Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 2163
Anonym bruker
"Bred Hjort"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har 14k jeg vil sette innpå konto
Tenkte sette 5k inn tre dager på rad
Burde vell få fint siden 14k er ganske relativt litte?
Papaver Somniferum
Skinny's Avatar
Du kan bare sette inn alt på en gang, hvis dette er et engangstilfelle. Ingen som snoker i økonomien din for 14k.
null stress som han over skriver, skulle man fått spørsmål fra bank/skatt som er lite trolig sier man har solgt noe. Ingen gidder å bruke tid å etterforske 14k
Anonym bruker
"Glad Kynokefal"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
14k er småpenger, dette setter du bare inn på kontoen din på din lokale Kiwi-butikk. Herregud, skulle det bli spørsmål er det jo så lite penger at du kan si det er fra jul og bursdag…
Jeg tipper du går på ungdomsskolen siden du spør, derfor gjentar jeg, 14 tusen kroner er småpenger i slik sammenheng..
Bare si det er en gave fra bestemor. Gamle folk bruker stort sett bare kontanter.
Anonym bruker
"Bred Hjort"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg tipper du går på ungdomsskolen siden du spør, derfor gjentar jeg, 14 tusen kroner er småpenger i slik sammenheng..
Vis hele sitatet...
Du tipper korrekt ja,
Noen som vet circka hvor mye jeg kan sette inn vær månde?
Tjener circka 10-15k i månden
Faste summer over tid kan plukkes opp av automatiske systemer bankene har for å oppdage hvitvasking. Men sett heller inn 30000 ish rett etter bursdag, og tilsvarende etter jul. Så spiller du bare på at det er gaver fra besteforeldre.
Ellers er det mye bedre å bruke cash til absolutt alt av dagligvarer, klær etc, enn å begynne å sette inn for så å dra kortet..
Er det noen som vet hvilken sum man kan sette inn før banken biter seg merke i det, og bryr seg? Og hvor ofte kan man gjøre det?
Sitat av easethepain Vis innlegg
Er det noen som vet hvilken sum man kan sette inn før banken biter seg merke i det, og bryr seg? Og hvor ofte kan man gjøre det?
Vis hele sitatet...
Hos meg står det maks innskudd 20k (tror det er i året). Banken kan ta stikkprøver på hvilket som helst innskudd men fortsatt ikke hørt om noen som har blitt tatt på det.
Sitat av easethepain Vis innlegg
Er det noen som vet hvilken sum man kan sette inn før banken biter seg merke i det, og bryr seg? Og hvor ofte kan man gjøre det?
Vis hele sitatet...
Fra kiwi sin bank i butikk side:
Beløpsgrensen per transaksjon for uttak er 10.000 kroner og 20.000 kroner for innskudd
Vis hele sitatet...
Det kommer litt an på hyppigheten, om du setter inn 20k i kontanter hver måned vil du nok først få det i skattemeldinga, der de ber deg redegjøre for hvor inntekten kommer fra slik den kan skattes på rett vis.
Det er ingen spesifikk sum som trigger noe alarm. Man kan godt forklare bort 100k som salg av varer via finn f.eks men som sagt må du skatte av det over 50k (om du ikke tjener noe ellers)
14K kan du slenge på disken kun iført en finlandshette, får kanskje noen rare blikk men det er ikke pga penga