt på med dette da bonde-fis?
very impotent freak
Delusional's Avatar
Hehe, 9-6 er blodharry! Tør vedde på at dere står på esso og bøøørner og hiver i dere 96 og høytalerene deres (som koter det dobbelte av bilen deres) spyr ut noe rånemusikk. Hjemmebrent smaker uansett ikke i nærheten så godt som ekte polsprit! tror ikke ren 96 er godt for helsa, leveren din bryter nok mye tidligere ned når du drikker så sterk sprit. Det er ikke tøft å drikke 9-6 rent ved mindre du da er en inngrodd bonde... Bah!
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Opprinnelig postet av ZpiFF
Han mente sikkert at han var så tøff og 1337 at han drakk det ublandet
Vis hele sitatet...
nei, jeg har allikevel rett.
fordi med en gang man blander spriten med noe, så går jo spritprosenten ned

1L 96% i 96L Cola blir Cola med 1% alkohol
Opprinnelig postet av Delusional
Hehe, 9-6 er blodharry! Tør vedde på at dere står på esso og bøøørner og hiver i dere 96 og høytalerene deres (som koter det dobbelte av bilen deres) spyr ut noe rånemusikk. Hjemmebrent smaker uansett ikke i nærheten så godt som ekte polsprit! tror ikke ren 96 er godt for helsa, leveren din bryter nok mye tidligere ned når du drikker så sterk sprit. Det er ikke tøft å drikke 9-6 rent ved mindre du da er en inngrodd bonde... Bah!
Vis hele sitatet...
Er så enig som det går ann å bli! No offence, men jeg misliker rånere sterkt!
∮ F dr = 0
Trådstarter
Jeg som hadde skrevet feil. Det var ikke 95% gjær. Om jeg husker rett så var det 5% eller noe sånt. jaja, uansett. Så prøvde jeg dette. La til lagring i 3-4 uker med gjevnlige utluftninger av gjær trykket.
Jeg fryste det ned og fant ut at _alt_ fryste. Så, sorry.
Nei, det frøs! Tviler på at det er mye alkehol der. *doh*
very impotent freak
Delusional's Avatar
alkohol har rimelig lavt frysepunkt tror jeg, hadde vodka og slush, og det var kalt som et helvette og likevel var som vann. Tror det er rimelig vanskelig å lage en rus is du blir full på...
Det beste er helt klart plastdunk med akvariumvarmer.
frysing stopper gjæreprosessen
Hørt om gjærstopp før fluaa?