Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 875
Anonym bruker
"Hjemmelaget Succubus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei.

Hva er det som avgjør prisen på en Rolex, og hvordan kan du vite at den prisen er «riktig»?
Vet at supply and demand har en stor rolle i det, og sikkert mye flaks, men det er sikkert mye lureri også.

Syntes Rolex er spennende med tanke på hvor populære de er blant kriminelle. Det kan brukes som betaling for drugs i de fleste sammenhenger, og selvsagt som pant og lignende.
Regner med det foregår mye kjøp og salg av både stjålne og falske klokker, med falske kvitteringer/sertifikater, særlig på Finn der det er helt lovløse tilstander.

Har du noen spennende historier, info eller kunnskap om Rolex så hadde det vært fint å høre.

Er som sagt veldig nyskjerrig på dette med prissetting også, hvordan gjør man gode investeringer? Folk i «nød»?
Er det kjøp/salg til kriminelle som bruker kontanter som gir de beste kjøp/salgene kanskje?
Supply and demand hele veien. Massevis av folk som ønsker seg rolex men som aldri vil få muligheten til å kjøpe gjennom AD.Og så betaler du jo en premium for merket på toppen.
Prisen er riktig om den ikke er for lav. Stort sett.
Rolex er populært blant kriminelle fordi du kan kjøpe dem i cash, uten at skatteetaten får ferten av det.
Gode investeringer i rolex er å få lov til å kjøpe en submariner eller daytona, kanskje også en daydate, hos AD og så selge på bruktmarkedet,ellers så er det like greit å finne andre ting å investere i.
Anonym bruker
"Hjemmelaget Succubus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takk for god svar @moret.

Det er billig å være rik, ja. Er fascinerende at man kan kjøpe en luksusvare som dette direkte, bruke den, og så selge den med gevinst/uten tap når man er lei.

Jeg skulle ønske at jeg kunne gjort noe lignende med gamle billige klokker, men jeg aner ikke hvordan jeg kan finne ut om klokken jeg kjøper vil synke, stige eller holde seg stabilt. Standen har selvsagt mye å si, i tillegg til supply og demand, men de klokkene jeg tenker på, på grunn av begrenset økonomi(~100k) er jo hovedsakelig datejust i steel/gull kombinasjon. Sikkert den vanligste rolexen på markedet, men jeg elsker den.

Sikkert mulig å kjøpe/selge den modellen med god avkastning hele året hvis du vet hva du holder på med. Antar at det er den typiske ‘første rolexen’ til folk som bare vil ha en Rolex kjapt, typ kriminelle som nettopp har tjent litt penger og så videre.