Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1232
Anonym bruker
"Lettet Klappmyss"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg visste ikke hvilken tråd jeg skulle skrive dette i, så om det ikke einer seg så får admins bare fjerne.

Er det noen her som har erfaring med å bruke metformin mot overspising? Fungerte det? Hadde du mye bivirkninger?

Jeg har prøvd alt utenom legemiddler for overspisingen min og ser på dette som en siste utvei rett og slett.Gjerne
Metformin har diskret effekt på apetitten. Noen har større effekt enn andre men generelt er det liten effekt.

Slankemedisin er i vinden om dagen. Wegovy er fint og fungerer for de aller fleste, men det stilles noen krav. Du skal være overvektig, du skal ikke ha sykdom i galle og pankreas og du bør være obs på stoffskiftet ditt. De fleste går ned vekt, men du skal vite at du får apetitten tilbake igjen når du stopper. Det koster også en del penger.

Kan anbefales som siste utvei. Men aller best er selvfølgelig å gå ned i vekt på en naturlig og sunn måte, så det er sagt.
Nå vet jeg ikke hvor stort problemet ditt er, men fedme er ganske dårlig for kroppen, så jeg ville vært relativt åpen for alternativer som kunne bidratt til å komme ned i vekt og/eller få bukt med overspisingen så snart som mulig.

Hvis du vil være gammeldags så fungerer amfetamin ypperlig til akkurat dette formålet. Det har forholdsvis lite bivirkninger når du ikke misbruker det, samtidig som det gir en boost som hjelper deg ut av sofaen.

Det kan være til god hjelp for å holde motivasjonen til fysisk aktivitet oppe, samtidig som matlysten synker en god del, ganske effektivt når du vil ned i vekt med andre ord, siden fysisk aktivitet og kosthold er det aller viktigste når det gjelder vektnedgang.

Folk fikk det jo på resept mot fedme/overspising i USA før i tiden, vet ikke om man fortsatt gjør det siden det er så kontroversielt(gud forby at du føler deg litt euforisk!).
Kjenner ikke til Wegovy eller metformin, men om det er mye bivirkninger knyttet til de stoffene der så ville jeg helt seriøst vurdert amfetamin.

Lykke til!
Anonym bruker
"Forelsket Grindhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg tar med 5-7 dager iblant uten mat overhode. Rett og slett fordi magesekken rommer altfor mye slik som jeg spiser nå.
Mener du Metformin som har blitt brukt for de med diabetes. Sjekk ut David Sinclair, han er Harvard professor og i fremste rad av forskere på aldring. Han bruker bla metformin, han sier det forsinker aldring.
Anonym bruker
"Hylende Sjøtunge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvorfor gir legene diabetes penn på blå resept til overvektige klassen sykelig overvekt når det virker som metformin i tablettform virker mot fedme og kanskje også forlenger livet?

https://www.goodrx.com/metformin/sur...rtility-cancer
Sitat av GoSætra Vis innlegg
Mener du Metformin som har blitt brukt for de med diabetes. Sjekk ut David Sinclair, han er Harvard professor og i fremste rad av forskere på aldring. Han bruker bla metformin, han sier det forsinker aldring.
Vis hele sitatet...
Det er en helt annen type diabetesmedisin. Metformin har veldig beskjeden effekt på vekt. Gliptiner, som er diabetesmedisinen du sikter til, har en helt annen effekt og det hemmer apetitten.
Nå brukes diabetesmedisinen i mindre grad da dette ble brukt off label, og nå brukes wegovy som er godkjent til dette formålet.
Sist endret av bendiks; 21. april 2023 kl. 08:25.