Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 2837
Hei, ny her jeg. Har en ungdom som hår fått sperret enheten sin for bruk av snapchat pga kjøp av noe han ikke burde ha kjøpt..🤨

Er det noen som helst mulighet for at han igjen kan bruke den nye iPhonen 14 til snapchat igjen 🫣
Nei, ikke på 6 måneder. Kontoen blir også slettet, så ungen din blir nødt å lage ny en.

Foresten hva var det han kjøpte for å få kontoen sin sperret? Vanligvis hvis du bruker ord som, hasj og diverse illegale ord så blir kontoen sperret. Skjedde med meg ihvertfall.
Høres mer ut som noen har sendt dick pics til enhver person som har godtatt en venneforespørsel.

Kjapp googling tilsier at det kan være sperren forsvinner etter 6 måneder, ellers er det ingenting annet man kan gjøre.

Sitat av olaba Vis innlegg
Nei, ikke på 6 måneder. Kontoen blir også slettet, så ungen din blir nødt å lage ny en.

Foresten hva var det han kjøpte for å få kontoen sin sperret? Vanligvis hvis du bruker ord som, hasj og diverse illegale ord så blir kontoen sperret. Skjedde med meg ihvertfall.
Vis hele sitatet...
Når begynte dem med dette? Vet om folk som har brukt samme brukeren til å omsette stoff der inne i årevis uten å bli sperret.
Sist endret av DrDeath; 2. juni 2023 kl. 00:03. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Frk.meg Vis innlegg
Hei, ny her jeg. Har en ungdom som hår fått sperret enheten sin for bruk av snapchat pga kjøp av noe han ikke burde ha kjøpt..🤨

Er det noen som helst mulighet for at han igjen kan bruke den nye iPhonen 14 til snapchat igjen 🫣
Vis hele sitatet...
Sitat av DrDeath Vis innlegg
Høres mer ut som noen har sendt dick pics til enhver person som har godtatt en venneforespørsel.

Kjapp googling tilsier at det kan være sperren forsvinner etter 6 måneder, ellers er det ingenting annet man kan gjøre.



Når begynte dem med dette? Vet om folk som har brukt samme brukeren til å omsette stoff der inne i årevis uten å bli sperret.
Vis hele sitatet...

Vet ikke når de startet med det. Men å dæven jeg ble skuffa når jeg var i samtale med pluggen min. Skulle akkurat kjøpe 2cb og poof kontoen var borte.

Samme skjedde med en kompis av meg.
Sitat av Frk.meg Vis innlegg
Hei, ny her jeg. Har en ungdom som hår fått sperret enheten sin for bruk av snapchat pga kjøp av noe han ikke burde ha kjøpt..��

Er det noen som helst mulighet for at han igjen kan bruke den nye iPhonen 14 til snapchat igjen ��
Vis hele sitatet...
Sist jeg sjekket dette med apple så svaret dem at ingen apper som lastes ned via app store kan lese imei/mac/uid fra telefonen. Dette er noe apple er veldig strenge på mtp personvern. Snapchat kan derimot banne ip adresse og spore deg ved hjelp av andre detaljer som resettes ved factory reset av telefonen. Det vil si at factory resetter du hele telefonen og oppretter ny apple konto med nytt telefon nummer/epost og bruker dette på snapchat så vil du kunne bruke det som normalt.


Tenk deg alle disse butikkene som kjøper/tar inn brukte telefonen og viderselger. Skulle dem måtte sjekke om dem var bannet i forskjellige apper før salg?

Merk at jeg snakker kun om iphone nå.
Sist endret av 0psec; 2. juni 2023 kl. 01:06.
Jeg opplevde det samma etter en story jeg la ut som snap ikke likte tydeligvis. Tok 2 min fra storyen ble lagt ut til jeg ble utestengt.

Fikk mld om at den er midlertidig utestengt.

Dette gjelder bare på mobilen. (Hos meg hvertfall) Nå bruker jeg snap på iPad. Og jeg kan logge inn på andre mobiler

Prøvd å resette mobilen?
Sist endret av random76010; 2. juni 2023 kl. 02:15. Grunn: Jeg ville komme med et forslag for å løse problemet
Kan det fungere bruke VPN for å komme seg rundt sperren?
Sitat av øyvind95 Vis innlegg
Kan det fungere bruke VPN for å komme seg rundt sperren?
Vis hele sitatet...
Det funket ikke for meg hvertfall. Bruker NordVPN
Sitat av øyvind95 Vis innlegg
Kan det fungere bruke VPN for å komme seg rundt sperren?
Vis hele sitatet...
Dem fleste kjente vpn providere har fått ip range sitt svartelistet på slike tjenester for lenge siden. Du må nesten leie en server selv og sette opp ovpn/wireguard eller proxy server om du skal ha clean ip adresse som mellompunkt.
Sist endret av 0psec; 3. juni 2023 kl. 14:17.
Litt offtopic: Jeg har kjøpt ny telefon. Trenger jeg å gjøre noe for å flytte dataene mine, eller er det bare å laste ned appen og logge seg inn på den nye telefonen?
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Litt offtopic: Jeg har kjøpt ny telefon. Trenger jeg å gjøre noe for å flytte dataene mine, eller er det bare å laste ned appen og logge seg inn på den nye telefonen?
Vis hele sitatet...
Sjeldent noe fra snapchat lagres lokalt uten om bilder du lagrer, alt er i skyen som vil si du kan logge inn fra hvilken som helst mobil/pc.
Samme skjedde med meg / 1 Priv Story med for mye rus . BAM ! Banned for life .
Gjort d mange ganger før , snap har vel steppa opp overvåkningen av alle?
Sitat av Samael99 Vis innlegg
Samme skjedde med meg / 1 Priv Story med for mye rus . BAM ! Banned for life .
Gjort d mange ganger før , snap har vel steppa opp overvåkningen av alle?
Vis hele sitatet...
Nei, jeg tror du må rapporteres av andre brukere. Og er det en som har fått los på brukernavnet ditt, blir du nok rapporteret hver eneste gang.
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Nei, jeg tror du må rapporteres av andre brukere. Og er det en som har fått los på brukernavnet ditt, blir du nok rapporteret hver eneste gang.
Vis hele sitatet...
Riktig. Krangla med en som fortjente peppern jeg ga han, og han screenshotta d og så ble jeg banna
Du kan bruke Altstore for iOS og installere SnapChat++ ( sideloading )
PS: Du kan bli konto-bannet for å bruke tredjeparts versjoner av SnapChat ( som SnapChat++ ) om de skulle finne ut av det, men i dette tilfellet ser jeg ikke problemet når du likevel må opprette en ny konto.

AltStore: https://altstore.io/