Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 17077
Har en bekjent som ble tatt med litt røykings og politiet tok tlf hans,nå sitter han og har noia for at de skal kunne se igjennom snappene hans..
Er dette mulig?
Jeg mener at snappene blir slettet etter en viss tid men han sier at det de blir lagret på tlf?
Det er en måte å gjenoppskape bilder fra Snapchat men ærlig talt så tviler jeg på at politiet vet hvordan/gidder å tar seg tid til det.



Har han* innrømmet at dere har snaps??
Sist endret av KongStuuk; 12. september 2014 kl. 02:52.
Slettet å slettet. Det var for noen månder siden en sak på digi.no (kan ha vært en annen IT-avis) der dem skrev om en test et anti virus selskap hadde utført. Tror det var snakk om F-Secure, som hadde testet gjennoppretting av data på forskjellige telefoner. Og jeg mener å huske at dem klarte å gjennopprette meste parten av dataen som var tilgjengelig på samtlige telefoner dem testet.

Selvsagt så er det jo umulig å gjennopprette data som er blitt overskrevet, men data som bare er blitt "slettet" og som ligger ennå i minnet er mulig å gjennopprette. Snapchat lagrer også bilde filene under /data/ mappen på telefonen inntil dem blir vist, da skal dem slettes. Bilde filene er også kryptert med AES 128, men krypterings nøkkelen er offentlig kjent så det hjelper lite.

EDIT: Derfor lønner det seg å kryptere alt innhold på telefonen, så fremt telefonen har mulighet for dette. Alle nye Android telefoner har vært støtte for full disk kryptering.
Sist endret av 0xFF; 12. september 2014 kl. 02:56.
Har politiet noen gang gjennopprettet en snap fra en som har blitt for mindre kriminalitet?
Det var avast som gikk litt bananas på android greier kjøpt på ebay http://www.coloradonewsday.com/news/...d-selfies.html

LImer litt: (for de som er for lat til å trykke lenken)

HOW TO COMPLETELY WIPE YOUR ANDROID DEVICE
1. CNet recommends that you encrypt your device before wiping it, which can be done in the ‘Security’ section of the ‘Settings’ menu.
2. Next you’ll want to perform a factory reset, which is done in the ‘Backup & reset’ section of the Settings menu.
3. For added protection you then need to load your phone with ‘dummy’ data, such as stock photos and video, so people can’t steal your identity.
4. Now perform another factory reset, erasing the dummy data. Repeat this three times or more to be as secure as possible.
5. Your data is not only now buried beneath dummy content, but if someone does get that far into your phone they’ll find it is encrypted as well.

6. Forøvrig burde både enheten og samtaleprotokollen vært kryptert fra byrjan hvis du må snakke om nark o.l på telefonen.

Synes generelt at kidsa er altfor slepphendt med digital informasjon. Skjønner visst ikke helt at evig eies det som blir postet på nettet. Av alle. Kanskje man skulle byttet ut livssynsfag med litt paranoidus nettvett-timer istedet.-
De kan hente ut bildene, orker ikke å google for å finne kildene, men bare det at politiet ikke vil uttale seg om snapchat-meldinger er umulig og hente frem sier vel sitt. Dataeksperter har vel siden programmet kom klart å hente ut bilder, politiet sine ansatte er ikke akkurat mindre begavet..
Sitat av hideout Vis innlegg
De kan hente ut bildene, orker ikke å google for å finne kildene, men bare det at politiet ikke vil uttale seg om snapchat-meldinger er umulig og hente frem sier vel sitt. Dataeksperter har vel siden programmet kom klart å hente ut bilder, politiet sine ansatte er ikke akkurat mindre begavet..
Vis hele sitatet...
Hente ut snapchat bilder for litt røykings? Ja særlig. Ikke engang for Breivik klarte de å hente data fra forskjellige sosiale medier og telefon på lang lang tid.
Sist endret av flexx; 13. september 2014 kl. 01:09.
Ikke sammenlign facebook som faktisk er rimelig kjipe på å utlevere info med snapchat som har utlevert bilder i uendelige i saker med DEA f.eks i Usa uten å sjekke om de har ransakelseordre. Jeg ser for meg å hente ut et snapchat bilde er ca. like vansklig for it-personell som å hente ut e-poster og sider du har besøkt på en pc via cookies. Tror ikke det kreves noe enstein. Jeg skrev vel aldri noe om hva saker de henter ut snapchatbilder i, men tar det ikke så altfor mange google søk før mange finner ut hvor trygt snapchat er. Det er vel og grunnen til at politiet igrunn ikke har noe imot det. En "snapchat" som ikke åpnes ligger og lagret i 30 dager på en server.
Burde ikke det å hente gamle bilder fra snapchat være brudd på en eller annen lov ettellerannet sted? Det er jo klart at det skal litt til å slette noe for godt, men er ikke selve idèen bak snap at bilder skal være "once in a lifetime" bilder? Om ikke det bryter lov, så bryter det tilgitten jeg gir snap når jeg velger de til å dele "dagens hendelser".
Sitat av jorwax Vis innlegg
Burde ikke det å hente gamle bilder fra snapchat være brudd på en eller annen lov ettellerannet sted? Det er jo klart at det skal litt til å slette noe for godt, men er ikke selve idèen bak snap at bilder skal være "once in a lifetime" bilder? Om ikke det bryter lov, så bryter det tilgitten jeg gir snap når jeg velger de til å dele "dagens hendelser".
Vis hele sitatet...
De ble tiltalt for noe ala det der i USA og fikk ei bot+tidsfrist på å ordne det etter det kom frem at evig med bilder hadde blitt lagret. Men at det forsvinner fra snapchat sine servere gjør det nok, er ikke derifra man henter bildene, det er fra mobilen din
Det var godt å høre...
Sitat av KongStuuk Vis innlegg
Det er en måte å gjenoppskape bilder fra Snapchat men ærlig talt så tviler jeg på at politiet vet hvordan/gidder å tar seg tid til det.



Har han* innrømmet at dere har snaps??
Vis hele sitatet...
Det er ikke så veldig vanskelig, finnes flere brukbare apps for det. (Android)
https://play.google.com/store/search?q=file%20recovery

Litt mer styr på en iPhone.