Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  112 12526
Er jeg eneste som har fått nok av knark-preik her inne?

Jeg sier ikke at vi skal kaste de på dør, men hva med en mulighet til å blokkere under-forum? Evt at tråder startet av blokkerte brukere ikke vises?
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Det er allerede mulig å blokkere rusforumene, ta en titt på brukerinnstillingene dine. Forsiden er litt død uten alle trådene om å injisere piller i skrukken, men men.
Hjertelig takk, den hadde jeg ikke fått med meg. Jeg savner dog en mulighet til å blokkere enkeltforum, jeg liker å følge med på Rusdebatt.
Du blokkerer de ikke, du bare fjerner de fra forsiden.

Skjul NSFW-forumer
Enkelte underforum er ikke helt trygg å ha på skjermen i en jobbsituasjon. Her kan du velge å skjule dem.
Forumene det gjelder er: Rusmiddelforumene.

Foreløpig gjelder dette bare for forsiden.
Nei Ja
Sitat av robhol Vis innlegg
Det er allerede mulig å blokkere rusforumene, ta en titt på brukerinnstillingene dine. Forsiden er litt død uten alle trådene om å injisere piller i skrukken, men men.
Vis hele sitatet...
Nettopp det. narkotika har fullstendig overtatt dette forumet, og det har nok ført til at færre poster andre typer spørsmål her. Hender det kan gå flere dager uten at jeg finner noe interessant å lese.
Spar meg for påtatt indignasjon og stråmannargumenter. Jeg vil ikke forby noe som helst, bare slippe å sile gjennom pjatt som dette:
https://freak.no/forum/showthread.php?t=336283

Jeg kan selvfølgelig blokkere idioten, men det fjerner ikke trådene han starter.
Sitat av Fulmen Vis innlegg
Er jeg eneste som har fått nok av knark-preik her inne?
Vis hele sitatet...
Neida, du tar ikke feil, men er ikke det nærmest = å legge ned bruket?
Sist endret av vindaloo; 7. april 2023 kl. 15:03.
Neida, jeg er som sagt ikke ute etter å kaste ut noen som helst. Jeg orker bare ikke å lese mere pjatt fra rusede folk.
Skal være ening at det blir mye rusprat, men tror for de fleste at mye går at samme spørsmål kommer flere ganger daglig nesten om urinprøver. Det virker nesten som den nye generasjon ikke vet hva google betyr eller klare å søke her på bruket. Dette gjør meg lei og sikker på jeg ikke er alene. Totalt sett klarer jeg å filtrere ut slikt uten min verden går under
Litt enig. Nå synes jeg for så vidt det kan være interessant å følge med på rus-ting selv om jeg ikke ruser meg lenger, men jeg synes nivået på rus-forumene er lavere enn tidligere. Mulig jeg begynner å bli gammel. Savner mer nerde/kode-prat, uten at jeg selv noen gang har vært noen særlig bidragsyter der heller.
Til tross for at det (så og si) eneste jeg gjør her på forumet er å poste oppdateringer på hvordan det går med medisinene (cannabis plantene) mine så føler jeg meg også utilpass. Masse prat om harde stoffer og jeg må si jeg ble litt sjokkert som en streiting som aldri har vært i noe kriminelt miljø å se hvor lett praten rundt nåla gikk her inne. Men, det kommer et stort men her!

Hvor ellers skal de være? Har de mindre rett på dette forumet enn meg fordi de har tatt andre valg enn meg eller har andre interesser enn meg? Nei, det syns jeg ikke. Jeg er her inne av samme grunn som dem og det er jo at jeg gjør noe ulovlig! Så jeg har lært meg å ignorerer dem og lar de holde på. De ødelegger ikke mine tråder og da ødelegger ikke jeg trådene dems.

Så moralen er vel at det bør være ytringsfrihet for alle og ikke bare de du eller jeg er enige i budskapet til.
Sist endret av CannaLars; 7. april 2023 kl. 17:52.
Hvor ellers enn Freak.no kan en stakkar i ruspsykose bli tatt seriøst uten latterliggjørende kommentarer som påvirker psykosen til det verre? Jeg får vondt av karen..

Misforstå meg rett, jeg har ikke mye interesse av tråder om skyting av piller, urinprøver og runkemaraton på kola, men heller ikke hvordan bygge sin egen sparkesykkel eller pc, men det plager meg ikke mer enn at jeg scroller forbi eller surfer videre på andre nettsider og ikke bruker et sekund energi på det. Husk at dette er ikke bloggen min eller din hvor vi bare kan forvente innhold vi personlig interesserer oss for, det er et offentlig forum. I det store og hele syns jeg det er fint at man kan poste om alt her som ellers i samfunnet er tabu og stigmatisert, og helt konkret for eksempel rus og kriminalitet. Freakforum er den plassen som har vært lengst velkommen for sånne temaer og såvidt jeg vet den eneste også. Hvertfall eneste plassen man kan bli tatt seriøst av likesinnede.
Er ikke så mye hjelp for en nervøs tenåring å spørre på ung.no og få svar to uker etter at han rusa seg, og for sånne som den voksne brukeren du trekker frem er det like viktig at har et sted å ikke bli dømt (av alle) og får hjelp med å rasjonalisere tankene sine og komme seg ut av psykosen. Skal alle overlates til seg selv tror jeg det vil skape mer problemer på individuelt plan såvel som samfunnsplan.

Hvis enkelte temaer på freak.no forsiden irriterer er et tips å heller bruke https://freak.no/forum/ som adresse og derfra klikke deg inn på de kategoriene som er aktuelle/interessante for deg og du ser det er nye poster i.

Også er det bare å opprette tråder med mer substans i selv
Rart at det som får begeret ditt til å tippe over er en kar som var på vei inn i en psykose, det er jo ikke slik at han gjorde dette med vilje. For noen som ikke selv har opplevd noe lignende så kan det selvsagt se veldig spesielt ut, men å kalle folk for idioter på grunn av problemer med deres virkelighetsoppfatning er drøyt. Jeg hadde forstått det om det var den tråden der noen spør om man kan sniffe sukker som ett substitutt for kokain, for der er virkelig vedkommende en idiot, men noen som frykter for livet på grunn av en (rus)utløst psykose? Da har du faen meg lite medfølelse for folk som står i en virkelig krevende situasjon.

Hvis det hadde skjedd med noen av dine nære og kjære(gud forby at du selv skulle fått problemer), hadde du bare kuttet alt kontakt med vedkommende siden personen var blitt «idiot»?
Sitat av celtseus Vis innlegg
Hvor ellers enn Freak.no kan en stakkar i ruspsykose bli tatt seriøst uten latterliggjørende kommentarer som påvirker psykosen til det verre? Jeg får vondt av karen..

Misforstå meg rett, jeg har ikke mye interesse av tråder om skyting av piller, urinprøver og runkemaraton på kola, men heller ikke hvordan bygge sin egen sparkesykkel eller pc, men det plager meg ikke mer enn at jeg scroller forbi eller surfer videre på andre nettsider og ikke bruker et sekund energi på det. Husk at dette er ikke bloggen min eller din hvor vi bare kan forvente innhold vi personlig interesserer oss for, det er et offentlig forum. I det store og hele syns jeg det er fint at man kan poste om alt her som ellers i samfunnet er tabu og stigmatisert, og helt konkret for eksempel rus og kriminalitet. Freakforum er den plassen som har vært lengst velkommen for sånne temaer og såvidt jeg vet den eneste også. Hvertfall eneste plassen man kan bli tatt seriøst av likesinnede.
Er ikke så mye hjelp for en nervøs tenåring å spørre på ung.no og få svar to uker etter at han rusa seg, og for sånne som den voksne brukeren du trekker frem er det like viktig at har et sted å ikke bli dømt (av alle) og får hjelp med å rasjonalisere tankene sine og komme seg ut av psykosen. Skal alle overlates til seg selv tror jeg det vil skape mer problemer på individuelt plan såvel som samfunnsplan.

Hvis enkelte temaer på freak.no forsiden irriterer er et tips å heller bruke https://freak.no/forum/ som adresse og derfra klikke deg inn på de kategoriene som er aktuelle/interessante for deg og du ser det er nye poster i.

Også er det bare å opprette tråder med mer substans i selv
Vis hele sitatet...
De har alltids DNMNO..
Sitat av Fulmen Vis innlegg

Jeg kan selvfølgelig blokkere idioten, men det fjerner ikke trådene han starter.
Vis hele sitatet...
Var seriøst det det beste eksempelet du kunne komme med?
En kar som åpenbart har havnet i psykose, men som oftest bidrar med veldig konstruktive og forebyggende innlegg, hvertfall det jeg har sett. Lurer på hvem som egentlig er idioten her jeg.
Sist endret av skrpappa; 7. april 2023 kl. 19:27.
Først og fremst: Kan dere lese hva jeg faktisk skriver? Jeg vil ikke forby noe eller noen, alt jeg ber om er en måte å filtrere ut totalt uinteressant pjatt på. Aller helst ville jeg hatt et filter som er:
1) Enkelt i bruk, type en "blokker denne brukeren" knapp.
2) Blokkerer tråder opprettet av disse.

Når det er sagt, jeg tror faktisk at litt forumhygiene kan være på sin plass av og til. Lar man veldig høylydte brukere eller ett snevert tema oppta for mye plass kan det faktisk drive vekk andre. Jeg har ferdstid som både bruker og moderator på langt større forum enn Freak, så selv om jeg synser nå er det ikke helt uten grunnlag. Men jeg skal ikke fronte noen kampanje mot noe som helst tema eller brukergruppe her, som andre har sagt trenger de også et sted å være.
Liten fartstid her inne men mine to cents:

Løsningen du tenker på om å kunne "mute" brukere man mener poster irrelevante ting er absolutt ikke dum. Er kanskje enkleste måten å la forskjellige grupper bruke forumet som de vil uten å plage andre.

Kanskje burde innlegg fra "muta" brukere vises i tråder du deltar i, sånn man ikke går glipp av noe som er relevant? Eller at de er "minimert" i tråden og man må trykke på de for å se innlegget.

Enig i rydding, synes jeg har sett 50 tråder om er disse og disse pillene ekte?
Sitat av Fulmen Vis innlegg
Spar meg for påtatt indignasjon og stråmannargumenter. Jeg vil ikke forby noe som helst, bare slippe å sile gjennom pjatt som dette:
https://freak.no/forum/showthread.php?t=336283

Jeg kan selvfølgelig blokkere idioten, men det fjerner ikke trådene han starter.
Vis hele sitatet...
Haha takk for link til underholdende tråd
Istedenfor at hele forumet skal endre seg for å etterfølge hvordan du vil det skal være, hva med å heller bare ignorere og overse slike tråder?
Sitat av JatterMed Vis innlegg
hele forumet skal endre seg
Vis hele sitatet...
Har du graut mellom øra? Jeg ber ikke om noe annet enn et bedre filter som alle kan benytte. Så kan du blokkere meg om du vil.
Sitat av Fulmen Vis innlegg
Har du graut mellom øra? Jeg ber ikke om noe annet enn et bedre filter som alle kan benytte. Så kan du blokkere meg om du vil.
Vis hele sitatet...
Er nok du som overreagerer og ikke noe mer tenker jeg.
Du ber jo om at de skal utvikle ett nytt filter bare så du kan være fornøyd med å browse freak og for at det skal legges til ett nytt filter så må faktisk ting endres. Man kan ikke bare trykke på en knapp og magisk ha ett nytt filter som filterer ut det DU ikke vil se.
Siden jeg er idioten det er snakk om her, så kan jeg vel kanskje si noe jeg også.

Jeg har vært rusavhengig i ganske mange år nå siden jeg selvmedisinerer ADHD og en dissosiativ lidelse. Siden de færreste vet hva det vil si å ha en sånn lidelse, selv av de som har utdanning som psykolog, så forventer jeg ikke at noen her inne skal ha så stor forståelse for hva det vil si å leve med det. I praksis så vil det si at jeg har opplevd såpass stygge ting i så ung alder at min identitet og hukommelse er delt opp i mange deler for å klare å håndtere smerten som kommer fra det jeg har opplevd.

En annen følge av dette er at jeg har havnet i konflikter med en del farlige mennesker. Jeg har jo skrevet tidligere om drapsforsøk, men det er jo mer enn det uten at jeg skal gå inn på dette her.

Jeg har egentlig aldri hatt hallusinasjoner og psykoser før, men når folk begynte å gi meg motgang når jeg allerede lå nede for telling pga årevis med overgrep som kom til overflaten i voksen alder så innså jeg at folk kan faktisk behandle meg så ille at jeg i praksis kan bli torturert og drept uten at noen spesielt bryr seg om det. Dette var egentlig en tung sannhet å akseptere.

Gjennom dette livet har jeg hatt en eneste drøm, og det var å ha en OK dag sammen med en kjæreste jeg klarer å være sammen med. Dette høres sikkert ut som en enkel og patetisk drøm for deg, men for meg så kan noe så enkelt som en berøring, en lyd, en smak eller en lukt sende meg rett inn i tilstander som kan ta månedsvis om ikke årevis å komme seg tilbake fra. Det er altså litt komplisert, og jeg har av denne grunn stort sett levd livet mitt i stor grad alene. Men når denne prosessen med overgrepene startet, så ble jeg også forelsket, og for første gangen i mitt liv, i en alder av 36 år så kunne jeg føle nærhet fra en jente uten at det ble ett problem ut av det. Det er litt spesielt vettu, når du for første gangen kan føle varmen fra en klem uten å gå fullstendig av skaftet. Men så startet altså disse episodene opp...

Alt dette utspilte seg over en periode på noen år, og til slutt var jeg så sliten og destruktiv at jeg klarte å pådra meg en blodforgiftning som var ganske kraftig. Akkurat den kvelden så steg feberen så raskt at jeg ikke klarte å røre meg på timesvis, før jeg til slutt klarte å snuble innpå soverommet hvor det da svartnet for meg og jeg var borte i 2 døgn. 2 døgn, hvor jeg sikkert hadde hatt skyhøy feber fullstendig uten næring og væske tror jeg nok hadde sine konsekvenser. For når jeg våknet så begynte jeg å høre voldtekt, snakk og noen som hørtes ut som om de skulle drukne. Alt dette koblet jeg da opp sånn at det var min fantasi som ble torturert av kriminelle, på grunn av ting jeg har gjort her i livet.

Etter dette så ble den dama forbundet med voldtekt. Den første episoden varte i 14-dager eller 3 uker tror jeg, så det var ganske langvarig, men etterpå så ble det til at hvis jeg tok amfetamin mens jeg hadde noen form for tanke eller glede over henne, så ble det til voldtekt igjen. Lite morsomt egentlig, så jeg var stort sett nykter. Men etter at hun forsvant fra livet mitt, så begynte det å bli mulig å medisinere seg selv igjen (heldigvis).

I går skjedde det altså igjen, at jeg følte meg ensom og at jeg tenkte på hun der ene spesielle, og det ble jo ganske så umiddelbart til en frykt for voldtekt.

Så nå har du altså forklaringen. Jeg forventer ikke at du skal forstå hvor komplisert mennesker er sammensatt. Jeg gjorde det der for jeg klarte ikke å bedømme situasjonen selv, og siden jeg har blitt en relativt aktiv bruker her og har fått kontakt med flere også privat så valgte jeg å la dere få håndtere situasjonen. Du vet kanskje ikke hvor utrygg man blir når folk gjentatte ganger utsetter deg for sin egen vilje, og hadde det vært meg selv så ville jeg aldri sagt ett ord heller, men min største frykt er at noen skal oppleve noe av det samme som jeg selv har opplevd.

Og jeg roet meg faktisk med den tanken om at folket på freak ville ta ansvar om noe var galt, så jeg er skikkelig takknemlig for de som finnes på dette forumet. Det er jo vrøvl, selvfølgelig, men det der er første gangen jeg noen gang har spurt noen andre om hjelp til noe som helst. Når jeg opplevde overgrep så lå jeg fryst i en stilling mens alt pågikk, og etter drapsforsøket sa jeg heller ikke ett ord til noen, og heller ikke om dette som foregikk disse senere årene har jeg pratet med noen om, så det her tar jeg som et tegn om at jeg kanskje begynner å stole på mennesker igjen (som også er en stor ting for meg).

Jeg synes jeg er flink jeg som tok sjansen på å dumme meg fullstendig ut. Jeg synes også det at du som bruker tiden din på å irritere deg over en tråd som det tar deg 10 sekunder på å bedømme som uinteressant for deg kanskje burde vurdere meditasjon eller mindfullness eller noe sånt. Om du føler at andre er i veien for deg og din glede, så er det ofte sånn at problemet faktisk ligger hos deg selv. De aller fleste klarer å klikke tilbakeknappen uten å tenke spesielt mye over det de nettopp leste, og noen får seg kanskje også en god latter, men når du begynner å føle sinne og raseri mot mennesker som helt tydelig opplever frykt, da føler jeg at du kanskje har noe å lære du også.

Moderatorer eller administratorer må gjerne slette den der tråden for min del, for jeg er over kneika, og jeg skal prøve å unngå at det skjer igjen.
Sist endret av tasmus82; 7. april 2023 kl. 23:14.
Tasmus: Jeg gidder ikke å lese innlegget ditt, men vil bare si at jeg brukte deg som et eksempel på et (etter mitt syn) større problem. Men whatever, freak er freak.
Sitat av Fulmen Vis innlegg
Tasmus: Jeg gidder ikke å lese innlegget ditt, men vil bare si at jeg brukte deg som et eksempel på et (etter mitt syn) større problem. Men whatever, freak er freak.
Vis hele sitatet...
Må du være et sånt rasshøl som du fremstår som nå? Hadde trodd bedre om deg. Jeg må innrømme at slike innlegg som dette ødelegger freak for meg, og jeg er alt annet enn buddy-buddy her inne..
Sitat av Fulmen Vis innlegg
Tasmus: Jeg gidder ikke å lese innlegget ditt, men vil bare si at jeg brukte deg som et eksempel på et (etter mitt syn) større problem. Men whatever, freak er freak.
Vis hele sitatet...
Ja, ikke sant. Der bekrefta vi hvem idioten er. Du har ikke vurdert å migrere over til reddit a?

Håper du får opp kun slike tråder i feeden din fremover:
https://freak.no/forum/showthread.php?t=335968
Sist endret av skrpappa; 8. april 2023 kl. 02:36.
Sitat av Fulmen Vis innlegg
Tasmus: Jeg gidder ikke å lese innlegget ditt, men vil bare si at jeg brukte deg som et eksempel på et (etter mitt syn) større problem. Men whatever, freak er freak.
Vis hele sitatet...
I tilfeller som dette skulle det vært mulig å gi - KP. Du ødelegger for deg selv med måten du legger det frem på.
Sitat av Fulmen Vis innlegg
Tasmus: Jeg gidder ikke å lese innlegget ditt, men vil bare si at jeg brukte deg som et eksempel på et (etter mitt syn) større problem. Men whatever, freak er freak.
Vis hele sitatet...
Ignorance is bliss, ikke sant?
Jeg håper du peller deg ut herfra, og det fort.
Det er nok heller sånne som deg som er kjernen på problemet her.
Sist endret av easethepain; 8. april 2023 kl. 07:31. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Jorg Vis innlegg
Må du være et sånt rasshøl som du fremstår som nå? Hadde trodd bedre om deg. Jeg må innrømme at slike innlegg som dette ødelegger freak for meg, og jeg er alt annet enn buddy-buddy her inne..
Vis hele sitatet...
Dude.. han beskriver noe han og tydeligvis flere synes er et systematisk problem her.
Det var et eksempel, en tilfeldig bruker, ikke noe personlig. Og så får man trykt hele livshistorien til noen oppi trynet.
Nå sier jeg ikke at tasmus har vært igjennom mye skit og bravo for å komme seg videre, men er det relevant?
Fulmen, ville bare si at dette er ett forum for alle, Du kan vel ikke seriøst mene at om det er noe du ikke liker scrolle forbi så må moderator ta grep og sørge for at praten handler om kun om temaer som du synes er interessant. Få høre hva en hvilken temaer en elite mann som deg godtar da?
Sitat av KoppenHalvFull Vis innlegg
Fulmen, ville bare si at dette er ett forum for alle, Du kan vel ikke seriøst mene at om det er noe du ikke liker scrolle forbi så må moderator ta grep og sørge for at praten handler om kun om temaer som du synes er interessant. Få høre hva en hvilken temaer en elite mann som deg godtar da?
Vis hele sitatet...
Nei, dette er ikke et forum for alle. Dette er et forum kun for de som er venner med moderatorene. Alle andre blir hardt moderert for småting, og blir ofte konsekvent slettet og det skjer uten å oppgi grunn. "Poff". borte vekk.
Ellers er det jo bare ivar fra Oslo og en håndfull andre som preiker med verandre. Resten er nye folk som spør om man kan røyke paracet.. på tide å ta preiken over på discord og boikotte? Just saying. Hvorfor bry seg om noe så teit som et forum som sporet av for mange år siden. Dette blir mit aller siste innlegg også, finnes bedre svar på Google en man noen gang får her inne.
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Nei, dette er ikke et forum for alle. Dette er et forum kun for de som er venner med moderatorene. Alle andre blir hardt moderert for småting, og blir ofte konsekvent slettet og det skjer uten å oppgi grunn. "Poff". borte vekk.
Vis hele sitatet...
Kan ikke si at jeg har lagt merke til denne praksisen gjennom mine 15 år med denne brukeren - og jeg har aldri regnet meg som noen venn av moderatorene.
Snodige greier.
Sist endret av Knask; 8. april 2023 kl. 10:18.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Neida, du tar ikke feil, men er ikke det nærmest = å legge ned bruket?
Vis hele sitatet...
Neida, det er bare det at rusmiddel delen har presset bort de andre medlemmene.

Jeg er enig med Fulmen, rusmiddel delen har blitt for stor, og kvaliteten på innholdet der er også helt rævva. Virker som det eksisterer to sett med standarder her, hvor det stilles andre krav til den vanlige diskusjonen mens rusmiddel delen seiler sin egen sjø.
Greit, jeg tar hintet.

Fulmen has left the building.
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Nei, dette er ikke et forum for alle. Dette er et forum kun for de som er venner med moderatorene. Alle andre blir hardt moderert for småting, og blir ofte konsekvent slettet og det skjer uten å oppgi grunn. "Poff". borte vekk.
Vis hele sitatet...
Jeg kan ikke si jeg er spesielt venn med moderatorene, fått noen kommentarer slettet, men det var på sin plass også. Prøv reflekter litt over det som har blitt sletta? Mulig finner du noe svar der.

Sitat av Fulmen Vis innlegg
Greit, jeg tar hintet.

Fulmen has left the building.
Vis hele sitatet...
Du er tilgitt. Du har et veldig godt poeng altså, var bare formen på hvordan det ble presentert som var litt uheldig. Håper du blir her.
Sist endret av skrpappa; 8. april 2023 kl. 11:28. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Nei, dette er ikke et forum for alle. Dette er et forum kun for de som er venner med moderatorene. Alle andre blir hardt moderert for småting, og blir ofte konsekvent slettet og det skjer uten å oppgi grunn. "Poff". borte vekk.
Vis hele sitatet...
Det kaller jeg pisspreik.
Ser ikke mye moderering her, jeg fikk noen ting sletta da jeg kanskje helte litt bensin på bålet i woke tråden. Og jeg tok det som en voksen person. Visse andre inntar offerrollen med en gang og hyler om ytringsfrihet.

Maken til snøflak.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Neida, Freak er ihjelmoderert, man vet det fordi man kan lese side opp og side ned med sutring om at all uenighet blir fjernet.

(Jeg ville kalt crew nazi for bonus Godwin-poeng, men de som sutrer høyest synes visst ikke nazisme er så ukult lenger uansett, så meh.)
Sist endret av robhol; 8. april 2023 kl. 16:45.
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Nei, dette er ikke et forum for alle. Dette er et forum kun for de som er venner med moderatorene. Alle andre blir hardt moderert for småting, og blir ofte konsekvent slettet og det skjer uten å oppgi grunn. "Poff". borte vekk.
Vis hele sitatet...
Helt uenig. Det er i alle fall ikke min erfaring etter 15+ år på forumet. Synes moderatorene gjør en bra jobb.
Ihjelmoderert treffer hodet på spikern når man har fått 4+ brukere slettet fra samme nazimodden bare fordi han har en dårlig dag og ikke tåler at folk er uenige med seg.
Sitat av JatterMed Vis innlegg
Ihjelmoderert treffer hodet på spikern når man har fått 4+ brukere slettet fra samme nazimodden bare fordi han har en dårlig dag og ikke tåler at folk er uenige med seg.
Vis hele sitatet...
Jepp, for du er jo bare en uskyldig stakkar som ikke har gjort noe annet enn å diskutere meningene dine med velskrevne argumenter og ikke kommer med en eneste usaklighet?

Jeg nekter å tro at folk bare blir kasta ut for de er uenige med mods, du har svin på skogen men inntar offerrollen uten å ta til deg at kanskje du ikke er så uskyldig som du påstår/tror selv.
morkakespisende
Sitat av Judaz Vis innlegg
Helt uenig. Det er i alle fall ikke min erfaring etter 15+ år på forumet. Synes moderatorene gjør en bra jobb.
Vis hele sitatet...
Jeg ville også forsvart mine venner.
Det er synd folk ikke innser at alle lider like mye, når hårsåre individer skal utøve "makt"
Sist endret av supranaut; 9. april 2023 kl. 10:34.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Alle lider jo ikke like mye, det er hele poenget. Man lider proporsjonalt veldig mye mer hvis man blir usaklig og nekter å skjerpe seg, selv om enkelte innlegg saktens kan ryke uansett. Sånn funker privateide, frivillig modererte nettsteder, tross alt - og så kan man jo enten lage 4-5 alts og tvinge deltakelsen sin på folk likevel, eller ta hintet.
Bare en tanke. Mange her inne er i sære livssituasjoner der det inntas mye forskjellig narkotika.

Er det så veldig langt å strekke seg å innse at man kanskje ikke besitter det beste grunnlaget for å diskutere ting med folk på Internett?
Altså, misforståelser oppstår jo til og med face 2 face med så lite som alkohol innabords. Når man da snakker med folk i form av bare tekst, ruset på det ene og andre, kanskje ikke sovet særlig i det siste, synes jeg ikke det så riv ruskende galt å påstå at man ikke er i stand til å saklig diskutere noe som helst?

Slik jeg ser det er den mest forhatte fyren på forumet vidarlo, som jeg desverre ikke har sett på en stund, håper han har der bra. Fyren argumenterer på flere nivåer over andre her inne og hver gang blir visse folk pissed.

Fyren argumenterer på et veldig profft nivå og det er nesten som å se en voksen diskutere med barn. Problemet er at barna ikke tar til seg informasjonen, blir drittsur og begynner å peke på alt annet enn en selv som problemet.

Mine to cents..
Sist endret av Expialidocious; 9. april 2023 kl. 11:03.
morkakespisende
Tenkte på den generelle atmosfæren, og forumkulturen. Når det blir vanskeligere og vanskeligere for en stor nok del av forumet å forholde seg til mods vil kvaliteten på helheten av postene trekkes ned over tid. De som lager alts får nok sikkert en eller annen form for banal fornøyelse ut av vendettaen, også.

Det er liksom et eller annet med forbud i seg selv som bare funker veldig dårlig
Sist endret av supranaut; 9. april 2023 kl. 11:09.
Sitat av Expialidocious Vis innlegg
Er det så veldig langt å strekke seg å innse at man kanskje ikke besitter det beste
grunnlaget for å diskutere ting med folk på Internett?
Vis hele sitatet...
Jeg regner med at du bla. tenker på deg selv?
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av supranaut Vis innlegg
Tenkte på den generelle atmosfæren, og forumkulturen. Når det blir vanskeligere og vanskeligere for en stor nok del av forumet å forholde seg til mods vil kvaliteten på helheten av postene trekkes ned over tid. De som lager alts får nok sikkert en eller annen form for banal fornøyelse ut av vendettaen, også.

Det er liksom et eller annet med forbud i seg selv som bare funker veldig dårlig
Vis hele sitatet...
Tenk så mye mer troverdig du hadde vært om du ikke også hadde postet "kukrytter ass" noen minutter senere. Var det mods sin feil det også, eller?
morkakespisende
Trenger ikke at du tror på meg robhol lol
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Jeg regner med at du bla. tenker på deg selv?
Vis hele sitatet...
Ah yess, kongen av korte og irrelevante kommentarer måtte jo lire av seg noe i dag også?

Sitat av supranaut Vis innlegg
Tenkte på den generelle atmosfæren, og forumkulturen. Når det blir vanskeligere og vanskeligere for en stor nok del av forumet å forholde seg til mods vil kvaliteten på helheten av postene trekkes ned over tid. De som lager alts får nok sikkert en eller annen form for banal fornøyelse ut av vendettaen, også.

Det er liksom et eller annet med forbud i seg selv som bare funker veldig dårlig
Vis hele sitatet...
Så hva slags magiske ting er det vi som ikke har dette problemet gjør dere ikke gjør da? Kan du gre ut om det, for jeg tror kanskje du ikke liker det du finner ut?
Sist endret av Expialidocious; 9. april 2023 kl. 11:50. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
morkakespisende
Hvem gjør hva hvor, egentlig? Jeg mente ikke å insinuere at vi alle har problemer som du selv ikke har, altså, Expialidocious
Sist endret av supranaut; 9. april 2023 kl. 11:57.
Sitat av supranaut Vis innlegg
Hvem gjør hva hvor, egentlig?
Vis hele sitatet...
Stokka litt om på den setninga, litt trøtt må jeg innrømme, men jeg prøver igjen: Det er en stor del brukere her på forumet som aldri har problemer med mods. Så sett bort i fra min obligatoriske kuksugertime med moderatorne. Hva er det som gjør at folk har problemer med modsene og jeg (og en stoor del andre brukere) ikke har problemer med de?