Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1996
Jeg er på utkikk etter et virtuelt eller prepaid kredittkort som lar deg registrere adresse online. Årsaken til at jeg er ute etter dette er fordi jeg ønsker å kjøpe bøker fra http://books.google.com .

Den norske utgaven av Google Books er crap, og du kan bare få bøker uten copyright etc. En kan også se en nokså omfattende preview av veldig mange bøker. Men det er ikke nok.

Uten et CC med "amerikansk" adresse, så får en ikke kjøpe noe. I tillegg må en ha amerikansk IP. Da jeg var i USA i sommer kjøpte jeg derfra, og da funket ikke mitt norske VISA. Men jeg dro på en butikk og kjøpte et sånt prepaid card som jeg bare registrerte en phony adresse på online - og vips - så kunne jeg kjøpe det jeg ville ha i Google sin eBookstore.

Er det noen som har gjort noe lignende før eller vet om noen av disse selskapene som selger virtuelle kredittkort lar deg registrere phony (amerikansk) adresse? Eventuelt om det er noen av de prepaid kortene som en kan kjøpe i butikk/kiosk som fungerer til formålet? Jeg ser for meg at det kan bli vanskelig om kortet faktisk ikke er produsert i USA, så jeg er først og fremst ute etter et virtuelt.

Eventuelt så er det også nyttig om noen vet om forhandlere som ikke bryr seg så mye om internasjonale rettigheter og er villig til å selge ebooks til utlendinger. Det må nok først og fremst være amerikanske forhandlere siden temaene jeg vil ha bøker om er nokså typisk for USA.
Sist endret av Nintendo2k; 15. november 2011 kl. 23:47.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Visa prepaid er vel det nærmeste.
Jo takk. Men lar VISA prepaid deg registrere adresse online? Har aldri hatt et slikt kort før. Jeg ser jo også for meg at hvis jeg kjøper et prepaid kort i Norge, så vil de nok at jeg registrerer meg på en norsk nettside. Vet ikke om det er så sannsynlig om de har andre land som mulighet der? Mitt VISA funket jo ikke i USA da jeg prøvde bookstoren, men jeg vet jo egentlig ikke om det var fordi kortet står på norsk adresse eller fordi kortnummeret etc skulle tilsi at dette ikke var et amerikansk kort.

Jeg har ingenting i mot å prøve med et prepaid VISA som vi får kjøpt i Norge. En taper jo egentlig ikke noe penger uansett.