Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 3774
Heisann!

I dag hadde jeg som vanlig ingen matpakke med meg på jobb, så jeg tenkte meg en tur ut med bilen min for å kjøpe meg noe mat. Ut i fra jobben er det en rundtkjøring, jeg finner ut at det er glatt og bremser i god tid, men sklir en god del i rundkjøringen fordet. Jeg kommer meg rundt rundkjøringen og begynner å blinke ut. Men WTF, der kommer det en bil i full fart fra høyre som jeg treffer med frontfangern min rett inn i døra hennes. Jeg klarer å bremse ned, så vil tippe jeg traff hun i maks 10km/h, sikkert mindre også. Men greit nok, jeg visste det ikke skjedde noe med bilen min. Men så kommer greia da... Hun bare kjører på og stikker av fra "åstedet"! Jeg fulgte etter bilen og tuta som er gærning for å få hun til å stoppe, noe hun ikke gjorde. Jeg tenkte at jeg ikke trengte skiltnummeret siden det ikke ble en forsikringssak ut av det, pga ingen skade på bilen min, så jeg gadd ikke å følge etter lenge. Men hva er egentlig straffen fra å stikke av sånn? Politiet hadde sikkert ikke brydd seg her iom at det ikke ble skader på bilen min, men om det hadde blitt det hadde saken vært anderledes. Hva ville hun fått i bot for å stikke av?

Btw, en dame som kjørte... (begynner å få dårlige erfaringer med kvinner bak rattet)
drQ
Egendefinert
Når det bare er små materielle skader er jeg ikke sikker på konsekvensen, men ved mer alvorlige ulykker er det førerkortbeslag.

Hadde jeg fått skader på egen bil hadde jeg i hvert fall ringt politiet, så kunne de i hvert fall se etter bilen, gi det de pleier å gi, og ikke minst vite hvem som kjørte. Når det ikke er skade på din egen, tror jeg likevel det kunne være en ide å ringe. Jeg tipper hun ikke engang har merket det (noen er skummelt sløve), og da burde hun uansett sjekkes litt av politiet.
Å stikke av fra en slik hendelse er selvsagt ulovlig og jeg vil tro at hun ville fått samme straff for å stikke av uansett hvor stor skaden på din bil hadde vært fordi det at hun stikker av er en prinsippsak.
Jeg mener, hun kan jo ikke stikke av mye eller lite. Hun bare stikker av.

Hadde personer kommet til skade, ville hun antakelig mistet lappen og fått en heftig bot (om ikke fengsel). Akkurat det kommer vel ann på hvor stor skade det er på personen.
Hvis noen blir skadet på stedet er jo første bilist pliktet til å stoppe og bryter hun den regelen, blir det bråk.
Litt artig at du fulgte etter henne, selv om skaden var minimal slik at hun iallefall fikk litt skyldfølelse. Vedder på at dama er litt nervøs for at du har tatt skiltnummeret og anmeldt henne eller noe sånt nå. Jeg hadde iallefall tenkt mye på det om jeg hadde stikki fra og fått en bil kjørende etter meg.
Av og til er det prinsippsakene som plager folk mest Tenkte ikke så mye på det der og da, men angrer nå på at jeg ikke tok nummeret og gjorde mer ut av saken. Eneste jeg vet var at det var en lilla lignende Chrysler Voyager, nå med bulk i venstre bakdør Og hun må ha merket at jeg traff hun, i og med hun fikk sleng på bilen pga at jeg traff hun. Jeg skulle bare ikke nappa i brekket for å ikke treffe hun så hardt, da hadde jeg kommet mer rett på og antagligvis dytta hun ut i grøfta.

Hun så på meg i speilet hele tiden og så ganske så nervøs ut
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Skulle ønske at jeg visste hvem som bulket bilen min idag på parkeringsplassen mens jeg var på jobben. Den bulken kommer sikkert til å koste et par tusenlapper, om ikke mer. Hvor kjedelig er det å betale for en annen idiot som ikke kan styre sin egen bil...
Ta en runde til selskapene rundt i området og spør om de har noen overvåknings videoer, det er utrolig hva man kan fange opp på slike. Selv om man ikke har lov, så er det mye som kan finnes på slike opptak.