Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  32 3068
Hallaisen!

vil tjene penger, men vil at det er lett

vil ikke jobbe i butikk
orker ikke skole
vil helst ha en måte å tjene penger hjemme fra
ikke ulovlige metoder

kan noen gi tips til noen måter jeg kan få til å tjene penger (noe jeg kan begynne å leve av, ish 20+ måneden)
UmuligUmuligUmulig
Hvis det hadde vært en enkel måte å tjene 20k i måneden hjemmefra uten utdanning hadde alle gjort det
Du er ekstremt optimistisk om du tror at du bare kan begynne tjene 20+ ish i mnd hjemmefra lett. De menneskene som faktisk klarer dette har mest trolig jobbet ekstremt lenge med f.eks YouTube, dropshipping (mega stress), affiliate marketing osv. Kjenner flere som tjener gode penger på nett, men dem har lagt inn hundrevis til titusenvis av timer med arbeid før dem i det hele tatt tjente noe i nærheten av 20k i mnd. Hvis du har kapital liggende så kan du begynne investere på børsen. Les en haug med bøker og lær deg markedet eller lær deg en high income skill som du kan bli bedre og bedre på og til slutt leve av, om du faktisk klarer holde ut så lenge med en ting.

Det er INGEN måte å tjene penger lett på. Jeg anbefaler deg å fortsette på skolen eller få deg en lager jobb om butikk er så jævlig. Vet at det kanskje virker som en slap i trynet, men jeg har vært der du er og jeg har virkelig prøvd det meste. Det finnes ingen snarvei til lette penger. Hvis det hadde vært lett å tjene 20+ løk i mnd hadde alle gjort det.

Mine tips:

Gjør skole. Få deg en jobb på siden. Invester pengene du tjener / en god del av dem. Les bøker om hvordan du skal investere. Spar penger og lær deg nye ting som senere kan tjene deg penger. Ingenting kommer gratis. You gotta put in the work bro.
Tja, OnlyFans?
Trådstarter
21 2
Sitat av Emilher1 Vis innlegg
Du er ekstremt optimistisk om du tror at du bare kan begynne tjene 20+ ish i mnd hjemmefra lett. De menneskene som faktisk klarer dette har mest trolig jobbet ekstremt lenge med f.eks YouTube, dropshipping (mega stress), affiliate marketing osv. Kjenner flere som tjener gode penger på nett, men dem har lagt inn hundrevis til titusenvis av timer med arbeid før dem i det hele tatt tjente noe i nærheten av 20k i mnd. Hvis du har kapital liggende så kan du begynne investere på børsen. Les en haug med bøker og lær deg markedet eller lær deg en high income skill som du kan bli bedre og bedre på og til slutt leve av, om du faktisk klarer holde ut så lenge med en ting.

Det er INGEN måte å tjene penger lett på. Jeg anbefaler deg å fortsette på skolen eller få deg en lager jobb om butikk er så jævlig. Vet at det kanskje virker som en slap i trynet, men jeg har vært der du er og jeg har virkelig prøvd det meste. Det finnes ingen snarvei til lette penger. Hvis det hadde vært lett å tjene 20+ løk i mnd hadde alle gjort det.

Mine tips:

Gjør skole. Få deg en jobb på siden. Invester pengene du tjener / en god del av dem. Les bøker om hvordan du skal investere. Spar penger og lær deg nye ting som senere kan tjene deg penger. Ingenting kommer gratis. You gotta put in the work bro.
Vis hele sitatet...
takk for utfylt svar, har tenkt mye på å investere penger osv, har også lyst å begynne med trading av crypto. nå vet jeg ikke om du har mye peiling på det, men tror du fks. crypto enda er noe å investere i? har lyst å day trade.
Trading kan du nok bare drite i. Det er det ytterst få som får til, og de fleste av de er algoritmer/datamaskiner.
Tror nok du bør prøve å komme ut i arbeidslivet.

Kan jo hende du kan være selger hjemmefra og de kan jo tjene mye penger hvis de er flinke.
Trådstarter
21 2
Sitat av ID-Brikke Vis innlegg
Trading kan du nok bare drite i. Det er det ytterst få som får til, og de fleste av de er algoritmer/datamaskiner.
Tror nok du bør prøve å komme ut i arbeidslivet.

Kan jo hende du kan være selger hjemmefra og de kan jo tjene mye penger hvis de er flinke.
Vis hele sitatet...
skal lese meg noe sjukt opp på trading osv

mark my words, skal ta en Exit 2.0
Footfinder.com er en side som man kan selge bilder av sine føtter. Har snakket med karer som har blitt finansielt uavhengig av å bruke tid innpå der.

Det blir arbeid det og, chatting med kjøpere, fotografering, lyssetting,vinkler osv.
chatt oppratør
https://www.beermoney.co
https://www.reddit.com/r/beermoney/
Sist endret av JatterMed; 25. mai 2023 kl. 18:47.
Sitat av nysgjerrig02 Vis innlegg
takk for utfylt svar, har tenkt mye på å investere penger osv, har også lyst å begynne med trading av crypto. nå vet jeg ikke om du har mye peiling på det, men tror du fks. crypto enda er noe å investere i? har lyst å day trade.
Vis hele sitatet...
Har tradet masse med crypto og er helt klart et område du kan tjene enorme penger på kort tid men som alle gode ting så har det en bakside. Risiko er nøkkelordet her. Tapte 18.000kr forrige uke på en dritt trade og dette er forholdsvis mye penger for meg så jeg merket det på psyken min de kommende dagene. Crypto har potensiale for å tjene deg ekstreme mengder penger, men det er enda lettere tape alt om du ikke er flink.

Om du skal begynne trade crypto anbefaler jeg deg se en haug med youtube videoer og være forsiktig i starten. Time in market beats timing the market. Du vil etterhvert få et mye mer oversiktlig bilde av psykologien i markedet og hvordan ting påvirker hverandre, men dette tar tid. Er som å lære sykle, det blir bare lettere og lettere for hver gang.
Noe det alltid finnes mye av er gamle folk som trenger hjelp med forskjellig. Mange av dem bruker ikke internet, men de får med seg alt som står på oppslagstavler rundtomkring på butikkene. Dette er jo ikke noe å leve av sånn sett, men du kan dra inn gode penger på maling av hus i sommermånedene.
Det første du bør gjøre, er å jekke deg ned et par hakk. Det virker som du er rimelig høyt oppe, og er overbevist om at alt er så lett! Så hvorfor spør du da om råd?

Det siste du bør gjøre, er å trade krypto. Dette er kun et velmenende råd. Ut fra det du skriver, så tror jeg ikke du er på et sted i livet som gjør at du vil lykkes med dette.
Sist endret av nj6RVVcU$gEV$; 26. mai 2023 kl. 00:04.
Cryptobros spiser sånne som deg til frokost. Løp og kjøp den første (eller tredje) pumpen du ser, bom timingen på dumpen, og vipps så har noen andre pengene dine.

Hadde du spurt "hvordan tjener jeg $200 i måneden på nettet" så hadde du fått flere muligheter, men du bor i Norge så det holder ikke. Finnes mange som gjør drittarbeid for luselønn som du konkurrerer med. Du kan tjene penger på nettplatformer og e-commerce men de greiene der tar årevis med grind før du snakker 20k i måneden. Om du syntes det er gøy kjør på, om du søker lettjente penger så kommer du sannsynligvis til å kaste bort tid og penger.
Sitat av Jerna Vis innlegg
Footfinder.com er en side som man kan selge bilder av sine føtter. Har snakket med karer som har blitt finansielt uavhengig av å bruke tid innpå der.

Det blir arbeid det og, chatting med kjøpere, fotografering, lyssetting,vinkler osv.
Vis hele sitatet...
Menn eller damer?
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
På reklamen for Verisure eller en av disse alarmselgerselsksapene sier dama i reklamen at de alltid har det fett på jobb. Hun lyver, men du kan jo prøve
Sitat av Revbatim Vis innlegg
Menn eller damer?
Vis hele sitatet...
Begge
Førstefiskevasker
Barte-Sam's Avatar
There is no such thing as a free lunch
Kan jo alltids håpe at du vinner i Lotto eller noe men den sikreste veien er å jobbe for pengene som resten av oss.
Er du ikke interessert i en vanlig jobb kan du jo alltids prøve deg på YouTube, Twitch, aksjehandel, crypto etc..
Er dessverre ingen garantier her i livet og raske penger er en drøm de fleste av oss har som aldri blir realisert, hard sannhet.
Bare å drømme. Gjort det i mange år. Fra alvor til spøk. Nav/ og noe dårlige chat jobber på webben.
Er tittel på tråden endret? Mente den var "moneymoneymoney"?
Alt er vanskelig før man gjør det og da er det enkelt.

Det er bare å starte å gjøre aktiviteter som det kan bli penger av.

Mye demotiverende her og det er ikke alle i verden som må jobbe hardt og for andre. Går an og jobbe riktig eller smart om du vil.

Er ikke så intelligent på dette området som mine ord kanskje forsøker å si men har mye erfaring på området og jeg vil anbefale at du ikke lar deg demotivere av typiske fraser.

Jeg vil anbefale at du forsøker å lage en egen trend eller leter etter ferske trender som ikke har tatt av enda. Crypto som mange er inne på er vel omtrent som å invistere i aksjer eller valuta om det er en av de eldre cryptoene.

Hvordan jeg tidligere har fått til hva du ønsker var å lette etter produkter litt utenom det vanlige som ikke mange solgte hvor marginene var gode. Da tjente jeg okay penger hjemmefra og fra senga med takeaway mat, nye kjøretøy ofte, vakker partner og kunne ordne alt fra en telefon.

Litt hustler mentalitet kommer man langt med og jeg er enig at i Norge så er ikke en slik livstil normalt så jo flere som sprenger grenser jo bedre.
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Er tittel på tråden endret? Mente den var "moneymoneymoney"?
Vis hele sitatet...
det har begynt å skje hele tiden.
vedkommende moderator burde begynne å jobbe for vg og dagbladet :P
verden hadde blitt ett bedre sted over natten.
Sitat av Jerna Vis innlegg
Footfinder.com er en side som man kan selge bilder av sine føtter. Har snakket med karer som har blitt finansielt uavhengig av å bruke tid innpå der.

Det blir arbeid det og, chatting med kjøpere, fotografering, lyssetting,vinkler osv.
Vis hele sitatet...
Såpass. Drar han inn mye i måneden?

Sitat av Nimja Vis innlegg
Tja, OnlyFans?
Vis hele sitatet...
Nærmest umulig som mann.
Sist endret av klattus; 27. mai 2023 kl. 10:18. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av klattus Vis innlegg
Såpass. Drar han inn mye i måneden?



Nærmest umulig som mann.
Vis hele sitatet...
Han amerikaneren brukte 5-6 timer på det daglig og dro inn 5-6000 usd månedlig på folk som abonnerte hos han.

Tror det var 50 dollar for 10 bilder han tok.

Nisje er nok veien å gå da får jeg inntrykk av.

Men det er no jobb det og da, tror ikke det er så lett tjente penger selv om jeg vet om en som tjente bra på det.

Slutta med forbilder og starta å lage vaporizers istedet
Sist endret av Jerna; 27. mai 2023 kl. 10:46. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
altså onlyfans tillater mer en bare xxx rated content. selv om det kanskje er mest kjent for det.

"OnlyFans is a subscription-based platform that allows creators to earn money from their followers by sharing exclusive content."

jeg vet at feks matlagning er ganske stort på onlyfans også.
man kan egentlig finne hva som helst dær.
Ikke noe vanskelig å tjene penger uten skole eller å jobbe i butikk.
Men du må nog regne med å jobbe litt ja.

Ikke hør på alle de som mener det er umulig å tjene penger utenom «vanlig» jobb.

Investeringer er lurt, men det tar lang tid til du kan leve av investeringer.
Men sett sv en sum hver måned i en indre-fond så er du et skritt på vei.
Når din investering er så pass stor at du kan ta ut 6%, og de 6% tilsvarer det du trenger for i måneden for å leve, da er du i mål.

For å bygge en slik investering trenger du penger.

Lei en leilighet i en storby, møblere den og lag fine bilder. Legg så ut den på Airbnb, og lei den ut til andre. Sørg for st den alltid er ryddig og at du som host/vert er tilgjengelig på e-post eller mobil.
Ila noen måneder kan du bli superhost og kommer da høyre opp i søk på Airbnb og får lettere gjester.
En lgt kan gi et overskudd på ca 10k/mån. Du kan ha kanske 4-5 maks bed siden av en vanlig jobb, mer strekker ikke tiden til.
Uten vanlig jobb og bare med dette kan du ha rundt 7 lgh og jobbe tilsvarene fulltid, men mest hjemifra.
Da kanndu lage system for extern husvask, digitale nøkkelsytem mm for å jobbe mindre selv.

Alt er mulig, men du må brette opp ermene, og jobbe for å komme igang. Lykke til.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Er tittel på tråden endret? Mente den var "moneymoneymoney"?
Vis hele sitatet...
Ja, crew forandrer enkelte helt utpreget elendige/intetsigende titler. Heldigvis
Sitat av Kjartan27 Vis innlegg
Alt er vanskelig før man gjør det og da er det enkelt.

Det er bare å starte å gjøre aktiviteter som det kan bli penger av.

Mye demotiverende her og det er ikke alle i verden som må jobbe hardt og for andre. Går an og jobbe riktig eller smart om du vil.

Er ikke så intelligent på dette området som mine ord kanskje forsøker å si men har mye erfaring på området og jeg vil anbefale at du ikke lar deg demotivere av typiske fraser.

Jeg vil anbefale at du forsøker å lage en egen trend eller leter etter ferske trender som ikke har tatt av enda. Crypto som mange er inne på er vel omtrent som å invistere i aksjer eller valuta om det er en av de eldre cryptoene.

Hvordan jeg tidligere har fått til hva du ønsker var å lette etter produkter litt utenom det vanlige som ikke mange solgte hvor marginene var gode. Da tjente jeg okay penger hjemmefra og fra senga med takeaway mat, nye kjøretøy ofte, vakker partner og kunne ordne alt fra en telefon.

Litt hustler mentalitet kommer man langt med og jeg er enig at i Norge så er ikke en slik livstil normalt så jo flere som sprenger grenser jo bedre.
Vis hele sitatet...
Nå er det ikke alle som kan flytte til Zambia og bli rik på en kyllingfarm.
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Nå er det ikke alle som kan flytte til Zambia og bli rik på en kyllingfarm.
Vis hele sitatet...
Rik og rik. Det er ihvertfall noe som gjør at penger kan vokse som er viktig.

Er ikke så viktig for meg å bli rik i andres øyne og ser ikke for meg at jeg blir det heller, danser mellom suksess og katastrofe selv men gjør aktiviteter for å få det bra hver eneste dag.
Men hus og kjøretøy uten gjeld er for mange rik så man skal aldri si aldri.

De aller fleste kan reise men forstår at man har ansvar og slikt som må opprettholdes. Mitt ansvar i Europa ble tatt fra meg så da var jeg fri til å gjøre hva jeg vil.
Trådstarter
21 2
Sitat av NiclasN Vis innlegg
Ikke noe vanskelig å tjene penger uten skole eller å jobbe i butikk.
Men du må nog regne med å jobbe litt ja.

Ikke hør på alle de som mener det er umulig å tjene penger utenom «vanlig» jobb.

Investeringer er lurt, men det tar lang tid til du kan leve av investeringer.
Men sett sv en sum hver måned i en indre-fond så er du et skritt på vei.
Når din investering er så pass stor at du kan ta ut 6%, og de 6% tilsvarer det du trenger for i måneden for å leve, da er du i mål.

For å bygge en slik investering trenger du penger.

Lei en leilighet i en storby, møblere den og lag fine bilder. Legg så ut den på Airbnb, og lei den ut til andre. Sørg for st den alltid er ryddig og at du som host/vert er tilgjengelig på e-post eller mobil.
Ila noen måneder kan du bli superhost og kommer da høyre opp i søk på Airbnb og får lettere gjester.
En lgt kan gi et overskudd på ca 10k/mån. Du kan ha kanske 4-5 maks bed siden av en vanlig jobb, mer strekker ikke tiden til.
Uten vanlig jobb og bare med dette kan du ha rundt 7 lgh og jobbe tilsvarene fulltid, men mest hjemifra.
Da kanndu lage system for extern husvask, digitale nøkkelsytem mm for å jobbe mindre selv.

Alt er mulig, men du må brette opp ermene, og jobbe for å komme igang. Lykke til.
Vis hele sitatet...
takk for super bra tips, skal prøve å få til det 6% investering trikset
Sitat av nysgjerrig02 Vis innlegg
takk for super bra tips, skal prøve å få til det 6% investering trikset
Vis hele sitatet...
Du bør selvfølgelig sjekke grundig igjennom leiekontrakten når det kommer til fremleie.