Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 3231
Tenkte det kunne være greit med en tråd om hvilke forhåndsregler man tar når man skal røyke gress. Har personlig vert med folk som tar det helt chill å fyrer opp så godt som hvor som helst, og jeg har vert med folk som nermest gjemmer seg. Hadde vert interessant å høre hvilke forhåndsregler dere tar, for å få litt struktur hadde det vert greit om man besvarte disse spørsmålene.

Hvor lenge har du røyka gress? (eller hvor hyppig du gjør det)
Hvilke forhåndsregler tar du?
Har du blitt tatt pga selve røykingen? Altså ikke pga meldinger eller noe, men siden noen har luktet det å ringt politiet/politiet har luktet det.
Røyka 9 år ca.
Hyppighet: Av å på, perioder med mye og perioder med lite/ingenting. Slik har det altid vært.

Kommer an på settinga, humøret etc. Noen ganger gir jeg blanke og røyker J's midt på lyse dagen i byen, eller så går jeg en tur og finner meg en "spot".

Har blitt tatt av foreldrene mine en håndfull ganger, da pga røyking innendørs. Aldri blitt tatt av selve onkel, men har hatt ett par uheldige episoder som jeg kun har hatt flaks for og komme ut av.
Røykt ca 14 år

Hyppighet: mye siden jeg var 19, sikkert blitt mange 100 g, om ikke mer. Pause nå, trenger en skarp hjerne atm.

tatt: ja, uflaks på rutinesjekk 1 gang, hadde ikke blåst engang men hadde metadon og grammere på meg, kunne ikke lyve meg unna grammere, metadonen hadde jeg lange nok årer til.

Adferd under påvirket tilstand: laidback og stresser ikke, bryr meg ikke mye om jeg er skakk ute i offentligheten, men orker ikke lange samtaler med fremmede.

Jeg mener ganske hardt at har du noia og ikke kan slappe av er rusen bortkastet, finn en annen hobby.
Hvor lenge har du røyka gress? (eller hvor hyppig du gjør det)
Ca daglig fra jeg var 18-20. De siste årene et par ganger hvert år.

Hvilke forhåndsregler tar du?
*Ikke gjøre det åpenlyst - men heller ikke gjemme seg, da blir det fort mistenksomt (og større sjanse for at noen lurer på hva du driver med).

*Sørge for at en fort kan gjemme unna jointen/bongen/pipa - evt kan gå en annen retning fort.

*Rydde vekk alt av mekk og andre ting FØR det er tid for å slappe av. Eventuelt bruke jakke/ta av genseren etterpå for mindre lukt (om det er mulighet for å møte kjentfolk)


Har du blitt tatt pga selve røykingen?

Ble tatt av faren min da jeg var 20. Var etter dette jeg begynte med å rydde vekk utstyr med en gang. Han fant flaskebongen jeg brukte kvelden før, som jeg gjemte i en skuff som sjelden var i bruk. Tenkte jeg kunne gjemme den ordentlig dagen etterpå - men han sto selfølgelig opp tidlig og skulle lete etter en spesiell ledning. Han var forøvrig politimann - men aldri hatt problemer med onkel grunnet røyking.

Ble "ferska" av en festdeltaker som ble veldig sint og trua med å ringe politiet. Vi satt åpenlyst med flaskebong. Han tok alt sammen og kastet det. Var helt overbevist om at han var mer typen som ville ha et trekk, men så feil kan man ta.

Politiet fant det vel ut under en etterforskning for noe helt annet, da jeg måtte ta urin- og blodprøve. En venn/vitne fortalte også til etterforskeren at han visste jeg hadde røyka før (men at jeg ikke gjorde det lenger). Fikk aldri spørsmål om det selv, og de nevnte aldri noe på det. Saken ble forøvrig henlagt, så vet ikke om de kunne ha oppretta en sak på noe de fant ut av da jeg ble etterforsket for et ikke-straffbart forhold.
Sist endret av nehmZ; 24. juni 2017 kl. 00:05.
Jeg har røyket regelmessig og periodevis hver dag i snart 20 år. Dvs at jeg på det meste har gått 3 år uten i strekk, men cannabisen kommer innom i livet mitt periodevis selv om det kan gå måneder mellom hver gang. Jeg har hatt en del flaks, men jeg har aldri blitt tatt på grunn av at jeg stort sett har vært disiplinært med forhåndsregler så godt det lar seg gjøre. Det beste tipset jeg kan gi deg er og ikke la det bli en vane. Om jeg nå i voksen alder en sjelden gang i blant går innom den avdelingen gjør jeg det for og få et nytt perspektiv og en slags påminnelse fra den gamle meg. Jeg tror det skal bli digg med en joint, men føler hver gang at rusen til dels er oppskrytt. Jo, vist slapper jeg av i de rette omstendighetene, og jeg bli inspirert på en måte hvor jeg får følelsen av at enkelte ting som og se film, høre på musikk osv blir mer innlevende, men etter at jeg startet med meditasjon blir det en fattig opplevelse. Uansett har det for min del vært et langt mer fornuftig valg enn alkohol, men jeg lar det minst gå 2 uker mellom hver gang jeg røyker i nåtid etter og ha erfart hvor lat og tiltaksløs den gamle meg var, og venner som fremdeles røyker hver eneste dag er. Det er så ekstremt lett og "misbruke" cannabis på grunn av at mange opplever det og være bakfjern som minst like behagelig som å være fjern. Ut i fra det er det lett og få en illusjon om at man fungerer bedre i det vanlige liv, noe enkelte kansje og gjør spesielt om de har medisinske grunner for å bruke det. I mit tilfelle så innser jeg at stoffet medførte at jeg stagnerte, ble lat og tiltaksløs og kunne fått langt mer ut av livet mitt om jeg ikke gikk rundt og var fjern hele tiden. Men om du er som nevnt disiplinært med røykevanene dine, så kan cannabis være et greit suplemang i rett setting.

Røyker du pott, så er det beste og holde seg en plass innendørs under en vifte eller langt fra folk på grunn av at røyken lukter på lange avstander. Hasj er langt mer diskre og røyke, men jeg anbefaler ikke og røyke det ute i tett befolkning. Handler du cannabis, så sørg for at dealerne er blant mer "straighte" mennsker, da de som og selger pulver ofte har et mer belastet miljø som inkluderer at politiet er mer interesert i kretsen. Skriv aldri sms og ungå og snappe eller nevne noe på facebook meldinger under noen omstendigheter, og om du klarer det så trenger ingen andre en de du røyker med og handler av vite om hobbyen din.
Røyka litt av og på i 2-3 år. Røyka daglig en periode, men så ble det bare sjeldnere og sjeldnere. Kan finne på å ta et par trekk om jeg er ute og drikker, men ellers så blir det ikke noe.
Perioden jeg røyka daglig så merka jeg at jeg ble sløv, lat og at hukommelsen ble delvis svekket. Derfor så fant jeg ut at det beste var å slutte da dette ikke var en særlig god kombinasjon med skole.

Har ikke tatt noe særlig forhåndsregler, bare brukt sunn fornuft - sett på settinga og stemningen rundt. Alltid vært sånn at om jeg har en dårlig følelse så har jeg droppa det og tatt veien hjem. Tror nok det har reddet meg mange ganger, da jeg aldri har blitt tatt for røykings.