Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 7200
Hei. Har kommet over ett kjent forum med forskjellige "sub-forum". Ett av disse omhandler replika sko. Har ønsker om å kjøpe replika sko men står lite om hvordan det går med tanke på frakt til Norge og om det går gjennom toll da de fleste brukerne enten er asiatiske eller liknende.

Har jo funnet selger og alt sånt men er det noen som har erfaring med replika varer til Norge? Replika skoene jeg ønsker å kjøpe går ofte for skyhøye priser på brukten men disse her koster meg ca 60% av orginalpris.

Har flere fraktalternativer. Blant annet DHL, EMS, ePacket og Chinapost Air. Hvilke har minst sjanse for å bli tatt i toll? Er det noe forskjell? Var visst en bruker i Frankrike som hadde fått konfiskert varen sin. Nå er jo ikke Norge i EU og har heller ikke lover som i Frankrike men ønsker å være på den sikre siden før jeg eventuelt bestiller.

Setter pris på tilbakemeldinger ang replika varer. Må ikke nødvendigvis være replika sko det er snakk om.

-fo1
https://velgekte.no/import/hva-skjer...ppes-i-tollen/
Hva skjer når kopivarer stoppes i tollen?
Hvis du importerer kopivarer til Norge og disse blir stoppet i tollen, risikerer du både å miste varene og å bli straffeforfulgt. Falske varer som stoppes i tollen blir derfor som oftest destruert.
Vis hele sitatet...
Tror det er slik at man kan kjøpe replika varer om det er til privat bruk. Vet ikke hva prisen på disse replika skoene du tenker å kjøpe er, men det jeg tror kan bli problematisk er 350-kronersgrensen. Den kan du lese mer om på tolletaten sine sider.
Jeg skjønner ikke helt hva det er du lurer på. Kopierte merkevarer er fullt lovlig å importere for eget bruk, så hvis du ikke skal videresende er ikke tollen et problem. Har selv handlet mye replika sko fra Kina, det eneste du trenger å tenke på er at de setter verdien av pakken til under 200,- så du slipper toll. Hvis du har funnet dette på et forum er det også godt mulig det er scam. Vil heller anbefale sider som DHgate og TaoBao, der kan du se reviews fra andre som har handlet før deg.
frankocean1's Avatar
Trådstarter
10 0
Sitat av morgenstern Vis innlegg
Jeg skjønner ikke helt hva det er du lurer på. Kopierte merkevarer er fullt lovlig å importere for eget bruk, så hvis du ikke skal videresende er ikke tollen et problem. Har selv handlet mye replika sko fra Kina, det eneste du trenger å tenke på er at de setter verdien av pakken til under 200,- så du slipper toll. Hvis du har funnet dette på et forum er det også godt mulig det er scam. Vil heller anbefale sider som DHgate og TaoBao, der kan du se reviews fra andre som har handlet før deg.
Vis hele sitatet...
Ja, betaler via DHgate men har kontakt med selger utenom.
Skoene koster ca 1300 kr.. Så når det gjelder tollgrensen, som forresten er på 350 kr nå. Ja da kan det bli problematisk.
Kan bli problematisk ja, men eventuelt så kan du prøve å få selger til å deklarere det som gave eller sette verdien på pakken under 350.
Sitat av frankocean1 Vis innlegg
Ja, betaler via DHgate men har kontakt med selger utenom.
Skoene koster ca 1300 kr.. Så når det gjelder tollgrensen, som forresten er på 350 kr nå. Ja da kan det bli problematisk.
Vis hele sitatet...
Derfor jeg mener at du ber selger skrive verdi på 25 dollar for eksempel. Veldig vanlig praksis. Kan også be de skrive "Commercial sample, not for resale" bare for å sikre seg litt ekstra.
frankocean1's Avatar
Trådstarter
10 0
Sitat av morgenstern Vis innlegg
Derfor jeg mener at du ber selger skrive verdi på 25 dollar for eksempel. Veldig vanlig praksis. Kan også be de skrive "Commercial sample, not for resale" bare for å sikre seg litt ekstra.
Vis hele sitatet...
Ja, kan muligens prøve. Fikk nettopp svar fra selger at ingen loger syntes. Så å sette ned verdien kan jo være en ide. Samtidig er det rart å betale under 350kr for disse skoene. Så er et bedre å oppgi fullpris for så å betale tollen? Er ikke noe problem å betale det men er dumt om de destruerer skoene.

Og angående fraktalternativer, noen som vet?
Jeg bestilte 3 falske canada goose jakker fra Kina, de ble stoppet i tollen og jeg fikk et brev om at tollen trengte en kvittering for jakkene. De ville vite hvor mye jeg hadde betalt. Jeg sendte dem kvitteringen og 3 dager senere så fikk jeg en hentelapp i postkassa og måtte betale 1300kr i toll.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av frankocean1 Vis innlegg
Skoene koster ca 1300 kr..
Vis hele sitatet...
Er ikke 1300kr sinnsykt mye penger for et par FAKE sko?? Av nysgjerrighet hvilken side handler du ifra?
Sitat av Drugsarebadmkey Vis innlegg
Er ikke 1300kr sinnsykt mye penger for et par FAKE sko?? Av nysgjerrighet hvilken side handler du ifra?
Vis hele sitatet...
1300 er litt penger ja. Det her er jo og uten toll og mva. Så best case scenario. De ekte koster 2250 men er umulig å få tak i. På Finn.no finner man dem fra mellom 4500 og oppover til 10k.... Hadde jeg vært heldig nok når skoene ble gitt ut hadde jeg kjøpt de ekte. I tillegg så er skoene tilnærmet like de ekte. Vanskelig å skille mellom ekte og replika med mindre du har ett par ved siden av hverandre.
Sist endret av frankocean1; 17. april 2017 kl. 19:02.
Sitat av frankocean1 Vis innlegg
1300 er litt penger ja. Det her er jo og uten toll og mva. Så best case scenario. De ekte koster 2250 men er umulig å få tak i. På Finn.no finner man dem fra mellom 4500 og oppover til 10k.... Hadde jeg vært heldig nok når skoene ble gitt ut hadde jeg kjøpt de ekte. I tillegg så er skoene tilnærmet like de ekte. Vanskelig å skille mellom ekte og replika med mindre du har ett par ved siden av hverandre.
Vis hele sitatet...
Yeezys du skal ha tak i? Best å campe utafor YME ved release, så får du skikkelege sko like billig som gode fakes.

Trur samstundes at hvorvidt skoa er av "ekte" tilstand eller ei, er av lågare interesse for tollarar enn f.eks. drugs 'n div. Hadde ikkje bekymra meg for sånn ordre. Be seljar skrive verdi på 350 spenn, så slepp du i alle fall unna toll.


EDIT; ny release av trippel white Yeezys kjem forresten i løpet av en liten måned. Berre å finne termokanna og ei god dunjakke, så fiksar du nattekøen før retailslipp.
Sist endret av h4ppyg0lucky; 17. april 2017 kl. 20:18.
Sitat av h4ppyg0lucky Vis innlegg
Yeezys du skal ha tak i? Best å campe utafor YME ved release, så får du skikkelege sko like billig som gode fakes.

Trur samstundes at hvorvidt skoa er av "ekte" tilstand eller ei, er av lågare interesse for tollarar enn f.eks. drugs 'n div. Hadde ikkje bekymra meg for sånn ordre. Be seljar skrive verdi på 350 spenn, så slepp du i alle fall unna toll.


EDIT; ny release av trippel white Yeezys kjem forresten i løpet av en liten måned. Berre å finne termokanna og ei god dunjakke, så fiksar du nattekøen før retailslipp.
Vis hele sitatet...
Ja, Yeezys... Vurderer Yme mtp tripple white men frister lite. Mest interessert i Bred og Beluga nå for øyeblikket. Vurderer og Oreo.. Ang. pris så er nok disse billigere enn retails men samtidig ser jeg poenget ditt.
For å gjøre det litt billigare, kan du handle triple whites på release for retailpris også bytte til deg Beluga eller Breds + mellomlegg.
Synes jeg leste at Yeezy CW kun blir released hos stress in store? Hvor så du YME?

Sitat av TinyWalrus Vis innlegg
Synes jeg leste at Yeezy CW kun blir released hos stress in store? Hvor så du YME?
Vis hele sitatet...
Glem det, fant det nå
Sist endret av TinyWalrus; 21. april 2017 kl. 19:55. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hva som er greia med Yeezys? Mtp. at de koster fort det dobbelte skal man handle de utenfor butikk, som f.eks. Finn.

Litt samme greia med at det er sko man samler på? Noe ala basketsko.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Sitat av ImnotEmo. Vis innlegg
Hva som er greia med Yeezys? Mtp. at de koster fort det dobbelte skal man handle de utenfor butikk, som f.eks. Finn.

Litt samme greia med at det er sko man samler på? Noe ala basketsko.
Vis hele sitatet...
Greia er at du må være ganske heldig for å få kjøpt de i butikk. Både fordi butikkene får inn få par, og fordi folk spekulerer i å kjøpe og videreselge hypede sko. Det er absolutt ikke uvanlig at butikker har raffles(loddtrekning) der vinneren får lov å kjøpe et par sko.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Fikk faktisk tak i Yeezy 350V2 Cream white men vegrer meg over å bruke trygg betaling da jeg frykter at noen skal sende tilbake fake Yeezy. Noen som har forslag? Har som regel brukt Vipps og har gått fint men nå er det en som nekter for Vipps enn så lenge.

Politiet tar vel saken på alvor når det er snakk om 4000-5000 kr med skriftlig bevis, fullt navn og adresse?