Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1170
Hei! Jeg har vært uten heroin ca en uke nå.. føler jeg er over det verste fysisk, men jeg sliter skikkelig psykisk med angst og deppa.
Har brukt ca 0.5 om dagen, bare røyka.
Jeg sliter så sinnsykt med å sove, jeg blir nesten sprø.. jeg har veldig lyst til å klare dette uten å måtte gå inn i LAR, men i svake øyeblikk som når jeg ikke får sove for eks så begynner jeg å vurdere det.
Er det noen som vet hvor lang tid det kan ta før insomniaen gir seg??
Jeg er helt desperat etter å ikke måtte ha det sånn her 😭
Jeg har quetapin 50 mg, men føler egentlig ikke at det hjelper så mye.. og dagen etterpå føler jeg at jeg blir så tung.. i tillegg har jeg neurontin, som jeg føler jeg får sove på. Men det har jeg hørt at ikke er bra å bruke mer enn i et par dager..
Er det noen som har noen tips?? Og hvor lang tid tar det før det hjelper på insomniaen?? Jeg klarer ikke gå rundt å ha det så ille i en mnd for eks. Føler jeg trenger å vite hvor lang tid det kan ta før det blir bedre, hvis ikke mister jeg snart all motivasjon..

Setter utrooolig stor pris på tips ❤️
Hvis neurontin hjelper såpass mye at du faktisk får sove når du tar det så anbefaler jeg at du fortsetter med det, iallfall en liten stund fremover.
Jeg sluttet med det for rundt 2 mnd siden, cold turkey. Da hadde jeg gått på det daglig i ett år. Merket ingen abstinenser, men det er mulig at dolcontinen jeg går på maskerte over det da. Har hatt mange perioder utenom det, med svære doser Neurontin i flere uker eller måneder også, har heller ikke da merket nevneverdige plager ved seponering.

Ett halvt gram heroin om dagen er ikke så mye når man røyker det, men det er nesten umulig for noen å tippe hvor lenge disse plagene vil sitte i for andre.
Folk som ikke nettopp har sluttet på heroin har jo også alvorlige søvnproblemer til tider, så kanskje du kan prøve noe som ikke innebærer medisiner. Mange har godt utbytte av lange turer, eller en god treningsøkt på kvelden(ikke tett opp mot leggetid).
Du kan også kjøre på med litt melatonin, jeg begynte å ta det nylig, og vil si at søvnkvaliteten min økte med 5-10%. Jeg kombinerer det med 1-2 timer lett trening/tur/jogging hver dag, og sover faktisk ganske greit. Får noen timer med sammenhengende søvn nesten hver natt nå. Flere år siden sist!
Anonym bruker
"Full Gaupe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du er over den kritiske fasen av abstinens nå, men søvnproblemer kan henge i noe lenger.

Det kan hende at du har hatt søvnproblemer av andre grunner som er blitt "maskert" av heroinen. Så du bør se på å bruke melatonin, holde deg unna skjerm to timer før du skal legge deg etc. Kanskje gå til fastlege og si at du har søvnproblemer, men ikke si noe om heroinen. Da får du sikkert litt stilnoct du kan bruke i overgangsfasen før søvn har normalisert seg helt.

Evt. bare røyke hasj før du legger deg.
Anonym bruker
"Klar Brunbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Neurontin skal du ikke være bekymret for å bruke, så lenge du holder deg til lave doser. Det er flere studier som konkluderer med at Neurontin forbedrer søvn. Ta gjerne 300 - 600 mg klokken 17, da Neurontin trenger lang tid på å virke. Har du mulighet så ta gjerne en toleransepause på 2 dager etter 2 ukers bruk. Drikk brus eller spis en neve nøtter før du tar Neurontin. Det øker tilgjengeligheten.

Lykke til.
Anonym bruker
"Mekanisk Vampyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har ingen erfaring eller tips, men jeg ønsker deg lykke til!
Anonym bruker
"Rask Nidhogg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Desverre henger søvnløshet i ganske lenge er min erfaring, minst 3-4 uker, noen ganger litt lengre.

Spør legen din etter Hydroxyzine ( het atarax før)
Det er et C preparat (antihistamin) som kan funke veldig godt mot søvn. Jeg sover som er baby på det.

Eller så kan du prøve med reisesyketabletter. Jeg brukte de når jeg speedet mye og ikke hadde tilgang på andre ting å sove på. Funket bra.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Neurontin skal du ikke være bekymret for å bruke, så lenge du holder deg til lave doser. Det er flere studier som konkluderer med at Neurontin forbedrer søvn. Ta gjerne 300 - 600 mg klokken 17, da Neurontin trenger lang tid på å virke. Har du mulighet så ta gjerne en toleransepause på 2 dager etter 2 ukers bruk. Drikk brus eller spis en neve nøtter før du tar Neurontin. Det øker tilgjengeligheten.

Lykke til.
Vis hele sitatet...
Vil bare legge til noe angående det du sier i forhold til neurontin, hvis man vil ha mest utav den.

For 600mg kan man for eksempel gjøre det slik som dette:
Kl 16:00 - 200mg, kl 16:30 - 200mg, kl 17:00 200mg, til man har tatt hele dosen.
Jeg er ikke helt sikker på hvilke intervaller som fungerer best og hvor mange. Du kan med fordel strekke det over lengre tid enn 1 time, og velge selv hvor mye du vil ta om gangen.

Ved å innta det på denne måten får kroppen altså best mulig opptak av stoffet, som resulterer i bedre effekt.

Jeg har eksperimentert mye med det, men da har formålet vært rus, og med doser på mange gram. Husker dessverre ikke hva som fungerte best da hele hele det forrige tiåret mitt er ett sort hull.
Trådstarter
49 1
Tusen takk for svar!! Da bruker jeg neurontin noen dager fremover, også har jeg spurt legen om atarax.
Anonym bruker
"Klar Brunbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av DrDeath Vis innlegg
Vil bare legge til noe angående det du sier i forhold til neurontin, hvis man vil ha mest utav den.

For 600mg kan man for eksempel gjøre det slik som dette:
Kl 16:00 - 200mg, kl 16:30 - 200mg, kl 17:00 200mg, til man har tatt hele dosen.
Jeg er ikke helt sikker på hvilke intervaller som fungerer best og hvor mange. Du kan med fordel strekke det over lengre tid enn 1 time, og velge selv hvor mye du vil ta om gangen.

Ved å innta det på denne måten får kroppen altså best mulig opptak av stoffet, som resulterer i bedre effekt.

Jeg har eksperimentert mye med det, men da har formålet vært rus, og med doser på mange gram. Husker dessverre ikke hva som fungerte best da hele hele det forrige tiåret mitt er ett sort hull.
Vis hele sitatet...
Ikke for å kverulere, men doser under 600 mg har visstnok ikke så mye for seg å dele opp i lengre intervaller. Det stemmer etter min opplevelse også, men jeg bruker kun lave doser, og ikke mer enn 900 mg. Jeg tar da 600 mg klokken 17, og 300 mg klokken 19. Neurontin påvirker personer vidt forskjellig, så det du skriver stemmer så klart etter din opplevelse. Mayoclinic skriver 2 timer mellom doser gir den beste tilgjengeligheten. Naproxen før inntak øker også tilgjengeligheten, men det aller enkleste og mest effektive synes jeg er litt brus og litt nøtter før inntak.

Neurontin er vannløselig, og er lett å dosere riktig hvis man ønsker å trappe ned bruken. Avhengig av døgndoser synes jeg en reduksjon på 50 eller 100 mg annenhver eller hver tredje dag fungerer godt.