Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2260
Hei!
Har nylig komt i eierskap i et par Ritalin 30mg og 40mg.

Jeg har da hovedsaklig tenkt å bruke disse i skolesammenheng, i form av "studiedop". Har noen erfaring med dette? Og dosering?

Blir 40 mg kanskje litt mye? Går det an å dele opp dosen i mindre biter (og dermed ha flere doser)? Eller hvordan fungerer dette i og med at det er "tabletter med modifisert frisetting".
Ser pillene er et mykt skall med flere små "kuler" inni, er det berre å ete halvparten av disse for å få halv effekt?


Har også lyst å teste en av pillene rekreasjonelt. Er doseringen forskjellig då? Har hørt fra flere at de driver knuse og sniffe de først. Kommer hele dosen på en gang då? Og vil ikke det isåfall være skummelt høy dose?
Anbefaler ikke at du sniffer Ritalin. Det greiene som holder disse små ballene sammen løser seg aldri opp i nesen, så du kommer til å få en depot effekt av det. Hvis du skal misbruke de, så tømmer du ut en kapsel på ett papir, bretter over, og så tar du en skje, eller en kjevle av ett slag og ruller over til det blir pulver. Vær forsiktig så det ikke spretter overalt.

40mg er ikke nødvendig til å pugge på. Bedre å ta litt og litt da. Prøv med en 30mg så du vet hva det går i, men blir man overstimulert så gjør man som regel alt annet enn det msn egentlig skal. Litt sånn som en person med adhd er til vanlig.
Anonym bruker
"Sinna Markmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kapsler du har? I følge meg, funker det fint å sniffe men da bør kulene i kapselen knuses skikkelig. I en morter eller som dr. Death sier.
Smart å prøve deg frem fra 30 mg som sagt. Husker jeg fikk grei funk av 20mg, ingen toleranse. Baksiden kan være en fantastisk hodepine dagen derpå.
Takk for svar!
Sitat av DrDeath Vis innlegg
Anbefaler ikke at du sniffer Ritalin. Det greiene som holder disse små ballene sammen løser seg aldri opp i nesen, så du kommer til å få en depot effekt av det. Hvis du skal misbruke de, så tømmer du ut en kapsel på ett papir, bretter over, og så tar du en skje, eller en kjevle av ett slag og ruller over til det blir pulver. Vær forsiktig så det ikke spretter overalt.

40mg er ikke nødvendig til å pugge på. Bedre å ta litt og litt da. Prøv med en 30mg så du vet hva det går i, men blir man overstimulert så gjør man som regel alt annet enn det msn egentlig skal. Litt sånn som en person med adhd er til vanlig.
Vis hele sitatet...
Betyr dette det går an å dele opp en kapsel i to og få to doser på 20 mg? Sålenge stoffet er intakt? Eller tenker jeg feil?

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kapsler du har? I følge meg, funker det fint å sniffe men da bør kulene i kapselen knuses skikkelig. I en morter eller som dr. Death sier.
Smart å prøve deg frem fra 30 mg som sagt. Husker jeg fikk grei funk av 20mg, ingen toleranse. Baksiden kan være en fantastisk hodepine dagen derpå.
Vis hele sitatet...
Stemmer, er kapslene (de det står NVR R30 og R40 på). Ikke testet enda, men håper jeg unngår hodepinen til en grad vertfall.

Det å knuse de ekstra hadde ikke falt meg i tankene en gang, så godt tips!
Papaver Somniferum
Skinny's Avatar
Sitat av gulrotkakane Vis innlegg
Takk for svar!


Betyr dette det går an å dele opp en kapsel i to og få to doser på 20 mg? Sålenge stoffet er intakt? Eller tenker jeg feil?



Stemmer, er kapslene (de det står NVR R30 og R40 på). Ikke testet enda, men håper jeg unngår hodepinen til en grad vertfall.

Det å knuse de ekstra hadde ikke falt meg i tankene en gang, så godt tips!
Vis hele sitatet...
De kan deles, så mye du vil.
Jeg har 20mg tabletter men tar ofte bare 5mg og får funk av det. Mulig jeg er sensitiv, men anbefaler at du starter mye lavere.
Sitat av Skinny Vis innlegg
De kan deles, så mye du vil.
Jeg har 20mg tabletter men tar ofte bare 5mg og får funk av det. Mulig jeg er sensitiv, men anbefaler at du starter mye lavere.
Vis hele sitatet...
Takker mann, får satse å prøve litt lite første gang så evt justere opp isåfall.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Første gang du tester rita??
Anonym bruker
"Arbeidende Bergnebb"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Min erfaring er at ritalin suger big time som rusmiddel. Bortimot null eufori, og lite eller ingenting bedre på konsentrasjonen. Oppskrytt dritt, spør du meg.

Det eneste legemiddelet av adhd medisiner som har gitt en digg rus er vyvanse. Men skal sies at jeg fikk litt humørsvingninger på det, som å være manisk og nedstemt de neste 10 timene. Etterfulgt med en periode på 1mnd med elendig søvn. Langvarig elendig søvn har jeg også fått etter å brukt ritalin. Har kun brukt det i korte perioder 2-14 dager. For min del gjør disse medisinene mye større skade, enn de gir noe positivt tilbake.
Anonym bruker
"Troende Kyklop"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hjelper det så mye å stå på eksamen pga intens pugging på ritalin, hvis du blir kokainavhengig av perioden og livet går til hælvete?
Ikke verdt det
Finn ut om de er kortidsvirkende eller langtidsvirkende. Om du aldri har tatt før ta 20mg en gang om dagen i 2 dager før eksamen. Ikke nødvendig men anbefalt. Hold deg langt unna om du sliter med høyt blodtrykk. Ta 40mg 4 timer før eksamen om de er langtid, eller 1-2 timer før eksamen om de er korttid. Sett at dette er for eksamen uten å ha brukt dette før (ingen toleranse). Ta 1-2 vann flasker med deg.

Det er fullstendig, FULLSTENDIG poengløst i å sniffe. Er det til en eksamen og du ikke har toleranse fra før vil du ha god virkning uten at det er farlig. Men finn ut om de er kortidsvirkende eller langtidsvirkende.

Til informasjon. kort Vs langtid er viktig mtp. Ritalin. Fordi at om man tar korttids og bytter til langtidsvirkende så tenker man "Oi, de virker jo ikke" og tar mer. Men de har lang lunte. Jeg begynte på langtidsvirkende og trodde jeg skulle daue (var på legevakten med så høy puls at jeg trodde hjertet bokstavelig talt skulle eksplodere i brystet). Fordi jeg tok 40mg morgen og 20mg litt senere, men fikk bare en liten periode med fokus og tenkte "disse er jo busted" så tok 40mg til, så 20mg til litt etter det igjen for 120mg totalt.

Det som skjedde meg siden de var langtidsvirkende (noe hverken legen eller apoteket sa noe om) var at de varte i 12 timer. 12 timer! Men de blir slippet løs i kroppen i perioder. Så jeg trodde at de ikke virket, men så sa det pang etter 6-8 timer. Fordi at de første jeg tok ble frigjort i kroppen da samtidig med de nye jeg tok etterpå som da begynte å virke i første pulje, slik at jeg totalt da hadde 120mg i kroppen samtidig.

Om du skal bruke til rekreasjon/rus. Så er det ikke nødvendig med mye. 40-60mg for konsentrasjon, fokus og eufori. Med toleranse - 60-100mg maks på en dag. Å sniffe det er helt meningsløst. Nå har jeg diagnoser som gjør at jeg trenger det, og misbrukte det litt for en periode for lenge siden. Men altså - om du tar en 100mg på en dag og ikke kjenner noe da er ikke ritalinet problemet. Da må du være en dreven narkis knarker med 50 heroin sprøytemerker i armen eller noe. Kan ikke se at å sniffe ritalin kan ha noen som helst funksjon annet enn å se ut som en idiot.

Så for å konkludere. Er dette for en eksamen. Ta små doser (20mg for dagen) i et par dager før eksamen. Så tar du en 40mg før eksamen, men vær obs på om de er kort eller langtidsvirkende.
Sitat av Abishgal Vis innlegg

Til informasjon. kort Vs langtid er viktig mtp. Ritalin. Fordi at om man tar korttids og bytter til langtidsvirkende så tenker man "Oi, de virker jo ikke" og tar mer. Men de har lang lunte. Jeg begynte på langtidsvirkende og trodde jeg skulle daue (var på legevakten med så høy puls at jeg trodde hjertet bokstavelig talt skulle eksplodere i brystet). Fordi jeg tok 40mg morgen og 20mg litt senere, men fikk bare en liten periode med fokus og tenkte "disse er jo busted" så tok 40mg til, så 20mg til litt etter det igjen for 120mg totalt.
Vis hele sitatet...
Kjenner til den skumle hjertebanken på Ritalin ja, jeg misbrukte det på helt absurde måter for en del år siden, hadde veldig høy toleranse for stimulanter da, men dosene var såpass heavy at jeg ikke har hørt om noen andre som har vært ute på så dypt hav. Jeg kunne ta doser fra 180mg, opp til nesten 300mg på en gang med instant release(pulveriserte de 60mg kapslene). Var flere ganger jeg trodde jeg skulle dø, hadde jeg gjort noe lignende i dag så hadde jeg sikkert strøket med. Jeg både sniffet og droppet det, sniffing har en biotilgjengelighet på 70% og oralt ligger mellom 11-50%.

Det gidde en veldig kraftig stimulerende effekt med god eufori i begynnelsen, men det gikk fort over til at jeg måtte kaste i meg benzo og opiater siden hjertet holdt på å hoppe ut. Nå føler jeg ubehag bare jeg tar 20-40mg av det, så rører det ikke lengre.
Har heldigvis Aduvanz på resept nå, og den misbruker jeg ikke, for meg så har denne alle fordelene til Ritalin, med null av bieffektene.
Anbefaler alle som føler ubehag av ritalinen til å prøve ut de preparatene som inneholder amfetaminer(feks Attentin, Aduvanz, racemisk amfetamin NAF, Adderall og så videre).
Har hørt at ritalin(metylfenidat) er førstevalget utelukkende på grunn av prisen, og det syntes jeg er en horribel praksis.

I USA så har de jo begynt med Focalin(Dexmethylphenidate), den er dobbelt så potent som vanlig Methylphenidate og mer effektiv mot adhd symptomer. Den har også færre bivirkninger, MEN,[/b] den er dyrere, så derfor brukes fortsatt vanlig Methylphenidate også.
Syntes det er tragisk at pris skal være den viktigste faktoren når det kommer til hvilket medikament man får.
Jeg hadde forstått det om det var snakk om tusenvis av kroner i forskjell per måned, men for min del betaler jeg gjerne det dobbelte( Aduvanz istedenfor ritalin) for en medisin som gjør at jeg ikke opplever i nærheten av like mange bivirkninger.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Ritalin er jo angsthelvete? Sniffe er bare talentløst, er ikke cola. Pass på du ikke finner alt annet å gjøre enn å lese:?))