Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 3016
Jeg har lenge letet etter et plombert eller en god AK47 eller AK74 replika, men i Norge må jeg ut med 5000,-+ og svenskene nekter å sende over grensen. Noen som aner hva jeg kan gjøre? Hvilke land er det lov å bestille fra? Noen som vet om relevante sider?
Søskenbarnet mitt solgte sitt for 3000,- om jeg ikke tok feil (plombert AK47).

Hva er forresten grunnen til at svenskene ikke vil sende over?
Har du bare spurt hos èn leverandør eller noe? Skal ikke være noe problem det.
kjøp en på loppis i russland...
Sist endret av Turbolego; 19. juni 2007 kl. 01:12.
Trådstarter
5 0
Sitat av Grimdoc
Søskenbarnet mitt solgte sitt for 3000,- om jeg ikke tok feil (plombert AK47).

Hva er forresten grunnen til at svenskene ikke vil sende over?
Har du bare spurt hos èn leverandør eller noe? Skal ikke være noe problem det.
Vis hele sitatet...
...

Den norske tollen var problemet ifølge hobbex.se. Antok at det var lov å innføre replikaer og plomberte våpen, men vet lite om det. En tysk side (http://www.voodoomaniacs.de/product_...oducts_id/4231) sier de selfølgelig sender til norge , men vet ikke om jeg kan stole på dem, eller den nazitollen til Norge.

Det hadde jo selfølgelig vært fetere med et ekte plombert, enn en replika.
Sikkerhetsklarert
Kan du ikke be svenskene sende poste restante til et sted i nærheten av grensa? du holder til i Østfold så det er jo ikke så lang vei over dit.. Da "slipper" du momsen også.. :P
Trådstarter
5 0
Sitat av Pjukern
Kan du ikke be svenskene sende poste restante til et sted i nærheten av grensa? du holder til i Østfold så det er jo ikke så lang vei over dit.. Da "slipper" du momsen også.. :P
Vis hele sitatet...
Jeg bor på østlandet, ikke østfold. Den løsningen blir strevsom siden jeg jobber mer enn fullt og studerer. Den svenske er også en replika, noe som er kjedelig i forhold til et plombert, som igjen er kjedelig i forhold til et skarpt. Dahls historiske har et plombert AKM til 6000,- - jævlig tøft, men 6000,- er drøyt mye for en pyntegjenstand.
Kjøp deg en airsoft du. Vet det ikke er det du ser etter, men bruker du såpass mye penger på en airsoft så får du en som ser klin ekte ut, samt skyter bra og kan brukes i spill med andre...
Ski for your life
kosepaa's Avatar
Sitat av eriksb
Kjøp deg en airsoft du. Vet det ikke er det du ser etter, men bruker du såpass mye penger på en airsoft så får du en som ser klin ekte ut, samt skyter bra og kan brukes i spill med andre...
Vis hele sitatet...
Vis meg en airsoft som er helt lik en ak så kanskje jeg skal tro deg.
Sitat av BLixxzz
er enig med Fiberkanin og Pjukern.
men: http://www.freakforum.nu/forum/showt...ighlight=ak-47
Vis hele sitatet...

Gratulerer, den posten var laget i 2006. Vi er nå i 2007. Du tviler ikke på at den har blitt solgt siden fjor gjør du?
Sist endret av 3RD; 20. juni 2007 kl. 17:42.
Sitat av 3RD
Gratulerer, den posten var laget i 2006. Vi er nå i 2007. Du tviler ikke på at den har blitt solgt siden fjor gjør du?
Vis hele sitatet...
godt mulig den har blitt solgt, men det er også godt mulig den ikke har blitt det.
Sitat av kosepaa
Vis meg en airsoft som er helt lik en ak så kanskje jeg skal tro deg.
Vis hele sitatet...
http://www.butikk.wasteland.no/catal...5f13cc01b1d9f7

eller :

http://www.hobbytron.com/AirsoftAK47.html

ser ikke
http://www.hobbytron.com/AEGElectric...47JGCA017.html ganske ekte ut ?
Sist endret av Spelly; 20. juni 2007 kl. 18:35.
det er jo bare plastik da
Sitat av jørgs
det er jo bare plastik da
Vis hele sitatet...
Ikke alle er laget av bare plastikk, vet du.

Sitat av hobbytron.com
This is a Classic Army, real wood, SLR compact AK47. It comes with a steel metal frame and a high performance motor.
Vis hele sitatet...
Sitat av jørgs
det er jo bare plastik da
Vis hele sitatet...
den siste jeg postet er desverre ekte tre + en del av de andre modellene som er billigere.
med andre ord, du får det du betaler for.
Sist endret av Spelly; 20. juni 2007 kl. 19:12.
Jeg vil ha en EKTE AK :P
Trådstarter
5 0
Sitat av Undercover
Jeg vil ha en EKTE AK :P
Vis hele sitatet...
Det vil jeg også, ombygd med silencer og kikkertsikte, med granatkaster under og utvidet dobbelt magasin. Tviler sterkt på at po po blir begeistret om de finner det ut, eller omvendt, det er vel nettopp det at de blir begeistret som er problemet. Kommer sikkert et svært bilde av det på førstesiden i halvparten av landets aviser.

Den siste airsoften spelley kom opp med var fet, men 445$ pluss frakt og norsk toll kan gjøre dette svært dyrt. Og ekte plombert vare er tøffere enn en airsoft som pynt.
SHARKFACEGANG
mkey's Avatar
Jeg ville ikke gått for airsoft. En venn av meg kjøpte nettop en plombert AK på qxl så mulighetene er jo der. Fant ingen der for øyeblikket, men er jo lurt å følge litt med der.
men er det lov å importere plombert våpen?
Sitat av bustymom
men er det lov å importere plombert våpen?
Vis hele sitatet...
Såvidt jeg vet så er det ikke det.
Sjekk www.lovdata.no grundig om du lurer.

Ingen jeg kjenner som har importert plomberte våpen har nevnt noe så.
Men tviler, siden de ikke er funksjonelle våpen noe mer
Jeg ga 3500 for min plombert ak-47 på qxl.no igjennom dahls historiske våpen.Send han en mail,er ikke umulig han har på lager
Det med softgun vs Plombert våpen. Det er ikke så mye å skryte av at man har en softgun hengende på veggen, mens et plombert våpen er noe helt annet å skryte av.
Sitat av Masi
mens et plombert våpen er noe helt annet å skryte av.
Vis hele sitatet...
Hva er det å skryte av da? Du har jo ikke vært med i noen krig og funnet det for så å plombere det.
Du har jo kun kjøpt det..

Men til saken, en replika/softgun tar seg dårligere ut enn et ekte/plombert våpen.
Det er ikke så mye å skryte av at man har et plombert våpen hengende på veggen, mens et Uplombert våpen er noe helt annet å skryte av.
Har tenkt å ha en Ak-47 selv til en musikkvideo jeg ønsker å lage. Og Mp5. Trenger ikke å være original, men bare troverdig nok med DV-kvalitet som skal tas opp.

Regner med at Replica-våpene er bra nok til det. I nærhold ser de nok fake ut.
Når det gjelder hva som er å skryte av og ikke, så kan man hvertfall bruke en airsoft AK, i motsetning til en plombert AK.
Sitat av milo9000
Når det gjelder hva som er å skryte av og ikke, så kan man hvertfall bruke en airsoft AK, i motsetning til en plombert AK.
Vis hele sitatet...
Leke barnslig: Ja, men et plombert våpen har kanskje drept flere i vietnam enn ditt luftvåpen
Trådstarter
5 0
Sitat av TotenKopf
Jeg ga 3500 for min plombert ak-47 på qxl.no igjennom dahls historiske våpen.Send han en mail,er ikke umulig han har på lager
Vis hele sitatet...

Kult! Hvordan var kvalitet osv? Har allerede sendt et par mailer med dahls, og noen titalls andre. Sliter med å finne et alright plombert.. Er fortsatt usikker på hvortvidt det er lov å importere plomberte våpen - fordi mange nekter å sende til Norge.

www.rusmilitary.com , sender hvis jeg forhåndsbetaler, slik at eventuelle problemer med tollen blir mine. Problemet er at de ikke har noen AK47 igjen, bare AK105 som ser kjip ut i forhold.

USA og UK gidder ikke sende ut av landet, noen som vet om europeiske sider som driver med dette?

Litt kjipt hvis jeg betaler flere tusen surt oppsparte kroner for noe tollen stjeler av meg.
Sitat av Grimdoc
Leke barnslig: Ja, men et plombert våpen har kanskje drept flere i vietnam enn ditt luftvåpen
Vis hele sitatet...
Gratulerer, du klarte helt fint å leke barnslig!