Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  174 34658
Freaken-PC
- TG 2012 edition

Har tenkt å bygge en ny PC til TG 2012, altså nå snakker jeg ikke om å bare skaffe ny hardware som jeg slenger inn i et svart kabinett med mange blåe katodelys! Jeg skal dra igang mitt fjerde casebuild prosjekt, og denne gangen er det nFF sin maskott som skal bli pakket full av hardware

Mine eldre prosjekter (klikk på prosjektnavnene for å lese logg)

1# Dragon Starten på min hobby, jeg gjorde noen lette modifiseringer på et Chieftec Dragon kabinett
2# Dark Night Mitt første selvbygde kabinett, lærte MYE av dette prosjektet... for det meste om hva jeg ikke burde ha gjort
3# PengebingePC Mitt andre selvbygde kabinett, bruker dette kabinettet enda, ble såpass fornøyd med det! Ganske originalt. Btw, det ble vist frem på TV, i to Donaldbladet (Norsk og Dansk), på Donald.no, i et dansk donaldblad (ikke tegneserieblad, men faktablad) og det ble også utstilt på UKM (gikk helt til fylkesfinalen)
4# Chieftech Mesh v2 Mitt andre casemod prosjekt, dette bruker jeg nå, og er veldig fornøyd med det. Clean and Nice.
5# DOS-Box Et "12-timers" casemod. Jeg ga meg selv en liten utfordring, å modifisere et gammelt kabinett på under 12 timer. Gikk ganske bra, resultatet ble en "får i ulveklær" PC, Kult utsende med GAMMEL hardware... den kjørte DOS 6.22 (ble brukt som RetrospillPC)
6# Evolution v1 Dette er et prosjekt som ennå ikke er ferdig, det ble lagt på is da jeg oppdaget en stor feil i arbeidstegningen som gjorde at jeg må starte på nytt, men det skaø ferdigstilles så snart som mulig!
7# Ja, så var det prosjekt nr 7, altså dette prosjektet! Gleder meg til ny PC, men spennende designe Er litt lei av den stilrene PCn jeg har nå

Prosjektets sponsorer


Mamoz.no har sponset meg med diverse hardeare (Hovedkort og Harddisk) og rabatter på andre ting jeg trenger (blandt annet CPU og RAM)

http://profile.ak.fbcdn.net/hprofile-ak-snc4/41593_137244146289945_5685_n.jpg
Trafo.no har også sponset meg med 1500kr

Teknisk info

Byggemateriale: 16mm og 12mm mdf-plater, 1mm Aluminium

Antal vifter som blåser kald luft inn: Totalt 8stk (3stk 140mm og 5stk 80mm)

Antall vifter som trekker varm luft ut: Totalt 4stk (3stk 140mm og en 120mm i PSU)

Andre vifter: En 140mm vifte skal blåse kald luft mellom harddiskene

Harddiskplass: Totalt plass til 4 harddisker og 2stk SSD

Mål: 25x62x81cm (BxDxH)

Hardware

Hovedkort: Gigabyte GA-Z68AP-D3
RAM: Corsair Dominator 8GB, 1600MHz, PC3-12800
Prosessor: Intel i7 2600k
Skjermkort: Ikke bestemt ennå, men blir kanskje et fra AMD sin neste serie
Strømmforsyning: Silver Power 750W
Harddisk: Western Digital 2TB, green
SSD: Corsair Force Series 3, 120GB

Kommer til å kjøpe flere harddisker etter hvert

Skisser

http://www.langvann.com/?viewt=37503257415619
Forhåpentligvis kommer den til å se slik ut på TG 2012

http://www.langvann.com/?viewt=6531865323725
nFF <3

http://www.langvann.com/?viewt=8320963624522
Innsiden

http://www.langvann.com/?viewt=118661082017561
Detaljer rundt PSU

http://www.langvann.com/?viewt=247821344611854
Her ser dere plasseringen av to SSD, Harddisk racken, DVD/Bluray brenneren, de tre 140mm viftene som trekker varm luft ut i toppen og åpningen til å trekke kablene gjennom

Regner med å starte med byggingen i morgen (senere i dag heter det vel egentlig) Setter stor pris på tilbakemeldinger om hva dere synes om prosjektet Motivasjon fra dere er noe som jeg ikke klarer meg uten! Husk også å rope ut om det er noe dere lurer på når det gjelder casemod/casebuilding og andre ting om dette prosjektet, jeg har drevet med denne hobbyen i ca 4år nå, så så har endel erfaring

- GreenRay
Sist endret av GreenRay; 29. oktober 2011 kl. 02:19.
Wow, håper på å se denne på TG 2012 ja!
Sitat av Lasse94 Vis innlegg
Wow, håper på å se denne på TG 2012 ja!
Vis hele sitatet...
Skal du på TG så finner du meg på nFF-rekka
Sist endret av GreenRay; 29. oktober 2011 kl. 02:20.
gleder meg
Denne har jeg venta på. Blir spennende å følge med i tiden fremover.
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
gleder meg
Vis hele sitatet...
Sitat av Poison Vis innlegg
Denne har jeg venta på. Blir spennende å følge med i tiden fremover.
Vis hele sitatet...
Godt å høre
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Du kunne hatt en liten vifte som munnen istedet for en svart prikk, også flere CD/DVD rom plasser for bla. viftestyring med en dør forran så man ikke ser de + rundere kanter, kansje vanskelig å få til?

Ville også lagt psu i foten og senket hk for lavere tyngedpunkt. Så litt ustabilt ut

Men eller så er jo dette awesome!
Sist endret av Echuz; 29. oktober 2011 kl. 02:49.
*insert tittel her*
Awesome. 'Nuff said
Ser heftig ut! Bruker du photoshop for å skisse?
Sitat av terminat Vis innlegg
Ser heftig ut! Bruker du photoshop for å skisse?
Vis hele sitatet...
Google sketchUp tror jeg da
Offtopic; Noe jeg tenkte på nå:
Du burde kanskje la de øverste hvitene blåse luft inn mens de nederste blåser ut? Ettersom kald luft synker og du får mye bedre kjøling? Kanskje luften ikke rekker å bli varm om du gjør det slik og da vil jo ikke maskinen bli så varm heller? :P Noe jeg beynte å tenke når jeg så hviftesystemet ditt

Men kult kabinett!

Kanskje du bør sette opp nettbutikk og selge kabinettene? (Ikke billigt ettersom de har laget for hånd)
Sist endret av Vod0; 29. oktober 2011 kl. 03:46.
Sitat av Settoz Vis innlegg
Offtopic; Noe jeg tenkte på nå:
Du burde kanskje la de øverste hvitene blåse luft inn mens de nederste blåser ut? Ettersom kald luft synker og du får mye bedre kjøling? Kanskje luften ikke rekker å bli varm om du gjør det slik og da vil jo ikke maskinen bli så varm heller? :P Noe jeg beynte å tenke når jeg så hviftesystemet ditt

Men kult kabinett!

Kanskje du bør sette opp nettbutikk og selge kabinettene? (Ikke billigt ettersom de har laget for hånd)
Vis hele sitatet...
tror det er mest logisk at ettersom varmen flyter oppover, så bør man kjøle nedenifra. da man slipper at varm luft stiger opp gjennom kabinettet igjen.

Kult prosjekt, håper på å få set det Live på TG12!
Sist endret av F4celess; 29. oktober 2011 kl. 03:49.
Ville også sagt innsug nede og utblåsing oppe :P
Det her blir kult å se! Du bør kanskje endre fonten på 'nFF' til noe som ikke er så glorete. Det ser bedre imo.
Håper å få kabinettet på TG
Sitat av echuz Vis innlegg
Du kunne hatt en liten vifte som munnen istedet for en svart prikk, også flere CD/DVD rom plasser for bla. viftestyring med en dør forran så man ikke ser de + rundere kanter, kansje vanskelig å få til?

Ville også lagt psu i foten og senket hk for lavere tyngedpunkt. Så litt ustabilt ut

Men eller så er jo dette awesome!
Vis hele sitatet...
Skal prøve å endre på plasseringen av PSU, vifte i munn og få litt runde kanter, men viftestyring og dør i fronten blir det ikke. Har planer om å plassere en viftestyring på innsiden av kabinettet, glemte bare å ta den med i 3Dskissen.


Sitat av terminat Vis innlegg
Ser heftig ut! Bruker du photoshop for å skisse?
Vis hele sitatet...
Sitat av Pyromanic Vis innlegg
Google sketchUp tror jeg da
Vis hele sitatet...
Bruker SketchUp ja

Sitat av Settoz Vis innlegg
Offtopic; Noe jeg tenkte på nå:
Du burde kanskje la de øverste hvitene blåse luft inn mens de nederste blåser ut? Ettersom kald luft synker og du får mye bedre kjøling? Kanskje luften ikke rekker å bli varm om du gjør det slik og da vil jo ikke maskinen bli så varm heller? :P Noe jeg beynte å tenke når jeg så hviftesystemet ditt

Men kult kabinett!

Kanskje du bør sette opp nettbutikk og selge kabinettene? (Ikke billigt ettersom de har laget for hånd)
Vis hele sitatet...
Nå tror jeg du tenker litt feil med tanken på viftene. Siden var luft er lettere en kald luft så stiger varmen opp til viftene som blåser ut

Det med nettbutikk har jeg vurdert engang :P men kom fram til at det ikke er en god ide, lager i gjennomsnitt bare 3 kabinetter i året.


Sitat av Skateward Vis innlegg
Det her blir kult å se! Du bør kanskje endre fonten på 'nFF' til noe som ikke er så glorete. Det ser bedre imo.
Håper å få kabinettet på TG
Vis hele sitatet...
Hehe, har ikke tenkt noe på hvordan skrifta skal være ennå, så brukte bare en "tilfeldig" skrift. Rop ut om noen vil tegne en skisse til skrift !

Sitat av kodi4k Vis innlegg
Awesome. 'Nuff said
Vis hele sitatet...
Sitat av F4celess Vis innlegg
Kult prosjekt, håper på å få set det Live på TG12!
Vis hele sitatet...
Takk Jeg kommer på TG med dette kabinettet så no problem

BTW: med det samme jeg skriver nå; fikk ikke startet på prosjektet idag, ble heller en Urban Exploring tur til ei gruve i nærheten. Les mer her. Men tror jeg får tid til dette prosjektet i morgen
Flott at du endelig bygger kabinettet, har ventet på det helt siden jeg ga deg idèen til dette prosjektet.

Jeg hadde lett hatt Freaken stående i stua i all sin pryd, hvis jeg hadde hatt et slikt kabinett. Lykke til!
Sist endret av Dimergon; 29. oktober 2011 kl. 19:54.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Blir nok at jeg ordner videoreportasje om casemods på TG12 ja (:

Det jeg tenkte da jeg først så tegningene for en stund siden; Avrundede hjørner? Hvertfall ved hjørnene øverst og mellom bena.

Har forresten maskoten i 1000*1408 PNG, og også i SVG. Sånn om du trenger.

Og der husket jeg fra hvor: http://freak.no/forum/showthread.php?t=188416 (direktelink: http://freak.no/fest/freaken.png )
Sitat av Jonta Vis innlegg

Har forresten maskoten i 1000*1408 PNG, og også i SVG. Sånn om du trenger.

Og der husket jeg fra hvor: http://freak.no/forum/showthread.php?t=188416 (direktelink: http://freak.no/fest/freaken.png )
Vis hele sitatet...
takk, den kan komme til nytte
Sitat av kodi4k Vis innlegg
Awesome. 'Nuff said
Vis hele sitatet...
Sitat av Dimergon Vis innlegg
Flott at du endelig bygger kabinettet, har ventet på det helt siden jeg ga deg idèen til dette prosjektet.

Jeg hadde lett hatt Freaken stående i stua i all sin pryd, hvis jeg hadde hatt et slikt kabinett. Lykke til!
Vis hele sitatet...
Hehe, bra du kom med denen ideen liker å lage litt spessielle kabinetter framfor de firkantede helt vanlighe kassene.

Har planer om å lage flere slike kabinetter som jeg kommer til å selge, så kaskje du får muligheten til å pryde stua med en nFF PC
Sitat av Jonta Vis innlegg
Blir nok at jeg ordner videoreportasje om casemods på TG12 ja (:

Det jeg tenkte da jeg først så tegningene for en stund siden; Avrundede hjørner? Hvertfall ved hjørnene øverst og mellom bena.

Har forresten maskoten i 1000*1408 PNG, og også i SVG. Sånn om du trenger.

Og der husket jeg fra hvor: http://freak.no/forum/showthread.php?t=188416 (direktelink: http://freak.no/fest/freaken.png )
Vis hele sitatet...
Takk for bildet, hadde bare bilde av freaken i mindre størrelse jeg. regner med jeg får et besøk av deg på TG?
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Klabert. Bare post sete når «hvor sitter du på TG12»-tråden kommer opp.
Update 1#

Da har jeg tatt et steg videre har kappet stort sett alt av materiale jeg trenger. Har også sjekket ut sånn ca hvor mye kabinettet kommer til å veie... regner med det kommer helt opp mot 30kg UTEN hardware

Ikke de mest spennende bildene, men bilder er bilder

http://www.langvann.com/?viewt=20145706615788
Her ser dere det som skal bli sidedørene, skal si de ble litt vell heavy :P

http://www.langvann.com/?viewt=119681875728523
Resten av delene

- GreenRay
Sitat av GreenRay Vis innlegg
Update 1#
Har også sjekket ut sånn ca hvor mye kabinettet kommer til å veie... regner med det kommer helt opp mot 30kg UTEN hardware
Vis hele sitatet...
hvis det blir mulighet for å kjøpe ett skal det stå fast på rommet med andre ord da får gamle kassa bli reisepc
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
hvis det blir mulighet for å kjøpe ett skal det stå fast på rommet med andre ord da får gamle kassa bli reisepc
Vis hele sitatet...
hehe, forståelig :P skal drasse med meg denne på TG jeg... blir vel nesten 40kg til sammen, med hardware
skal du bygge den fra bunden? eller bare gjør du et kjedelig antec til et perfekt kabinett:P gleder mg til og se det på tg:
Sitat av mofoo Vis innlegg
skal du bygge den fra bunden? eller bare gjør du et kjedelig antec til et perfekt kabinett:P gleder mg til og se det på tg:
Vis hele sitatet...
bygger den helt fra bunnen kjøper og lager deler som jeg setter sammen
Sitat av GreenRay Vis innlegg
bygger den helt fra bunnen kjøper og lager deler som jeg setter sammen
Vis hele sitatet...
DET ER SYKT, gleder meg bare mer og mer til tg i år:P/neste år.
hvis utfallet blir så awesome som jeg tror skal jeg ha ett forresten jeg er forøvrig sjelden på lan, så vekta er same shit så lenge jeg får den opp trappa
EDIT: sjekka for moro skyld vekta på nåværende kassa mi, selve kassa veier bare 12 kilo hvor mye tror du det kommer til å koste? må begynne å spare
Sist endret av vangsfreaken; 30. oktober 2011 kl. 18:22.
Sitat av mofoo Vis innlegg
DET ER SYKT, gleder meg bare mer og mer til tg i år:P/neste år.
Vis hele sitatet...
Hehe, takk : )

Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
hvis utfallet blir så awesome som jeg tror skal jeg ha ett forresten jeg er forøvrig sjelden på lan, så vekta er same shit så lenge jeg får den opp trappa
EDIT: sjekka for moro skyld vekta på nåværende kassa mi, selve kassa veier bare 12 kilo hvor mye tror du det kommer til å koste? må begynne å spare
Vis hele sitatet...
Ligger vel på ca 12kg den jeg har nå jeg også ;P blir en overgang. Prisen på kassa har jeg ikke tenkt noe på ennå, eneste jeg vet er at materialkostnadene ligger på ca 750kr nå
*insert tittel her*
'Detta blir FLOTT.
Skal sitte på nFF rekka så blir awesome å se pc'n IRL
Sitat av GreenRay Vis innlegg
Hehe, takk : )



Ligger vel på ca 12kg den jeg har nå jeg også ;P blir en overgang. Prisen på kassa har jeg ikke tenkt noe på ennå, eneste jeg vet er at materialkostnadene ligger på ca 750kr nå
Vis hele sitatet...
minimum 2000 da? jeg regner med du tar litt for arbeidet også
Sitat av kodi4k Vis innlegg
'Detta blir FLOTT.
Skal sitte på nFF rekka så blir awesome å se pc'n IRL
Vis hele sitatet...
Godt å høre at folk liker den : ) BTW: PCn kommer til å gå i stil med hylla jeg (og noen venner) skal ha med, har nemlig planer om nFF hylle

Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
minimum 2000 da? jeg regner med du tar litt for arbeidet også
Vis hele sitatet...
blir vel minimum 2k har jo ikke handla alt jeg trenger ennå såe..
Hvordan tenkte du å feste platene i hverandre? skruer eller tenkte du å lime eller?
Sitat av Stijey Vis innlegg
Hvordan tenkte du å feste platene i hverandre? skruer eller tenkte du å lime eller?
Vis hele sitatet...
Skruer og Lim
Type tec7 eller mer som i vanlig trelim?

Spør og graver litt for har tenkt til å bygge mitt eget case etter jul engang
Sitat av Stijey Vis innlegg
Type tec7 eller mer som i vanlig trelim?

Spør og graver litt for har tenkt til å bygge mitt eget case etter jul engang
Vis hele sitatet...
går for vanlig trelim jeg sånn orange stor flaske

btw: du kommer til å skrive logg på prosjektet ditt ja?
Sist endret av GreenRay; 30. oktober 2011 kl. 18:46.
Ok

Tja, skal se an. Mulig det blir litt utstrakt i tid, og har litt dårlig med fotomuligheter, men skal se om jeg får det til siden du spør så pent ^^
Hvorfor ikke bruke pleksiglass istedetfor MDF? Du kunne jo lakkert pleksien etterpå...

Men ellers, kul PC! Tar turen innom
*insert tittel her*
[quote=GreenRay;2317353]Godt å høre at folk liker den : ) BTW: PCn kommer til å gå i stil med hylla jeg (og noen venner) skal ha med, har nemlig planer om nFF hylle

Fett, skal lage hylle i karbon tenker jeg, har en kompis som får det billig.
Hadde vært kult om du kunne lagd hylle projektet ditt som en tråd også!
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
ville det ikke blitt en mer clean look hvis du hadde plassert IO portene "mellom beina", missforstå det som du vill, istedet for og ha de på siden?

ellers ett veldig spennende prosjekt, ser fram til og se resultatet
Sitat av Stijey Vis innlegg
Ok

Tja, skal se an. Mulig det blir litt utstrakt i tid, og har litt dårlig med fotomuligheter, men skal se om jeg får det til siden du spør så pent ^^
Vis hele sitatet...
Vi overlever med mobilbilder også altid spennende å lese om andres prosjekter! Jeg har lært mye og fått masse innspirasjon fra andres prosjekter.

Sitat av KRS93 Vis innlegg
Hvorfor ikke bruke pleksiglass istedetfor MDF? Du kunne jo lakkert pleksien etterpå...

Men ellers, kul PC! Tar turen innom
Vis hele sitatet...
Jeg bruker MDF fordi plexi er noe dritt spørr du meg :P i tillegg er det dyrt og vanskelig å få lakken til å sitte godt. Problemet med plexi er at det sprekker veldig fort

Men bra du liker prosjekte

[quote=kodi4k;2317392]
Sitat av GreenRay Vis innlegg
Godt å høre at folk liker den : ) BTW: PCn kommer til å gå i stil med hylla jeg (og noen venner) skal ha med, har nemlig planer om nFF hylle

Fett, skal lage hylle i karbon tenker jeg, har en kompis som får det billig.
Hadde vært kult om du kunne lagd hylle projektet ditt som en tråd også!
Vis hele sitatet...
Hylle i karbon blir fett! Hadde også vert artig med en arbeidslogg på prosjektet ditt ;D

edit: skal lage tråd når planene til hylla er ferdig

Sitat av EvenBratsberg Vis innlegg
ville det ikke blitt en mer clean look hvis du hadde plassert IO portene "mellom beina", missforstå det som du vill, istedet for og ha de på siden?

ellers ett veldig spennende prosjekt, ser fram til og se resultatet
Vis hele sitatet...
Hvis jeg forsto deg rett så blir det ganske tungvindt å ha, siden kabinettet hadde blitt veldig bredt.

Bra du liker prosjekte, ser fram til å se resultatet jeg også
Sist endret av GreenRay; 30. oktober 2011 kl. 22:13.
--- Update ---

Da var den siste hardwaren i hus : ) Intel i7 2600k og 4gb Corsair RAM (husker ikke modell navnet i hode)

Blir ikke så mye mer jobbing på kassa denne uka, blir opptatt fra i morgen til søndag, men neste uke! Da blir det pån igjen

Sitter forresten å tegner litt på platene (tegner på hvor hviftehullene skal være ol)
▼ ... over en uke senere ... ▼
jeg gleder meg til og se at kabinettet blir ferdig! kansje jeg skal bygge meg et kabinett en gang i tiden også? (såklart kommer jeg til og skrive work logg!)

på en skala fra 1-10 hvor vanskelig er det og bygge et kabinett selv?
Sitat av haakon466 Vis innlegg
jeg gleder meg til og se at kabinettet blir ferdig! kansje jeg skal bygge meg et kabinett en gang i tiden også? (såklart kommer jeg til og skrive work logg!)

på en skala fra 1-10 hvor vanskelig er det og bygge et kabinett selv?
Vis hele sitatet...

På en skala fra 1 til 10 ja, hmm... 3 kanskje :P men for å bygge ei kasse som er brukervennlig og ser bra ut vil jeg si 7
Sitat av GreenRay Vis innlegg
På en skala fra 1 til 10 ja, hmm... 3 kanskje :P men for å bygge ei kasse som er brukervennlig og ser bra ut vil jeg si 7
Vis hele sitatet...
ja da kansje jeg skal bygge et kabinett til TG 2013.
▼ ... over en uke senere ... ▼
hvor kjøper du ting som harddisk holder og holder til skjermkort etc.?

har lært meg litt i ketchUp så kansje hvis jeg får tid før jul en gang så lager jeg et kabinett som jeg skal bruke på TG 12 har smisket med stefaren min så kansje han sponser meg med materiale
Sitat av haakon466 Vis innlegg
hvor kjøper du ting som harddisk holder og holder til skjermkort etc.?

har lært meg litt i ketchUp så kansje hvis jeg får tid før jul en gang så lager jeg et kabinett som jeg skal bruke på TG 12 har smisket med stefaren min så kansje han sponser meg med materiale
Vis hele sitatet...
Lolwut

Harddisk tray lager du lett selv, alle mål til diskene finner man på komplett. Skjermkortet blir holdt oppe av hovedkortet og PCI slotten. Hvis du kjøper et motherboard tray, så er du sikker på at alle slottene passer med f.eks skjermkort.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
haakon466: I tillegg ser du i trådene hans på diskusjon at han har søkt støtte hos legater, og blir sponset av diverse forhandlere (:
Sitat av haakon466 Vis innlegg
hvor kjøper du ting som harddisk holder og holder til skjermkort etc.?

har lært meg litt i ketchUp så kansje hvis jeg får tid før jul en gang så lager jeg et kabinett som jeg skal bruke på TG 12 har smisket med stefaren min så kansje han sponser meg med materiale
Vis hele sitatet...
Harddiskholderen lager jeg som regel selv, ellers så er de å få kjøpt på diverse databutikker, kan linke til noen i morgen. Hovedkort brett får du kjøpt på for eksempel microplex.no og dustim home.

Håper du får igang et prosjekt (med arbeidslogg selvfølgelig) som blir ferdig til TG12

edit: ser bildene har forsvunnet, skal prøve å få lastet opp noen nye snart skal forresten begynne å skru kabinettet sammen i uka her
Sist endret av GreenRay; 21. november 2011 kl. 22:48.
Sitat av GreenRay Vis innlegg
Harddiskholderen lager jeg som regel selv, ellers så er de å få kjøpt på diverse databutikker, kan linke til noen i morgen. Hovedkort brett får du kjøpt på for eksempel microplex.no og dustim home.

Håper du får igang et prosjekt (med arbeidslogg selvfølgelig) som blir ferdig til TG12

edit: ser bildene har forsvunnet, skal prøve å få lastet opp noen nye snart skal forresten begynne å skru kabinettet sammen i uka her
Vis hele sitatet...
good! gleder meg til og se bilder
åssen går det med kassa?