Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 3643
Hvis man helt hypotetisk selvfølgelig , har en flatskjerm med knust skjerm, kan man da sende den (til en kompis) å få erstatning fra posten pga skade under frakt ?
Det er mulig, men de er kommet veldig langt med å sjekke hvor mye trøkk som skal til for å knuse skjermen så og så mye om du skjønner. Så 100% safe er det jo ikke, kommer egentlig ann på hvor mye skade det er snakk om ?
Har du slått i skjermen (enten med knyttneve eller annet objekt) så ser de det med en gang. Har du mistet skjermen så den ble knust derimot er det også noe de kunne ha gjort på posten

posten kan også miste den altså
Det er du som er ansvarlig for at innpakkingen er forsvarlig ihht hva du sender, er den ikke det har du ikke rett på noen erstatning. Om du derimot greier å pakke den forsvarlig, men fortsatt gjør det mulig å forklare skaden, så tror jeg det kan gå.
Ganske vanskelig å klare å knuse en skjerm via postgangen, når den er forsvarlig innpakket.

Så, tror ikke du kommer langt med den forklaringen =)
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Ganske vanskelig å klare å knuse en skjerm via postgangen, når den er forsvarlig innpakket.

Så, tror ikke du kommer langt med den forklaringen =)
Vis hele sitatet...
Hvilken forklaring? Han trenger ikke avgi forklaring for noen. Han pakket den forsvarlig, og tv'en er knust. Så lenge han står på sitt, får han nok helt sikkert erstatning
Om du sender som vanlig norgespakke, kan du få erstatning ved skade eller tap opp til 10 000,-
Problemet er at du må kunne påvise uaktsomhet fra posten sin side, ved blandt annet vise til synlige skader på embalasje o.l.. Du fyller da ut et skjema, som du får der du hentet pakken din, og sender inn til posten. Nå skal det sant sies, at ikke posten er så blåøyd som folk flest tror.

Har hatt et par-tre opplevelser med dette de siste årene, ved at kunder har fått avslag på erstatningskrav. I den verste saken, mente posten at det var så åpenlyst forsøk på svindel, at dem gikk til politianmeldelse. Vet ikke hva utfallet av saken der ble, men noen erstatning fikk han ikke.

Driver forresten en del med Post i butikk, om du skulle lure
Sitat av Elupu Vis innlegg
Om du sender som vanlig norgespakke, kan du få erstatning ved skade eller tap opp til 10 000,-
Problemet er at du må kunne påvise uaktsomhet fra posten sin side, ved blandt annet vise til synlige skader på embalasje o.l.. Du fyller da ut et skjema, som du får der du hentet pakken din, og sender inn til posten. Nå skal det sant sies, at ikke posten er så blåøyd som folk flest tror.

Har hatt et par-tre opplevelser med dette de siste årene, ved at kunder har fått avslag på erstatningskrav. I den verste saken, mente posten at det var så åpenlyst forsøk på svindel, at dem gikk til politianmeldelse. Vet ikke hva utfallet av saken der ble, men noen erstatning fikk han ikke.

Driver forresten en del med Post i butikk, om du skulle lure
Vis hele sitatet...
Om du jobber i post i butikk, vet du sikkert hvor lang tid jeg har på meg til og melde fra om skade på en pakke?nFor og få erstatning altså.
Fikk hentet den for 2 uker siden, men fikk ikke pakket opp før ett par dager siden
13.2 Postens ansvar for en postsending inntrer når sendingen er mottatt av Posten.
Postens ansvar for en postsending opphører når sendingen er:
• Utlevert til adressaten
• Stilt til adressatens rådighet på en adresse som denne har oppgitt
• Returnert og utlevert til avsender

Sakset fra postens generelle leveringsvilkår. Så fort pakken er registrert utlevert, opphører teknisk sett postens ansvar for sendingen. Om jeg leverer ut en pakke som er synlig skadet i embalasjen, opplyser jeg kunden om dette, så åpner vi den sammen, der og da, og sjekker at alt innhold er ok. Om ikke kunden vil åpne pakken der og da, privat innhold etc, så noterer jeg det bak øret, sender kunden hjem med pakken, og om det skulle vise seg at innholdet er skadet, så er jeg hvertfall klar over at pakken var skadet ved utlevering.

Du stiller nok desverre noe svakt, om det var over to uker siden du hentet ut pakken.
Sitat av Elupu Vis innlegg
Du stiller nok desverre noe svakt, om det var over to uker siden du hentet ut pakken.
Vis hele sitatet...
OP er nok ute etter å svindle posten ved å sende en allerede ødelagt skjerm i posten, og så hevde at den ble skadet under transport.
Det du kan gjøre er å kjøre en "melon drop". <.< Tviler på du vil få erstatning av posten.
Sitat av KultNick Vis innlegg
OP er nok ute etter å svindle posten ved å sende en allerede ødelagt skjerm i posten, og så hevde at den ble skadet under transport.
Vis hele sitatet...
Elupu sikter til mitt spørsmål