Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 2400
Hei!

Jeg har fått meg ny jobb og har en prøvetid på 6mnder.
Er 100% stilling, og jeg har kun en bachelor under beltet, men utdanningen er knyttet jobben så den er lagt med i utregningen.
Jeg jobber som en kundemottaker for et bilverskted.

Har 238kr timen, og jobber 8t (eks. lunsj) fem dager i uken.

Dette tilsvarer rett i underkant av 500.000 i året.

Er dette en god starterlønn, og når burde jeg forvente/gå i dialog med sjefen om lønnsøkning? Etter prøvetiden er over? Etter 1 år? Skal det skje automatisk?

Takker for svar!
Sist endret av PortalBreaker; 25. mai 2023 kl. 19:39.
Høres greit ut som begynnerlønn.
Ville ventet i hvert fall et år før jeg bad om mer. Må liksom prester først
Sitat av PortalBreaker Vis innlegg
Jeg jobber som en kundemottaker for et bilverskted.

Har 238kr timen, og jobber 8t (eks. lunsj) fem dager i uken.

Dette tilsvarer rett i underkant av 500.000 i året.

Er dette en god starterlønn, og når burde jeg forvente/gå i dialog med sjefen om lønnsøkning?
Vis hele sitatet...
Ja, 500k som startlønn synes jeg du burde være fornøyd med. Jeg tror du ikke har så veldig mye lønnsforhandlingsmuligheter i den stillingen du er der. Men at du har noe form for ansiennitetsopprykk burde vel bare mangle.
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Ja, 500k som startlønn synes jeg du burde være fornøyd med. Jeg tror du ikke har så veldig mye lønnsforhandlingsmuligheter i den stillingen du er der. Men at du har noe form for ansiennitetsopprykk burde vel bare mangle.
Vis hele sitatet...
Kult, takk for info Jeg er litt blå på hva jeg kan forvente og ikke forvente i slike jobber, så godt å få litt innspill fra sidelinjen.

Vi har også en bonusordning, men det fikk jeg beskjed om ikke var aktuelt for meg dette året, noe jeg var enig i.
Hvis jeg kommer meg inn i arbeidslivet igjen så tror jeg at jeg blir kundemottaker ass, fuck å være bilmekaniker når jeg kan få bedre lønnsmuligheter og få sitte på rumpa samtidig

Takk for at du delte!
Anti-moralist
Mekkern's Avatar
Sitat av Vasken Vis innlegg
Hvis jeg kommer meg inn i arbeidslivet igjen så tror jeg at jeg blir kundemottaker ass, fuck å være bilmekaniker når jeg kan få bedre lønnsmuligheter og få sitte på rumpa samtidig

Takk for at du delte!
Vis hele sitatet...
Hadde nylig en innleid i kundemottaker på jobben, han fikk 270 av bemanningsselskapet... Ikke rart at verksteder er fulle av arbeidsinnvandrere.
Har 258 i timen for kosmetisk klargjøring, med fagbrev, tror det kommer helt ann på hvilket firma du er hos, en jeg jobbet med før har 237 for samme jobb hos annet firma. Minstelønn hos oss, uansett hva du driver med, uten fagbrev er 239
Har 314 i timen i firmaet jeg startet hos nå, hadde akkurat samme jobb og stilling hos det forrige firmaet jeg jobbet hos der fikk jeg 198 i timen. Ingen utdanning annet enn fagbrev.
Stikker du til konkurrenten så får du kanskje doblet eller halvert timelønn. Man startet en plass for så diskutere lønn med sjefen eller speide etter bedre alternativer
Det er vel en relativ god lønn til å sitte i resepsjonen, ja.
Det hadde jeg vært fornøyd med, men jeg har vell egentlig aldri hatt over 200kr timen i mitt arbeidsliv heller bortsett fra 6-7mnd med ca samme som deg.
Sitat av freakypedro Vis innlegg
Har 314 i timen i firmaet jeg startet hos nå, hadde akkurat samme jobb og stilling hos det forrige firmaet jeg jobbet hos der fikk jeg 198 i timen. Ingen utdanning annet enn fagbrev.
Stikker du til konkurrenten så får du kanskje doblet eller halvert timelønn. Man startet en plass for så diskutere lønn med sjefen eller speide etter bedre alternativer
Vis hele sitatet...

Hva slags jobb har du?