Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  108 9151
Opprinnelig postet av rdxz
nautilus: det er jo det de fleste har sagt........ikke bruk så mye sms-språk heller er du snill

jeg har bare røykt 3 ganger, pipe den ene gangen og rev de to andre gangene... pipe var ganske kult men det var sykt chill å bare sitte med en rev i hånda ute

jeg har forresten et spørsmål... jeg har hørt at hasj sitter i blodet 8 måneder, er det sant? fordi jeg skal ta blodprøve om sånn 4 måneder... men det er ikke pga. de skal sjekke meg for knark, så jeg lurte på er det så tydelig i blodet dersom de ikke sjekker for nøyaktig det? hvis de på en måte finner ut at jeg har røykt har de taushetsplikt ovenfor mine foreldre (jeg er under 18 år)?
Vis hele sitatet...
Heisann..

Er ny her, så jeg må bare si hei!

Må bare si at det var mye feilinformasjon ang. cannabis her. :P

Virkestoffene i hasj er ute av kroppen etter ca 4 timer etter rusen har gitt seg. Det er nedbrytnings stoffene (hvis en kan kalde det, det) "metabolittene" som er i kroppen ca 3-4 uker etter du har røket. Disse har ingen virkening (rus) og kan oppdages i blod eller urin. Det er disse som bla lagres i fettvevet.

Nei, legen har ikke taushets plikt over dine foreldre når en ikke er myndig.

Mrk! Dette er ikke noe som automatisk viser seg på prøver. De finner dette kun om de leter etter det. Hvis legen har gjort dette uten ditt samtykke, så er dette ulovlig. Du kan da lage ganske store problemer for legen om du ønsker det. (Hvor vidt foreldrene dine kan be legen gjøre dette uten ditt samtykke, når en ikke er myndig, er jeg ganske usikker på.)

Cannabis kan av og til gi en følelse av bakfjernhet neste dag. For noen varer dette er par timer, andre et par dager. Hvis du vil bli kvitt bakrusen prøv å spis mye søtt, for meg hjelper dette utrolig mye (en god posjon coca-cola og litt gotteri f.eks). Hvis du føler at du har fått i deg for mye(blitt litt for fjern) kan du også ty til søtsaker for å "kontrolere rusen litt". Dette er meget individuelt og funker ikke på alle.

Grunnen til at man får mat-kick og at "søtsaker ofte hjelper" er at man har økt forbrenning under rusen samt noe høyere insulin produksjon (om dette er individuelt vet jeg ikke. Dette er ikke bekreftet vitenskaplig, så vidt jeg vet).

Dette om nedsatt hjerne aktivitet er jeg ikke så sikker på. Jeg kan si med sikkerhet at kognetive tankeprosseser blir nedsatt under rusen og muligens når en er "bakfjern", men dette er på ingen måte permanent. Rusen ødelegger ikke din evne til å bruke avanserte tankeprosseser, men heller midlertidig lammer den litt.

Bortsett fra dette vil jeg ikke anbefalle noen og røyke for ofte (par ganger i uka holder for meg. Har en pause for tiden, men det er av andre grunner). Du kan bli noe apatisk om man røyker ofte og mye. Cannabis har også sine bakdeler som all annen rus. Undersøkelser har vist at de som røyker tungt (de som har røyket mye/missbrukt cannabis) i mange år (10-20år +/-) har hatt noe nedsatt kognetiv evne. Denne har sakte men sikkert jobbet seg opp til normal nivå, men ikke ta dette som en selvfølge.

Til slutt. Røyk og nyt, men røyk med måte. Gjør det fordi du ønsker det, og ikke fordi noen andre ønsker at du gjør det.
Opprinnelig postet av Sindre
Den rusen du snakker om som varer i 2-3 min har jeg en veldig sterk mistanke om at er noe helt annet enn hasjrus.. Eller det er nok hasjrus kombinert med et sabla nikotinsjokk som kommer pga du trekker inn altfor mye tobakk av gangen.
.......
Det jeg syns er digg med bøtte er den rusen som kommer når nikotinsjokket legger seg. Spesielt hvis bøtta er den første du fyrer den dagen får ialle fall jeg som oftest den beste hasjrusen jeg kan tenke meg.
Vis hele sitatet...
Tror ikke det er nikotinsjokk ettersom jeg mekker med veldig lite tobakk, såpass lite at jeg tror ikke kan få et nikotinsjokk. Pluss at jeg toaster tobakken veldig godt, er ikke 100% sikker på om man toaster bort nichotinenn da, men burde hjelpe litt..?

Å begynne kvelden med en bøtte kan være utrolig fett, første gang jeg prøvde bøtte fikk jeg latterkick sekundet etter jeg pustet ut røyken, men andre ganger har det ikke vært like bra Så tar meg gjerne en jonas først, og kanskje en killer bøtte senere
------
Rune420: Bøtte er nok ikke bare brukt i Norge, sjekk ut www.bukket.com Riktignok så bruker de ikke en vanlig bøtte, men går jo ut på det samme. Gravity Bong kan det også bli kalt
▼ ... over en uke senere ... ▼
hæ?
Opprinnelig postet av Beistet!!
Tror ikke det er nikotinsjokk ettersom jeg mekker med veldig lite tobakk, såpass lite at jeg tror ikke kan få et nikotinsjokk. Pluss at jeg toaster tobakken veldig godt, er ikke 100% sikker på om man toaster bort nichotinenn da, men burde hjelpe litt..?

Å begynne kvelden med en bøtte kan være utrolig fett, første gang jeg prøvde bøtte fikk jeg latterkick sekundet etter jeg pustet ut røyken, men andre ganger har det ikke vært like bra Så tar meg gjerne en jonas først, og kanskje en killer bøtte senere
------
Rune420: Bøtte er nok ikke bare brukt i Norge, sjekk ut www.bukket.com Riktignok så bruker de ikke en vanlig bøtte, men går jo ut på det samme. Gravity Bong kan det også bli kalt
Vis hele sitatet...
Vel jeg kan ikke snakke for andre en meg selv, men jeg er sikker på at det smellet jeg får av bøtta hovedsaklig er litt for mye nikotin på en gang. Dette av to grunner. Røyker jeg reint smeller det ikke like kraftig, kommer liksom mer sigende. Og jeg kjenner igjen den følelsen jeg får i et par minutter etter jeg trekker ei bøtte at den er veldig lik sånn du blir av å røyke to sigg rett etter hverandre.

Tror det stort sett er parfymen du blir kvitt ved å toaste siggen, men jeg ikke sikker.
Den bøtta på www.bukket.com var fæl.
Ville aldri røyker av noe slik,nei bøtta er perfekt som den er
▼ ... over en uke senere ... ▼
Til dere som synes hasj lukter dritt? WTF tenker dere med?
hasj lukter digg! rett og slett!
som det er blitt påpekt tidligere så er det opplagt at det er delte mening om hasjlukten. personlig, og blant de jeg har diskuterte det med som ikke røyker, så misliker mesteparten den søte hasjlukten. de samme igjen misliker også sigar- og cigarettelukten, så her kommer det sikkert veldig an på hvorvidt du er vant til lukten eller ei.
Lukter litt granbar-aktig mener jeg Lukter nesten litt jul!