Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  112 12775
morkakespisende
Det kommer litt an på hva du ser på som "problemer med mods"; jeg ser ikke nødvendigvis på det som et "mod-problem" i seg selv, men det kan det selvfølgelig også være til tider.

Hvis du ser etter et raskt svar, kan det være relatert til f.eks. politisk tilbøyelighet, sans for (eller fravær av) humor, et cetera.
Jeg tror av en eller annen grunn (dette kan være magien du ser etter) at av 100 liberale innlegg får flere av de stå igjen enn om det hadde vært 100 av konservative innlegg. Dette er bare en antakelse, da.
Sist endret av supranaut; 9. april 2023 kl. 11:04.
Sitat av Expialidocious Vis innlegg
Ah yess, kongen av korte og irrelevante kommentarer
måtte jo lire av seg noe i dag også?
Vis hele sitatet...
På den korte tiden jeg har sett deg her har du kranglet med div. folk mer en jeg har sett noen gjøre på lenge, så nei
de var ikke irrelevante, og det er ikke fordi jeg tar meg nær av deg jeg nevner det, men litt schizofrent at en av de som
bråker mest plutselig skal oppdra de andre.
Sitat av supranaut Vis innlegg
Det kommer litt an på hva du ser på som "problemer med mods"; jeg ser ikke nødvendigvis på det som et "mod-problem" i seg selv, men det kan det selvfølgelig også være til tider.

Hvis du ser etter et raskt svar, kan det være relatert til f.eks. politisk tilbøyelighet, sans for (eller fravær av) humor, et cetera
Vis hele sitatet...
Tja, jeg synes man kan dra paralleller med måten republikanerne holder på: Ikke forholde seg til etablert vitenskap, argumenterer som et bilkræsj og når de taper diskusjonen så tyr de til det de selv kaller "humor".

Sitat av vindaloo Vis innlegg
På den korte tiden jeg har sett deg her har du kranglet med div. folk mer en jeg har sett noen gjøre på lenge, så nei
de var ikke irrelevante, og det er ikke fordi jeg tar meg nær av deg jeg nevner det, men litt schizofrent at en av de som
bråker mest plutselig skal oppdra de andre.
Vis hele sitatet...
På det korte tiden jeg har vært her har jeg lagt merke til at du i perioder svarer fint på mange spørsmål i små tråder. Men i de store trådene kommer du med korte kommentarer som prøver å sette i gang mer drama, de fleste ignorerer deg men jeg klarer ikke la være å kalle en spade en spade.

F.eks når du begynte å motsi om kulturell aksept for visse uttalelser i forskjellige tidsperioder. Det var ingen diskusjon, du måtte bare komme inn å si "nei slik er det ikke". Konfrontert med dette så stiller du deg bare "uforstående", så jeg vet ikke om du er et veldig utspekulert troll eller om du bare ikke vet bedre.. Hanlon og alt det der da..
Sist endret av Expialidocious; 9. april 2023 kl. 11:10. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
morkakespisende
Men hvorfor det, egentlig? Altså, prøver du å forsvare en eventuell forskjellsbehandling? Jeg spør, fordi jeg faktisk liksom, legit, ikke klarer å forstå
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av supranaut Vis innlegg
Det kommer litt an på hva du ser på som "problemer med mods"; jeg ser ikke nødvendigvis på det som et "mod-problem" i seg selv, men det kan det selvfølgelig også være til tider.

Hvis du ser etter et raskt svar, kan det være relatert til f.eks. politisk tilbøyelighet, sans for (eller fravær av) humor, et cetera.
Jeg tror av en eller annen grunn (dette kan være magien du ser etter) at av 100 liberale innlegg får flere av de stå igjen enn om det hadde vært 100 av konservative innlegg. Dette er bare en antakelse, da.
Vis hele sitatet...
Og den er fullt muligens helt riktig - problemet er den neste antakelsen du gjør. Eneste mulighet er liksom at det er alle andre som er "liberale commies", ikke at "konservative" ofte blir usaklige og sprer om seg med svada og drittslenging relativt ofte. Som... du allerede har gjort i massevis, bare i denne tråden.

Jeg sier det samme jeg har gjort hver gang: sjokker verden ved å poste noe høyrevridd men i det minste føkkings saklig, og så hvis dét forsvinner, så har du grunn til å klage.
Sist endret av robhol; 9. april 2023 kl. 11:18.
morkakespisende
Robhol, jeg blir ikke sjokkert når usaklige innlegg blir slettet. Du er for øvrig heller ingen autoritet på klagerett, men jeg ser poenget ditt.
Sist endret av supranaut; 9. april 2023 kl. 11:23.
Sitat av supranaut Vis innlegg
Men hvorfor det, egentlig? Altså, prøver du å forsvare en eventuell forskjellsbehandling? Jeg spør, fordi jeg faktisk liksom, legit, ikke klarer å forstå
Vis hele sitatet...
Du spør hvorfor de som oppfører seg blir behandlet annerledes enn de som oppfører seg?

La oss ta siste krangel jeg var med her da. Den jeg diskuterte mot kalte transer for "syk I hodet" og reduserte hele problemet deres ned til "det dummeste jeg har hørt".

Når fyren ble kalt usaklig begynner han å hyle om ytringsfrihet og er frekk nok til å tegne seg som "frihetsforkjemper" og babler om nord Korea og Russland, altså kan det bli mer åpenlyst at fyren er en idiot?
morkakespisende
Nei, det er ikke det jeg spør om. Bare glem det, egentlig. Jeg tviler på at poenget mitt kommer igjennom.
Sitat av Expialidocious Vis innlegg
Ah yess, kongen av korte og irrelevante kommentarer måtte jo lire av seg noe i dag
Vis hele sitatet...
Faen. Slutt a. Nå spruta jeg kaffe ut over tastaturet..
Sitat av supranaut Vis innlegg
Nei, det er ikke det jeg spør om. Bare glem det, egentlig. Jeg tviler på at poenget mitt kommer igjennom.
Vis hele sitatet...
Som robhol sa, om du ser noe slettet bare pga meningen de yttrer hadde jeg skjønt deg godt. Slik jeg ser det er det ikke slik.
Woke tråden starter ut i fra et uskyldig eller naivt syn på saken, det er først når folk kaller en gruppe som sliter med å bli akseptert i samfunnet for "syke i hodet" at det blir usaklig.

Om inntrykket ditt er annerledes ser jeg gjerne eksempler, for jeg liker en god diskusjon, å bli overbevist om andre ting eller få belyst en sak fra andre vinkler er satans givende for meg. Å bare sensurere noen for meningen er tåpelig, og hadde jeg sett det selv hadde jeg stått på barrikadene sammen med deg med høygaffelen.

Sitat av Superspurv Vis innlegg
Faen. Slutt a. Nå spruta jeg kaffe ut over tastaturet..
Vis hele sitatet...
I aim to please
Sist endret av Expialidocious; 9. april 2023 kl. 13:56. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
morkakespisende
Jeg står ikke på noen barrikade med noe høygaffel.. Jesus Kristus gi meg styrke
Sitat av supranaut Vis innlegg
Jeg står ikke på noen barrikade med noe høygaffel.. Jesus Kristus gi meg styrke
Vis hele sitatet...
Mente ikke å male deg i noe som helst negativt bilde, det jeg oppriktig mener er at jeg blir satans engasjert når jeg opplever urett og jeg hadde vært minst like, og sikkert mer, entusiastisk for å belyse slikt om jeg så det her.

Det her maler jo den andre vinkelen av slik f.eks vindaloo ser meg: De fleste orker ikke å lage styr over en slik filleting, men jeg blir så satans provosert av de som bare må åpne kjeften sin uten substans. Litt som han gale onkelen folk skyr på familiemiddagene, jeg klarer det bare ikke, jeg endte opp i en høylydt krangel på familiebesøk til en eks der en av hennes slekt presterte å si "Politiet er så dumme, skjønner ikke hvorfor de ikke bare leier inn klarsynte til å finne savnede/løse mordgåter".
Sist endret av Expialidocious; 9. april 2023 kl. 14:03.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av supranaut Vis innlegg
Jeg står ikke på noen barrikade med noe høygaffel.. Jesus Kristus gi meg styrke
Vis hele sitatet...
Nja. Enkelte ville kanskje sagt at å kalle uenige folk "kukryttere" er litt barrikade-og-høygaffel-aktig.
Sist endret av robhol; 9. april 2023 kl. 15:26.
Sitat av supranaut Vis innlegg
Jeg tror av en eller annen grunn (dette kan være magien du ser etter) at av 100 liberale innlegg får flere av de stå igjen enn om det hadde vært 100 av konservative innlegg. Dette er bare en antakelse, da.
Vis hele sitatet...
I et forsøk på å "wrestle" diskusjonen over til noe saklig igjen så må man jo nevne ironien av at du forventer konservative innlegg i et sted som heter "Freak" og består av 90% narkotikarelaterte ting, 5% andre ulovligheter og resten ser litt ut som sånn kvinneguiden spørsmål om forhold og utroskap.

På samme tidspunkt har jeg aldri sett noe sånn "riv ruskende gal-venstreside" greier her, bare sånn generell "la folk leve som de vil, slutt å plag de" kontra "konservative" ideer som at transer bare er tull.

Så inntrykket mitt er fremdeles at "konservative" meninger ikke blir argumentert i "good faith", de ender opp med å spy ut usakligheter for de må plutselig forsvare meningen sin. Kanskje de er vant til at slike teknikker fungerer på familie/venner: Jeg har en bror som nektet å ta vaksinen, en hver diskusjon ender han med å bli direkte dust og nekter å fortsette, han er vel den eneste som jeg har endt opp med å holde kjeft mot, kanskje for han er 40 kilo tyngre enn meg, og det er ikke fett.

Så kommer de hit da, det er ikke facebook: Jeg har deltatt i noen grupper der og, endte med å forlate de da det var tydelig at de "konservative" gjorde sport ut av diskusjonen: Det var ingen god tro her, alt handler om å egge opp andre parten og være usaklig, spesielt sper man i noe "humor" på slutten som en sånn tåpelig "Slapp av da kompis, det er jo bare internett" for å få motparten til å se amper og kjip ut.

Det her ble satans mye tekst.. poenget mitt: Det er provoserende å se noen male "konservativ" siden som fair på noe som helst måte, skitne spill er varemerket til konservative.
Altså. Problemet for de på "høyresiden" er at "venstresiden" er strengere med seg selv og stort sett bruker verifiserbare kilder. Så det er veldig vanskelig for de å stikke hull på ideologier og argumentene, kontra det vanlige oppgulpet "høyresiden" kommer med, for de vettuge på "venstresiden" har statistikk og studier å lene seg på mens nazistene ikke har det.

Så vi (de vettuge på venstresiden) har det ganske lett, mens de stakkars tullingene må jobbe hardt og kreativt for å finne grobunn for idiotien sin. Og når de skjønner at de må arbeide for føden her på freak, så går de veldig ofte rett over til Trump / overtrøtt 3åring-stil og blir sparket ut herfra.
morkakespisende
Det er altså venstresiden mot nazistene? Jeg håper dere vinner assa meitemark. Jeg kan ikke se for meg hvor bedrøvelig utvalget av tråder ville vært om ledelsen var enda mer fascistisk.
Sitat av supranaut Vis innlegg
Jeg kan ikke se for meg hvor bedrøvelig utvalget av tråder ville vært om ledelsen var enda mer fascistisk.
Vis hele sitatet...
Kanskje du skulle lese deg opp på hva facisme er? Men nei vent, da ville du finne ut at du brukte argumentet feil? Og det verste de "konservative" vet er å være feil, for da må de finne noen andre enn seg selv å skylde på. Eller hyle høyere.

Freak sin ledelsestruktur er mer i retningen et merito- eller teknokrati.
Hvor mange konservative finner man få freak egentlig? Å si at man er i mot rusreformen er nesten litt som å banne i kirka.
morkakespisende
Er jeg konservativ nå også fordi jeg ikke nødvendigvis er enig med deg? Og du tror ikke Freak hadde vært mer fascistisk om nazistene vinner? Kanskje jeg bare er dum meitemark men jeg forstår ikke
Sist endret av supranaut; 10. april 2023 kl. 08:40.
Enig. Det har tatt helt over. Det er ikke noe gøy lenger. Det kjennes skikkelig skittent ut her inne nå. Jeg er på vei ut døren. Men så for man raskere og bedre svar på nerde spørsmål enn noen anen plass som jeg vet om. Og det på norsk.



Kan noen scrape freak og lage noe fjonge grafer for å se om det faktisk stemmer. Se om var bedre før .. ?

Altså det skremmer jo bort de som er nogenlunde oppegående her inne.
Er fint det der med forumer, at man er der frivillig. Er det virkelig blitt en stor økning i narkotråder her. Har crew noe statistikk?
Sitat av supranaut Vis innlegg
Er jeg konservativ nå også fordi jeg ikke nødvendigvis er enig med deg? Og du tror ikke Freak hadde vært mer fascistisk om nazistene vinner? Kanskje jeg bare er dum meitemark men jeg forstår ikke
Vis hele sitatet...
Jeg skriver en post som rakker ned på "høyresiden" generelt. Du reagerer. Du er den eneste her som reagerer, og du reagerer med å kalle meg facist. (Se? Rett på navnekalling).

De eneste som oppfører seg slik er de som selvvalgt klarer å havne i kategorien "konservativ".
Sitat av meitemark Vis innlegg
Jeg skriver en post som rakker ned på "høyresiden" generelt. Du reagerer. Du er den eneste her som reagerer, og du reagerer med å kalle meg facist. (Se? Rett på navnekalling).

De eneste som oppfører seg slik er de som selvvalgt klarer å havne i kategorien "konservativ".
Vis hele sitatet...
Jeg er i tvil om dine teskjeer er små nok...
BRAND ∞ STRONG
Sitat av NodSquad Vis innlegg
Er fint det der med forumer, at man er der frivillig.
Er det virkelig blitt en stor økning i narkotråder her. Har crew noe statistikk?
Vis hele sitatet...
Jeg er ikke så opptatt av å holde tellingen så jeg vet ikke hvor vidt det har økt eller ei, men
det kan jo være andre årsaker også til at noen opplever det sånn.

For eksempel vil en nedgang i "ikke rus tråder" også gi en følelse av at rus trådene blir flere
uten de nødvendigvis øker i antall, men fordi de bli tydligere, mer dominerende.
morkakespisende
Sitat av meitemark Vis innlegg
Du er den eneste her som reagerer, og du reagerer med å kalle meg facist. (Se? Rett på navnekalling).
Vis hele sitatet...
Jeg tviler på at jeg er den eneste som reagerer på postene dine da de oser av selvrettferdighet. Om jeg virkelig ville kalt deg navn, skulle du faen meg fått høre det meitemark. Om jeg faktisk har kalt deg fascist og det faktisk er langt unna sannheten, kan du jo lett ta det med en klype salt.
Sist endret av supranaut; 10. april 2023 kl. 12:13.
Sitat av Neipådeg Vis innlegg
Hvor mange konservative finner man få freak egentlig? Å si at man er i mot rusreformen er nesten litt som å banne i kirka.
Vis hele sitatet...
Hvis du kan forklare hvorfor du er imot rusreformen på en saklig måte, helt greit, bann i vei. Saklig og kreativ banning er FLOTT!

Sitat av kastrertHankatt Vis innlegg
Kan noen scrape freak og lage noe fjonge grafer for å se om det faktisk stemmer. Se om var bedre før .. ?
Vis hele sitatet...
Sitat av NodSquad Vis innlegg
Er fint det der med forumer, at man er der frivillig. Er det virkelig blitt en stor økning i narkotråder her. Har crew noe statistikk?
Vis hele sitatet...
Nei, ingen statistikk. Men mange av tidligere forsøk på å ha åpne diskusjons-steder for narkotika-bruk har gått nedenom og bort (en god del av de var forsøk på å komme seg bort fra streng moderering her og lage et eget sted), og siden vi har vært her i 20+ år gjør at dette ER stedet for å finne informasjon om temaet. Utover å stenge forumet kommer vi oss ikke bort fra det faktumet.

Så har jo ettervert resten av verden tatt igjen mange av arenaene vi har dekket opp gjennom årene. Fjasboka fantes ikke når freak startet. Smarttelefoner og apper var en fjern drøm da. Så totalt har hele mengden med tråder gått ned over årene. Vi måtte etter en tullings angrep i 2011 stenge ned pryoteknikk-forumet, og om enn ikke det mest aktive, så var det et annet område enn narkotika.

Google den gang da var bedre enn andre søkemotorer, men ikke så bra som menneskers innsikt i temaer. Nå? De aller fleste søkemotorer klarer, UTEN ved hjelp av Ai å gi deg korrekte svar på det aller meste.

Så verden har forandret seg. Var det bedre før når vi kunne se når skoler startet opp igjen på antall (100vis) av nesten helt like tråder der folk ville komme forbi sperringene på skolemaskinene sine? Meh.

Hvis du ønsker at freak skal være noe annet enn dop og narkotika, så gjør noe med saken. Post om et annet tema da.
Sitat av meitemark Vis innlegg
Nei, ingen statistikk.
Hvis du ønsker at freak skal være noe annet enn dop og narkotika, så gjør noe med saken. Post om et annet tema da.
Vis hele sitatet...
Aiight, bare lurte. Jeg har ingen problemer med utvalget av tråder. Interessant fordi #narkotwitter kjører full blitzkrieg mot NNPF og Politiet samt media som fortsetter å spy ut grunnløse påstander om eksplosjon i narkobruk i hævver av landets aviser. Forskning viser at vi ligger stabilt og har gjort det i tiår. Noe kokainøkning var det men «alarm» er ikke nødvendig.
Sitat av supranaut Vis innlegg
Jeg tviler på at jeg er den eneste som reagerer på postene dine da de oser av selvrettferdighet. Om jeg virkelig ville kalt deg navn, skulle du faen meg fått høre det meitemark. Om jeg faktisk har kalt deg fascist og det faktisk er langt unna sannheten, kan du jo lett ta det med en klype salt.
Vis hele sitatet...
Vel, du var den eneste som beit på det velsmakende agnet mitt.

Jeg har vært meitemark i mesteparten av livet mitt. Jeg har hørt mange navn og beskrivelser. Jeg har ikke noe problem med det. Jeg skulle bare ønske at de som betegner meg, eller ilegger meg meninger kunne begrunnet det bedre. Jeg, i likhet med de aller fleste andre kan ikke se hvordan andres øyner ser meg, så om du virkelig mener at jeg (og resten av ledelsen her) er facister, så fungerer navnekalling SÅ mye bedre hvis du begrunner utsagnene dine.

Opp gjennom tidene har det vært noen få her og der som faktisk har begrunnet hvorfor de føler at jeg (eller ledelse generelt) har vært X negativ ting. Det har blitt diskusjoner av det (internt i ledelse). Det har vært mange og dype tanker om det inni mitt hode. Noen ganger har vi til og med endret oss.

Så, bare for å teskjefore deg helt grundig, så det ikke kan misforståes: Begrunn hva du mener om meg/oss og du vil i det minste bli nevnt i annen sammenheng enn tulling.
morkakespisende
Jeg syntes ikke man skal invitere til dueller på ujevn grunn
Sitat av NodSquad Vis innlegg
Aiight, bare lurte.
Vis hele sitatet...
Vi har statistikk, bare ikke på temanivå.

Twatter er enda en platform som har "stjålet" brukere fra oss. Media er media. De må skrive ting som er "noenlunde" sant for å få oss mennesker til å se annonsene de pusher slik at de skal få penger.
morkakespisende
Videre, jeg antar det er noe med helheten--selvrettferden, drittkastingen, agnsetting fra relativ trygghet. Det er tross alt ingen som stopper deg fra å gjøre akkurat de tingene du selv anklager andre for. Det er liksom bare det, for min del, som jeg kan komme på akkurat her og nå som en som ikke sparer på negative opplevelser til ammunisjon for senere. Takk for at du tar deg tiden til å utdype ihvertfall, det er beroligende å vite at dere tar til dere kritikk.
Alt jeg ser er surmuling og å sette seg i offerrollen igjen..

Altså her ser det genuint ut som om en i crew bryr seg, spør om konkrete ting. Og så får man bare et tafatt forsøk på unnskyldning om hvorfor man ikke har konkrete eksempler å vise til.

En ting jeg har lært med mennesker: det som er åpenbart for deg er nødvendigvis ikke åpenbart for andre. Hvis du ikke har en konkret klage så er det fuck-all man kan gjøre med det. Jeg har lignende problemstilling i jobben med vage klager, vi vil forbedre men det er vanskelig når man ikke vet hva.

Jeg synes det er ganske, fuckings irriterende, at du synes det bare er koselig at du kaller folk kukryttere og fascister samtidig som du etterspør mindre aggressivitet. Hallo?
Sist endret av Expialidocious; 10. april 2023 kl. 13:47. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
morkakespisende
Du skal få låne høygaffelen min
Sitat av supranaut Vis innlegg
Du skal få låne høygaffelen min
Vis hele sitatet...
Vel, siden folk ikke er tankelesere og du ikke orker å si hva du mener er feil så får du bare tie stille da om du skal være så vanskelig. Men forstå da at folk ikke orker å være særlig tolerant mot deg siden du liker å slenge rundt med stygge bemerkninger til meningsmotstandere.

Drit å dra
Velkommen til diskusjon.no?
BRAND ∞ STRONG
Sitat av Fulmen Vis innlegg
Fulmen has left the building.
Vis hele sitatet...
for realsies?
Wow. Dette var masse lesestoff.
Kjedelig at en legitim diskusjon sporer av til en diskusjon om moderering.

Jeg vet om flere flinke, smarte folk som ville brukt freak hadde det ikke vært for den store rus delen.

Det er forskjell på undergrunn og avgrunn. Jeg er for at informasjon skal deles og jeg har ingenting imot at det diskuteres rus, men hvorfor skal vi legge oss på samme nivå som en digital versjon av plata i Oslo?

Det er også litt svakt å bruke nye plattformer som begunnelse for at aktiviteten synker. Det er fortsatt plass til forum og denne type medium lever i beste velgående flere steder på Internett.
Freak crewet valgte heller å pisse i buksa når det ble kaldt ved å åpne for anonyme poster for å øke kvantitet på bekostning av kvalitet.

Det er også veldig lite av funksjoner som har blitt tatt bort som har blitt erstattet med andre alternativer som feks warez, galleriet og pyro.
Det er en ond sirkel, hvor det til slutt kun er rus delen igjen. Freak avviker fra den opprinnelige oppskriften, bare det at pyro forumet er låst samtidig som det deles metoder for at folk i betrodde stillinger skal kunne jukse på pisseprøver viser at målgruppen til freak har endret seg.
Papaver Somniferum
Skinny's Avatar
Sitat av Rosander Vis innlegg
Kjedelig at en legitim diskusjon sporer av til en diskusjon om moderering.

Jeg vet om flere flinke, smarte folk som ville brukt freak hadde det ikke vært for den store rus delen.

Det er forskjell på undergrunn og avgrunn. Jeg er for at informasjon skal deles og jeg har ingenting imot at det diskuteres rus, men hvorfor skal vi legge oss på samme nivå som en digital versjon av plata i Oslo?

Det er også litt svakt å bruke nye plattformer som begunnelse for at aktiviteten synker. Det er fortsatt plass til forum og denne type medium lever i beste velgående flere steder på Internett.
Freak crewet valgte heller å pisse i buksa når det ble kaldt ved å åpne for anonyme poster for å øke kvantitet på bekostning av kvalitet.

Det er også veldig lite av funksjoner som har blitt tatt bort som har blitt erstattet med andre alternativer som feks warez, galleriet og pyro.
Det er en ond sirkel, hvor det til slutt kun er rus delen igjen. Freak avviker fra den opprinnelige oppskriften, bare det at pyro forumet er låst samtidig som det deles metoder for at folk i betrodde stillinger skal kunne jukse på pisseprøver viser at målgruppen til freak har endret seg.
Vis hele sitatet...
Hvorfor er du så sikker på at aktiviteten har sunket pga rus? Er folk virkelig så hårsåre at de ikke klarer å se forbi det?
Det opprettes tråder som interesserer meg midt i ræva også, men jeg blir jo ikke furt av den grunn.
Det er flere faktorer inne i bildet, uten at jeg har tenkt til å si noe mer enn det.
Sist endret av Skinny; 12. april 2023 kl. 13:45.
Sitat av Skinny Vis innlegg
Hvorfor er du så sikker på at aktiviteten har sunket pga rus? Er folk virkelig så hårsåre at de ikke klarer å se forbi det?
Det opprettes tråder som interesserer meg midt i ræva også, men jeg blir jo ikke furt av den grunn.
Vis hele sitatet...
Hvor har du det fra at det er fordi man er hårsår eller furten?

1. Forumet har et økende rykte på seg for å være et sted for narkomane.
2. Det er blitt umulig å sjekke forumet på offentlige PCer fordi selv med nsfw filteret på ligger det grologg poster og slutte med rus poster på forsiden.
3. Rusmiddelpraten forsøpler "feeden" og skaper mye støy.
4. Jeg, med flere deler ikke innhold fra freak offentlig pga. punkt.1.
5. En overflod av narkotråder på forsiden skremmer andre medlemmer fra å bli med.
6. Kvaliteten på majoriteten av innholdet på rusmiddel delen er veldig dårlig og "rusmiddel-forum-brukere" tilfører forumet lite matnyttig innhold.

Om du ser på aktiviteten på discord, hvor rusprat er marginalt så er den helt annerledes enn her inne.
I korte trekk gjør den store rusmiddel delen forumet irrelevant og lite attraktivt for veldig mange potensielle brukere.
BRAND ∞ STRONG
Jeg ser at det gradvis har endret seg til det verre, men har ikke freak egentlig alltid hatt et
"rufsete" rykte og et spesielt publikum? Et sted for temaer og meninger det var lite av ellers
og en rar fascinerende mix av innhold som tiltrakk seg både banditter og filosofer (og banditter som filosoferer)
Papaver Somniferum
Skinny's Avatar
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Jeg ser at det gradvis har endret seg til det verre, men har ikke freak egentlig alltid hatt et
"rufsete" rykte og et spesielt publikum? Et sted for temaer og meninger det var lite av ellers
og en rar fascinerende mix av innhold som tiltrakk seg både banditter og filosofer (og banditter som filosoferer)
Vis hele sitatet...
Jeg var medlem her for 10+ år siden og det var jo det som var greia, ja. At det har blitt mer av rusrelaterte tråder kan hende, så godt husker jeg ikke, men mye kriminelt har det definitivt alltid vært.
Jeg tenker også Reddit, Discord og andre "møteplasser" har noe med saken å gjøre. Pluss et par ting til.
Det er en slags confirmation bias i sving her tror nå jeg. Majoriteten av brukerne er rusmisbrukere, derfor er det deres skyld.

Dere som synes det er så ille kan jo flytte til en av de andre 1000+ forumene.
Sist endret av Skinny; 12. april 2023 kl. 14:20.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av vindaloo Vis innlegg
for realsies?
Vis hele sitatet...
Ikke noe stort sjokk.

"Er det mulig å blokkere rusposter for seg selv?"

Reaksjonen: "Å ja, så du skal sperre all rusprat for alle nå! Hvordan våger du, REEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE" og massiv dogpiling av den ene fyren som stiller spørsmål ved status quo.

Skjønner jo at folk ikke gidder.
Sist endret av robhol; 12. april 2023 kl. 14:22.
BRAND ∞ STRONG
Sitat av robhol Vis innlegg
Ikke noe stort sjokk.

"Er det mulig å blokkere rusposter for seg selv?"

Reaksjonen: "Å ja, så du skal sperre all rusprat for alle nå! Hvordan våger du, REEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE" og massiv dogpiling av den ene fyren som stiller spørsmål ved status quo.

Skjønner jo at folk ikke gidder.
Vis hele sitatet...
Jo, men jeg trodde ikke han mente det så alvorlig når han annonserte sortien.
Skjønner frustrasjonen hans på en måte, men syns kanskje han kjørte en litt unødvendig glefset stil
på tampen av diskusjonen og som sikkert provoserte enkelte en del.
Sist endret av vindaloo; 12. april 2023 kl. 14:33.
Sitat av Skinny Vis innlegg
Jeg var medlem her for 10+ år siden og det var jo det som var greia, ja. At det har blitt mer av rusrelaterte tråder kan hende, så godt husker jeg ikke, men mye kriminelt har det definitivt alltid vært.
Jeg tenker også Reddit, Discord og andre "møteplasser" har noe med saken å gjøre. Pluss et par ting til.
Det er en slags confirmation bias i sving her tror nå jeg. Majoriteten av brukerne er rusmisbrukere, derfor er det deres skyld.

Dere som synes det er så ille kan jo flytte til en av de andre 1000+ forumene.
Vis hele sitatet...
Jeg liker sånne "hvis du ikke liker det så kom deg ut", alltid konstruktivt. Og problemene jeg nevner startet for rundt 10 år siden, så det er ekstra vittig å få beskjed om å stikke fra noen som er såpass fersk...

Mitt første innlegg her inne er fra 2004 med min forrige bruker, og jeg var leser lenge før det. Men det var faktisk en terskel for å begynne å poste her.
Den høye standarden er det som holdt freak stuerent nok.
Og det var mye ulovlige greier på den tiden også, vi hadde både porno forum og warez forum. Vi laget Røyk bomber, pipebomber og delte tegninger til brenneapparater.

Men det er en veldig stor forskjell på medlemsmassen.
Forskjellen slik jeg ser det er denne:

Det gamle freak samlet mange forskjellige freaks med nerdete interesser, også rus. Men det var ikke rusen som var limet. Det var interessen for de nerdete tingene og kvaliteten var høy ellers ble det slettet.

I dag kommer majoriteten av folk hit utelukkende for rusmiddeldelen og bidrar lite på andre deler av forumet. Samtidig gjør de samme brukerne at nye nerder skyr unna fordi det ser ut som det bare er rus her, og rusprat med mye broscience og synsing.

Som sagt, jeg er ikke i mot rusdelen. Men anonyme innlegg bør fjernes og standarden må økes mange hakk for å tiltrekke mer oppegående folk.
Sitat av Rosander Vis innlegg
Kjedelig at en legitim diskusjon sporer av til en diskusjon om moderering.
Vis hele sitatet...
Av erfaring vet jeg at enhver tråd kan spore av til en diskusjon om moderering.

Sitat av Rosander Vis innlegg
Jeg vet om flere flinke, smarte folk som ville brukt freak hadde det ikke vært for den store rus delen.
Vis hele sitatet...
Jeg vet om plenty med flinke og smarte folk som bruker freak til alskens mulig.


Sitat av Rosander Vis innlegg
Det er også litt svakt å bruke nye plattformer som begunnelse for at aktiviteten synker. Det er fortsatt plass til forum og denne type medium lever i beste velgående flere steder på Internett.
Vis hele sitatet...
Vi i crew må stadig oftere fortelle nye brukere hvordan et forum oppfører seg teknisk. Dagens ungdommer har vokst opp med håndholdte dingser som har et helt annet tempo og oppførsel enn hva tidligere generasjoner hadde når det kom til internett. Vi er et treigt og kjedelig sted for mange.

Sitat av Rosander Vis innlegg
Freak crewet valgte heller å pisse i buksa når det ble kaldt ved å åpne for anonyme poster for å øke kvantitet på bekostning av kvalitet.
Vis hele sitatet...
Anonymfunksjonen var stødig etterspurt helt fra begynnelsen. Mange opprettet ekstra brukere for anonyme spørsmål og rotet det fort til med å glemme å logge ut/inn på rett bruker.

Vi fikk også stadig vekk forespørsler fra folk som hadde spurt etter eller svart på noe innenfor et tema med sin vanlige bruker og som de plutselig innså at kunne spores til deres person. Ja, vi er i utgangspunktet alle ganske anonyme her, men vi er ikke født med peiling på datasikkerhet, og har man først funnet seg et godt brukernavn så bruker man det kanske flere steder og er plutselig ganske sporbar. Dette har minsket betraktelig.

I tillegg har jeg faktisk tilgang til noe statistikk og det hjalp ikke noe ekstremt magisk på antall poster.

Sitat av Rosander Vis innlegg
Det er også veldig lite av funksjoner som har blitt tatt bort som har blitt erstattet med andre alternativer som feks warez, galleriet og pyro.
Vis hele sitatet...
Warez. Ugh. Mengden med små drittunger som kom hit og FORLANGTE at vi skulle skaffe ditt og datt eller torrent invites. Galleriet, vel. Der var det veldig mange som fant at de kunne fylle det opp med porno og "sjokk-bilder" og under et serverbytte kræsjet hele greia og vi gadd ikke å bygge det opp igjen. Pyro døde ut av seg selv etter 2011, ingen ville forbindes med det temaet.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Papaver Somniferum
Skinny's Avatar
Mulig jeg har en helt annen oppfatning enn dere, men jeg opplever Freak-brukere som generelt litt sure og uhyggelige. Andre forum har bedre stemning, selvom de også har sin andel rusmisbrukere.
Jeg ga Freak en fair sjanse, men det kan bare ikke måle seg med visse andre. Skal ikke si hvilke, da det helt sikkert får posten min slettet.

Ta vare på dere selv
Sitat av Skinny Vis innlegg
Skal ikke si hvilke, da det helt sikkert får posten min slettet.
Vis hele sitatet...
Du har misforstått hvordan vi modererer her hvis du tro det. Det er ingen som bryr seg om hvorvidt noen brukere finner seg et annet forum de liker bedre.
Zed's dead, baby!
afen's Avatar
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Jeg ser at det gradvis har endret seg til det verre, men har ikke freak egentlig alltid hatt et
"rufsete" rykte og et spesielt publikum? Et sted for temaer og meninger det var lite av ellers
og en rar fascinerende mix av innhold som tiltrakk seg både banditter og filosofer (og banditter som filosoferer)
Vis hele sitatet...
Rufsete og rufsete, nFF har alltid vært for de som holder seg litt utenfor samfunnets rammer. Før så hadde vi flere hackere, phreakere, crackere, anarkister og frikere. Hacking og sånt har flyttet til andre plattformer, og det gjelder ikke bare nFF. Men jeg vil si det var en bedre miks før, nå har narkotika mer plass på forumet, og det er litt mindre rom for gode diskusjoner rundt politikk og samfunn.

Få tilbake satelitthacking-forumet så tenker jeg vi får det som før!
BRAND ∞ STRONG
Sitat av afen Vis innlegg
Få tilbake satelitthacking-forumet så tenker jeg vi får det som før!
Vis hele sitatet...
Ser mange bli litt nostalgiske når de prater om the good old days her på bruket og det er tydelig at det har vært et
viktig sted for mange. Begynte selv ganske tidlig å lese her, mange år før jeg skrev noe, og husker at brukarene var
flere ( i hvert fall de aktive) og innholdet mer variert så det er litt trist at det har kokt ned til "bare" rus selv om det fra
tid til annen dukker opp spennende tråder.