Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 5191
En jeg bor med mistet sin iPhone for ca. 3 måneder siden. Han meldte den stjålet og fikk ny på forsikringen. Men når vi skulle flytte til en ny leilighet og bærte sofa'en ut, datt den pluttselig i gulvet (ganske episk øyeblikk). Nå har jeg mistet min iPhone 4... Bruker foreløbig hannes iPhone, men har ikke turd å koble den til dataen. Redd for at noen skal hoppe ut av cd rommet og arrestere meg... Er det noen som vet om de kan "ta meg" for å bruke en "stjålet" iPhone? Tenker på IMEI nr. osv...
Sist endret av titspress; 16. november 2011 kl. 20:40.
Har du allerede satt i sim-kort er skaden skjedd, har ingenting med hvorvidt du kobler på pc eller ikke å gjøre. Politiet kan teoretisk sett spore IMEI og se hvem eier av det nye simmet er, og da får du problemer.

Forteller du samme historie så vil det blir problemer med forsikringsselvskap for hans del, da han ikke meldte fra om dette.
Håå... Har ingenting å gjøre med iTunes account? Kan altså gjenopprette telefonen og laste ned iOS 5?
Sitat av titspress Vis innlegg
Håå... Har ingenting å gjøre med iTunes account? Kan altså gjenopprette telefonen og laste ned iOS 5?
Vis hele sitatet...
Bare last ned iOS5 om du vil det, det er null problem.
Høres fantastisk ut! Tenker siden det er rundt 1.5 måneder siden den ble meldt stjålet, at de ikke sjekker opp i det nå. Bare for interessen sin del, noen som vet hvor mye resurser/tid politiet/forsikringsselskaper bruker på forsikringssvindel?
Vent til han du bor med får brev om at forholdet vedrørende en stjålet iphone er henlagt,antar man må anmelde slikt til politiet for å få igjen på forsikringen.
Winter is coming
Sitat av dustedgorilla Vis innlegg
Vent til han du bor med får brev om at forholdet vedrørende en stjålet iphone er henlagt,antar man må anmelde slikt til politiet for å få igjen på forsikringen.
Vis hele sitatet...
Meg bekjent bruker politiet fryktelig lang tid bare på å henlegge sånne småting.

Jeg _tror_ ikke det er så alt for stor risiko for å bli busta med Iphonen.
Jeg vil anta at verken politiet eller forsikringsselskapet vil sette in særlig med ressurser i jakten på en stjålet telefon.
Sitat av Zatikora Vis innlegg
Jeg vil anta at verken politiet eller forsikringsselskapet vil sette in særlig med ressurser i jakten på en stjålet telefon.
Vis hele sitatet...
Det er sant ! tror dem ikke gidder å bruke mye på det. er bare en liten ting..
Ja, jeg frykter ikke å bli "busta" som du sier... Hørt rykter om at forsikringsselskaper bruker mer og mer tid og penger på å bekjempe forsikringssvindel. De sjekker nokk ikke en og en telefon men mange om gangen vil jeg tro. But then again, så er dette ren spekulasjon.
Har du prøvd å være ærlig ? Ring forsikringsselskapet og fortell at du har funnet den gamle telefonen. Er ikke det enkelt og greit da. Så får du se hva som skjer. Du slipper sikkert å betale tilbake pengene. :-)
Sitat av titspress Vis innlegg
Ja, jeg frykter ikke å bli "busta" som du sier... Hørt rykter om at forsikringsselskaper bruker mer og mer tid og penger på å bekjempe forsikringssvindel. De sjekker nokk ikke en og en telefon men mange om gangen vil jeg tro. But then again, så er dette ren spekulasjon.
Vis hele sitatet...
jammen så sjekk linken jeg gav deg, da.

bytter imei på telefonen til en vilkårlig imei, og den blir ikke funnet.
tror heller ikke det er søking etter telefon som er det "største".
de blokkerer heller ofte imei'en, slik at NÅR DU OPPDATERER telefonen din i itunes vil den bli sperret. derfor, bytt imei.
var i nesten samme situasjon, bare at telefonen jeg fikk var sperret. jeg bare byttet imei og oppdaterte; great success.


do it
Sist endret av McHoover; 17. november 2011 kl. 21:08.
Sitat av McHoover Vis innlegg
jammen så sjekk linken jeg gav deg, da.

bytter imei på telefonen til en vilkårlig imei, og den blir ikke funnet.
tror heller ikke det er søking etter telefon som er det "største".
de blokkerer heller ofte imei'en, slik at NÅR DU OPPDATERER telefonen din i itunes vil den bli sperret. derfor, bytt imei.
var i nesten samme situasjon, bare at telefonen jeg fikk var sperret. jeg bare byttet imei og oppdaterte; great success.


do it
Vis hele sitatet...
Håå? Fantastisk. Skal teste det! =D Men du må vel ikke jailbrake? Går ut i fra at det blir et nei siden du oppdaterte den

Sitat av titspress Vis innlegg
Håå? Fantastisk. Skal teste det! =D Men du må vel ikke jailbrake? Går ut i fra at det blir et nei siden du oppdaterte den
Vis hele sitatet...
Var dette en iPhone4? For jeg får det ikke til å fungere. Og masse folk som sier at IMEI nr ligger i hovedkortet
IMEI ligger i hovudkortet, men er en ganske grei prosess å bytte.
nå var jeg ganske dum og påstod at dette var mulig uten å være sikker på om det var mulig for iPhone 4, da det var en 3G jeg gjorde dette på.
men jeg ser ikke noen grunn til at de ikke skulle ha klart det med 4'eren også.

ziphone tror jeg programmet jeg brukte het. jeg har ikke tid til å google det atm, men kan prøve å huske å få gjort det senere.

om du er utolmodig kan du jo google litt selv. prøv "edit imei iphone 4" eller "change imei" etc.
finner du innlegg om at det ikke er mulig, så sjekk dato på innlegg før du gir opp. større sjangs for at de fikk det til i går enn i fjor.

Sitat av titspress Vis innlegg
Men du må vel ikke jailbrake?
Vis hele sitatet...
det er jeg litt usikker på; men kan kanskje mene å huske at du må det. du kan nok sannsynligvis bare oppdatere til orginal firmware etter å ha bytta IMEI, uten at IMEIen har blitt tilbakestillt.

om du er usikker på hvordan man jailbreaker er det utallige gode guides på nettet, og det er en utrolig lettvint prosess(klarte å guide en venninne over telefon, det sier vel sitt).
Jeg bruker bare telefonen jeg. Inntil jeg får ringt forsikringsselvskapet fra en annonym telefon Takker for alt av råd og hjelp uansett ; )
▼ ... over en uke senere ... ▼
DER kom jeg på at jeg skulle google for deg. Bedre sent enn aldri, tho'.

Men etter en god halvtime med browsing av både google og diverse forum kunne jeg ikke finne noen som har klart dette på iPhone 4, uten å fysisk bytte hovudkort(som forsåvidt er en ganske enkel prosess, og billigere enn å kjøpe ny telefon).

Men telefonen fungerer jo endå, så ser ingen grunn til å ta sorgene på forskudd. Vi får heller bare krysse fingrene for at det går greit.
Tror heller ikke de sporer deg opp, det verste som kan skje er vel at de sperrer den.

Lykke til, uansett!