Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  83 8225
Sopranos
The Wire
Mad Men
The Shield
Breaking Bad

Honourable mention: Succession, Better Call Saul.
Breaking bad
Prison break
Game of thrones
Vikings
Narcos
Breaking bad
Sons of anarchy
Better call saul
Black mirror
Peaky blinders
The witcher
Mandolorian
Euphoria
Last of us
White lotus
Sist endret av Heimdall-; 18. mai 2023 kl. 22:36.
Trailer park boys
Narcos
Better call saul
Sopranos
Hunter x hunter
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
X files
Supernatural
Trailer park Boys
Better call Saul
Dexter
Sopranos
Game of thrones
The wire
Kenny vs Spenny
Married with children
Shameless US
Sopranos
Johan Falk trilogien
Breaking Bad
Chicago P.D
Breaking Bad
Mad Men
Better Call Saul
Game of thrones sesong 1-4
The Bear
Sist endret av brokkolireddik; 19. mai 2023 kl. 13:07.
Tror det må bli noe sånn:

- The X-files

- Band of brothers

- The Shield

- The Wire

- It's always sunny in Philadelphia (de to - tre første sesongene)
Stargate SG-1 og dels Atlantis - sikkert ikke for alle, sci-fi med en brukbar dose selv-ironi til tider.

Star trek - TNG, DS9, Voyager. Se over, men mye mindre selvironi, mer diplomati, rare twists og dels emosjonelle greier.

X-Files - klassiker, likte det gjennomgående plottet med romvesener, black tar, cigarette smoking man etc etc

Scrubs - lett komiserie, nostalgisk forhold, så der mye før

Dr who - enda en sci fi serie, men den her har uante nivåer av selvironi som jeg ikke helt skjønte i starten. Mitt første inntrykk var at det her var crappy dritt med et kulissebudsjett på 5 kroner og overdrevent skuespill. Etter litt vokste det på meg, jeg har faktisk felt noen tårer her og der.
Dr who er et magisk show, det er relativt familievennlig også, mange av episodene er type vanlig person mot noe ondt/uforklarlig, og hvordan godheten i folk kan seire over det meste. Mange interessante twists etc.
Game of thrones
Walking Dead
Supernatural
Doctor who
Oz
Breaking Bad
Dexter
Rick and Morty
Game of Thrones
Mr. Robot
Oz
The Wire
Dexter
Billions
Succession
Førstefiskevasker
Barte-Sam's Avatar
Dr Who
Torchwood
Fargo
Fringe
X-Files
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Total Recall 2070
Lexx
Bullet In The Face
Preacher
Outer Range
The Wire, Breaking Bad, Stargate, Star Trek, BSG
GOT
Better off Ted
Band of Brothers
Community
Og en reality men allikevel, Great Pottery Throwdown
Etter jeg så denne tråden hsr jeg flere TB på vei til Plex serveren min ��
1: Breaking Bad.
2: McGyver.
3: South Park.
4: Stargate SG1.
5: Skippy

Honorable mention: Lassie.
The wire
Sopranos
Gang Related
Sons on anarcy
Leverage
Nesten sykt at ingen nevner Banshee.
Breaking Bad
The Big Bang Theory
Shameless US
Kongen av Queens
Homeland

Hounorable mention: Fargo, Riverdale, Haven, Better Call Saul, Maid
Finnmarking
The Witcher
The Wire
The Expanse
Arcane
Band of brothers
BBCs David Attenborough Planet Earth l
BBCs David Attenborough Planet Earth lI
BBCs David Attenborough Blue Planet
HBO Chernobyl
Game of thrones samt prequelen House of Dragons
The Wire
BCS
Shameless US
Le Bureau
Justified
Som barn var vel Duck Tales en helt klar favoritt etterfulgt av Tom & Jerry av Quimby, de første 3-4 sesongene.

Som voksen, Hmm.

Breaking Bad
TLOU
GOT
Chernobyl
Family Guy el. Rick & Morty

Dark
The Mandalorian
Mindhunter
Trailer PB
Sopranos
Better Call saul
Thr walking dead
Osv
Sist endret av FuNcEd; 20. mai 2023 kl. 13:14.
Sitat av Dragoon Vis innlegg
Nesten sykt at ingen nevner Banshee.
Vis hele sitatet...
Det er egentlig ikke sykt i det hele tatt. Det er en grei serie, eksepsjonelt bra koreografert vold, med helt medium manus, story og skuespillerprestasjoner. Men det kan godt være at det for deg og din smak, er det beste av det du har sett.

Det skulle forøvrig vært noe trådstarter skulle presisert, er det den subjektivt beste serien jeg personlig har sett, etter mine preferanser, han er ute etter, eller hva jeg syns er den objektivt beste serien som er laget? For min del, er nok det to litt forskjellige lister. Det er forskjell på en serie man anerkjenner at har topp kvalitet i alle ledd, og en serie som treffer deg og din smak helt perfekt, som kanskje veier opp for en dårlig skuespiller eller et litt slapt manus, om det gir mening?
Black Mirror
Battlestar Galactica
Breaking Bad
Prison Break
Dexter
Sist endret av Hak; 21. mai 2023 kl. 00:14.
BRAND ∞ STRONG
Blir mye gjentagelser, men det er
ikke uten grunn at de store fra 90
tallet dominerer folk sine lister.
Det var gull alderen.

no particular order




Supernatural
Bleach (Anime)
Atlanta
Euphoria
Mr. Robot
Entourage
Breaking bad
South park
Eastbound & down
True detective
Vanskelig å nevne bare 5, men her er mine favoritter:

Fringe
Parks and Recreation
Game Of Thrones
True Blood
The Leftovers
1. Breaking Bad - godt gjennomført fra første til siste sesong
2. Black Mirror - alltid noe nytt og herlige plot twist
3. Band of Brothers - blanding av "dokumentar" og krigsfilm
4. Game of Thrones - man frykter alltid om din favorittkarakter kommer til å dø
5. The Mandalorian - endelig noe bra fra Disneys Star Wars
morkakespisende
Jeg ser det er veldig mange bra serier her--forsåvidt enig i mange av forslagene. Ingen spesiell rekkefølge.

Oz
The Wire
Sopranos
Twin Peaks
Band of Brothers

De som nesten kom med:
The Twilight Zone(1959), The X-Files, Californication, Generation Kill, The Pacific, Entourage
..og jeg er svak for Bonanza
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Blir mye gjentagelser, men det er
ikke uten grunn at de store fra 90
tallet dominerer folk sine lister.
Det var gull alderen.

no particular order




Vis hele sitatet...
Haha! Hadde helt glemt av The X-Files. Serien er knallbra, creepy og spennde. Sneik meg opp på kvelden/natta for å se det når jeg var liten. Til slutt måtte jeg bare slutte å se det, fikk syke mareritt. Bare intro musikken er creepy )
Husker jeg hadde en reise-tv på rommet og så på xfiles repriser kl 2 på nattan sjæl, da jeg var liten drittunge

Var griseskummelt.
BRAND ∞ STRONG
Sitat av FuNcEd Vis innlegg
Haha! Hadde helt glemt av The X-Files. Serien er knallbra, creepy og spennde. Sneik meg opp på kvelden/natta for å se det når jeg var liten. Til slutt måtte jeg bare slutte å se det, fikk syke mareritt. Bare intro musikken er creepy )
Vis hele sitatet...
Hadde en rerun på den for noen år siden og jeg hadde helt glemt hvor jævlig mye rart de er innom. Når folk snakker om den er
som regel UFO/Aliens det går i samt alt myndigheten skjuler og det var sånn jeg etter hvert tenkte på den også etter å ikke ha sett den
siden den gikk linjert på TV, men veldig mange av episodene er jo viet helt andre ting.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Hadde en rerun på den for noen år siden og jeg hadde helt glemt hvor jævlig mye rart de er innom. Når folk snakker om den er
som regel UFO/Aliens det går i samt alt myndigheten skjuler og det var sånn jeg etter hvert tenkte på den også etter å ikke ha sett den
siden den gikk linjert på TV, men veldig mange av episodene er jo viet helt andre ting.
Vis hele sitatet...
Di er innom veldig mye rart, og det står i introen før episodene, i allefall noen episoder at det er basert på faktiske dokumenter, når det da er aliens involvert klikker vel folk helt UFOlog..

Er veldig serie-lei nå så tenkte starte på S1E1, se hele i rett rekkefølge.
I tilfeldig rekkefølge:

the office
fresh prince of bel air
trailer park boys
severance
south park
BRAND ∞ STRONG
Sånne topp tre lister gir som regel ikke noe godt eller helhetlig bilde på smak med mindre
man deler opp og lager topp tre komedie, drama, action osv.. Blir ikke rettferdig å skulle
sette Zoolander opp mot Pulp Fiction, den bør vurderes for det den er.

Så når The X-Files kommer inn på listen handler det mer om hvordan jeg opplevde å se den
i sin tid ikke fordi jeg syns den er sammenlignbar med Sopranos kvalitetsmessig.
Sist endret av vindaloo; 23. mai 2023 kl. 12:42.
Vært der, gjort det.
1: Game Of Thrones
2: Shameless
3: The Walking Dead
4: Breaking Bad
5: Dexter


Shameless US*
Sist endret av SaerDnAX; 23. mai 2023 kl. 14:28. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Seinfeld
The Wire
Prison Break
Better call Saul
Breaking Bad

Urovekkende få som har sett The Wire her.
Sitat av Hater_mordin Vis innlegg
Seinfeld
The Wire
Prison Break
Better call Saul
Breaking Bad

Urovekkende få som har sett The Wire her.
Vis hele sitatet...
Har såklart sett det, men som nevnt over har personlig smak og preferanse mye og si. Hvis ikke hadde di 5-10 høyest rangerte seriene på imdb alltid blitt lista opp. Synes Seinfelt er drittdårlig, pga jeg ikke liker humoren, selv om den er kanskje verdens best rangerte humorserie.
Trådstarter
Sitat av UncleSam Vis innlegg

Det skulle forøvrig vært noe trådstarter skulle presisert, er det den subjektivt beste serien jeg personlig har sett, etter mine preferanser, han er ute etter, eller hva jeg syns er den objektivt beste serien som er laget?
Vis hele sitatet...
Jepp, deres subjektive mening
Da bruker jeg det som unnskyldning for å lage en ny liste


Justified
Deadwood
Atlanta
Community
Dave
Hva er egentlig så bra med Sopranos? Synes ikke kvaliteten på den serien er så mye å rope hurra om. Er det nostalgi eller at det var bra da det kom ut, eller noe annet?
The Wire er jeg enig i at er bra, men Sopranos var rett og slett kjedelig i mine øyne. Så vidt jeg gadd å se ferdig serien
Sist endret av ID-Brikke; 24. mai 2023 kl. 12:15.
Sitat av ID-Brikke Vis innlegg
Hva er egentlig så bra med Sopranos? Synes ikke kvaliteten på den serien er så mye å rope hurra om. Er det nostalgi eller at det var bra da det kom ut, eller noe annet?
The Wire er jeg enig i at er bra, men Sopranos var rett og slett kjedelig i mine øyne. Så vidt jeg gadd å se ferdig serien
Vis hele sitatet...
Dette tenkte jeg om The Wire. Det er en del år siden jeg prøvde å se den men jeg greide ikke se mer en 3 episoder siden den var så ufattelig treig. Mulig jeg må gi den en sjanse til
Sitat av Revklo Vis innlegg
Dette tenkte jeg om The Wire. Det er en del år siden jeg prøvde å se den men jeg greide ikke se mer en 3 episoder siden den var så ufattelig treig. Mulig jeg må gi den en sjanse til
Vis hele sitatet...
Dette er noe flere rapporterer, det er tungt å komme i gang med The Wire.
Et annet element å merke seg, til og med engelskspråkelige ser det med tekst, noen ganger er volumet så lavt, ordene så raske og det er mye slang at en bare MÅ ha på undertekster for å få med seg alt.
Sist endret av Expialidocious; 24. mai 2023 kl. 13:02.