Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 2474
Jeg tenker på å bygge showcase-plater for airsoft våpnene "mine"

"mine" i gåseøyne, siden jeg ikke er fylt 18, og våpnene teknisk sett er eid av moren min Det er ikke noe ulovlig bak dette, siden jeg er aktivt medlem i en NASF-Registrert klubb

Det jeg tenker er 2 bokser av ulik størrelse. En boks som er stor nok til å legge en M9 på, uten at den ligger utenfor boksen, og en annen boks som er lang og bred nok til å støtte en fullengde M4 med bipod. Jeg tenker at denne boksen ikke trenger å være lenger enn fra pistolgrepet, og fram til bipoden siden dette er de eneste delene som blir å ta tak i bakken/boksen.

Jeg vil at begge boksene skal være relativt lav, og ha en uklar glassplate på toppen. Uklar, som i at den slipper lys gjennom, men det blir "grumsete" og du kan egentlig ikke se gjennom det. Selve boksen hadde tatt seg ut i noe svart, tror jeg. Under glassplaten vil jeg enten ha LEDer, eller "dansende" neonlys.
(Dette er da grunnen til at tråden ligger under DIY elektronikk)


Er det noen som har ideer til et eventuelt prosjekt? Jeg har en del kjennskap til lodding og småelektronikk, så den biten burde gå bra
Sist endret av 4pekatt; 1. mars 2011 kl. 10:49. Grunn: Skriveleif
Jeg vet ikke om det er dette du leter etter, men om jeg skulle hatt en form for "showcase" for våpen ville jeg heller hatt en stor glassboks til enten hvert av våpnene eller en for begge som har en form for dempet lys rundt den nedre kanten av glasset, slik som illustrert her:


Den gule linja er en form for dempet lys. Eventuelt kan du ha en stripe midt på glasset oppe med dempet lys i spots eller noe. Dette hadde jeg gått for ihvertfall
Trådstarter
Mye finere metode, men sannsynligvis litt mer avansert... Hvor i all verden skal jeg få tak i glassmonteren? x]
Du går til nærmeste glassmester og spør etter den glasstypen du vil ha. Ville kanskje anbefalt plexiglass til det her. Så måler du hvor store plater du trenger og limer de sammen med silikon.
For å få lys ville jeg brukt noen små led dioder bare Du sier jo at du kan lodde, så da er det lite problem og få det til
Du kan enten bruke en batterikilde eller AC strøm(rett fra strømnettet) Men da må du vel helst til med motstander/transformator og showcasen blir ikke like portabel.

Du får kjøpt silikon i mange forskjellige forretninger. Biltema,glassmesteren,jula, fargehandler osv.

Det du også kan gjøre er å finne en bunnplate til monteren din i treverk og kle denne inn i sort lær eller noe sånt. Det ville gitt en fin bakgrunn for våpnene å ligge på

Du kan få tak i enten lær eller forskjellige tøystoffer på kid interiør eller en syforretning.
Dette trekker du rundt bunnplaten og stifter fast med en stiftemaskin. Du kan også fylle dette med bomull om du vil så får du en slags "pute" våpnene kan ligge på.

Bare kom med ett par ideer jeg
Sist endret av UncleAndy; 1. mars 2011 kl. 11:16.
Trådstarter
Sitat av UncleAndy Vis innlegg
Du går til nærmeste glassmester og spør etter den glasstypen du vil ha. Ville kanskje anbefalt plexiglass til det her. Så måler du hvor store plater du trenger og limer de sammen med silikon.
Vis hele sitatet...
Hvor mye koster det ca, for å dekke en M4? Trenger bare en grovt utregnet pris.

Sitat av UncleAndy Vis innlegg
Du kan enten bruke en batterikilde eller AC strøm(rett fra strømnettet) Men da må du vel helst til med motstander/transformator og showcasen blir ikke like portabel.
Vis hele sitatet...
Hvor får jeg kjøpt en brukbar trafo?
Sist endret av meitemark; 6. mars 2022 kl. 04:07.
Glass tror jeg ikke koster mye gitt. Er du heldig kan du sikkert få noe avkapp hos glassmesteren til ett par hundre kroner.
Men jeg har ikke peiling på glasspriser altså.
Det er veldig mange nettsider som selger trafo'er Kommer helt ann på hva slags du skal ha egentlig.
Ville sikkert vært rimeligst for deg å bestille dioder, trafo og ledninger i ett

Ett kjapt søk på transformator utsalg ga meg mange treff hvertfall.
Trådstarter
Kunne du funnet link til en nettbutikk som selger både AC~DC transformatorer, ledninger, brytere og dioder for meg? Jeg har søkt litt, og har ikke funnet mer enn elfaelektronikk..
www.ledteknikk.no har litt småsnax hvertfall Siden så litt jalla ut og jeg har ingen erfaring med den selv, men de solgte masse forskjellig hvertfall.
kjøp avkarium med fint lokk, legg til litt "ørken" sand i bunnen, og lag stativ inni for og holde våpene oppreist, hadde sikkert blidd fett med en liten irak stil eller noe lignende, noe steiner osv, vær kreativ, kunne blitt fett med lignende props, så lenge du ikke går all the way, kan bli litt overkill, keep it simple, kep it creative
Trådstarter
Sitat av UncleAndy Vis innlegg
www.ledteknikk.no har litt småsnax hvertfall Siden så litt jalla ut og jeg har ingen erfaring med den selv, men de solgte masse forskjellig hvertfall.
Vis hele sitatet...
Takk for link



Sitat av Abomination Vis innlegg
kjøp avkarium med fint lokk, legg til litt "ørken" sand i bunnen, og lag stativ inni for og holde våpene oppreist, hadde sikkert blidd fett med en liten irak stil eller noe lignende, noe steiner osv, vær kreativ, kunne blitt fett med lignende props, så lenge du ikke går all the way, kan bli litt overkill, keep it simple, kep it creative
Vis hele sitatet...
Den var JÆVLA bra... Skal se om jeg finner noe som er verdt å ta vare på
Sist endret av meitemark; 6. mars 2022 kl. 04:07.
Sitat av 4pekatt Vis innlegg
Takk for link





Den var JÆVLA bra... Skal se om jeg finner noe som er verdt å ta vare på
Vis hele sitatet...
pm bilder om du fulfører det
Bare legg ut bilder i den tråden her Ta bilder underveis så vi kan se prosessen og sluttresultatet.
Trådstarter
Må enda finne ut hva jeg skal gjøre Har sendt mail til et lokalt glassfirma, skal se hva de svarer. Tror akvarieløsningen blir for dyr..
Sitat av 4pekatt Vis innlegg
Må enda finne ut hva jeg skal gjøre Har sendt mail til et lokalt glassfirma, skal se hva de svarer. Tror akvarieløsningen blir for dyr..
Vis hele sitatet...
kjøpe brukt ? bor du i en storby er det sikkert noen som selger noen som er pent brukte :P
Trådstarter
Fikk svar fra den lokale glassmester'n

"Dette er arbeide vi utfører daglig så det er bare å ta kontakt når du vet målene.

Glassene uv limes sammen slik at du får en helt glassklar usynlig limfuge.

Ca 1 – 2 ukers lev. tid



Abomination, det billigste jeg fant i mine dimensjoner og by, var 1200.
Denne her kan muligens være en ide å bruke som feste
http://www.airsoftpost.com/product_i...ducts_id=30074
Har sett lignende til m9 også
Trådstarter
Sitat av NotToSmart Vis innlegg
Denne her kan muligens være en ide å bruke som feste
http://www.airsoftpost.com/product_i...ducts_id=30074
Har sett lignende til m9 også
Vis hele sitatet...
Joa, har tenkt på det... Men jeg vet ikke om jeg heller vil la rifla stå i kursiv, siden den har bipod.. Så jeg har tenkt å la den hvile på pistolgrepet og bipoden.
BAD MOTHERFUCKER
Tomacco's Avatar
Sitat av 4pekatt Vis innlegg
Joa, har tenkt på det... Men jeg vet ikke om jeg heller vil la rifla stå i kursiv, siden den har bipod.. Så jeg har tenkt å la den hvile på pistolgrepet og bipoden.
Vis hele sitatet...
Eller bare "skjeftet", hvis du vil ha noe respekt innen våpenmiljøer.
Trådstarter
Sitat av Tomacco Vis innlegg
Eller bare "skjeftet", hvis du vil ha noe respekt innen våpenmiljøer.
Vis hele sitatet...
Skjeftet? Bipoden sitter jo på forskjeftet, og pistolgrepet er.. pistolgrepet... skjønner ikke HELT hva du ville frem til...

Dobbelpost... For en slik glassmonter skulle den lokale glassmester'n ha 3200,-

Tilbake der jeg startet >.<

DOBBELPOST

Snakket med glassmestern.. Han skulle ha 3200 for et slikt arbeid..
Finn et sted hvor dem renoverer et bygg, spør entrepenøren om du kan få et par vinduer som skal kastes, kjøp deg en glasskjærer til 100 kroner og en tube med glassklar epoxy.
Trådstarter
Sitat av wanna-b Vis innlegg
Finn et sted hvor dem renoverer et bygg, spør entrepenøren om du kan få et par vinduer som skal kastes, kjøp deg en glasskjærer til 100 kroner og en tube med glassklar epoxy.
Vis hele sitatet...
Ser for meg at jeg skal klare å lage noe slikt selv.. >.<
Men det kan jo prøves
<iframe title="YouTube video player" width="640" height="390" src="http://www.youtube.com/embed/n4k7AgA3e3Y" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Vet ikke om embedded youtube filmer fungerer her, i så fall er linken her
http://www.youtube.com/watch?v=n4k7AgA3e3Y