Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 2472
Anonym bruker
"Tjukk Makrellhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har over flere måneder nå drømt at jeg dør, det hender veldig ofte. Begynner og gå litt inn på meg, vært slik før også. Hva kan dette komme av? Veldig veldig slitsomt, de mest forferdeligste måter.
BRAND ∞ STRONG
Holder på å dø eller dør, done, finito?

Så vidt jeg vet er "ekspertisen" uenige om i hvor stor grad man skal ilegge drømmer spesielt stor betydning eller ikke

Fint å gjenoppstå hver morgen da, du får se på det sånn.
Sist endret av vindaloo; 18. april 2023 kl. 01:22. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Tjukk Makrellhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Done finito ja, nå for tiden går det i å bli skutt eller stikken. Når jeg var liten var det som regel at jeg kunne fly, også fløy jeg rett i høyspenten, eller drager og slikt da. Enten brå våkner jeg eller så blir det bare svart på en måte.

Joda det er jo sant, hehe
Hvis jeg blir knivstukket i drømmene mine så dør jeg aldri, la meg ned for å dø før, men skjedde ikke så mye.

Nå bare slåss jeg tilbake ass hvis noen jævler prøver seg i drømmeland
Sist endret av HallaKompis; 18. april 2023 kl. 02:46.
Føler med deg, man blir psykisk utslitt av slikt. Jeg er en ekstremt aktiv drømmer. Har søvnparalyser og lucid dreaming. Ofte kan jeg styre drømmene, og jeg flyr mye. Men tidvis svikter det, og jeg faller fra høye bygninger rett mot bakken. Hver gang får jeg en ekte følelse av at jeg dør i det jeg treffer bakken. Den følelsen kan ikke beskrives, og det går noen ganger så angst at jeg sliter mye med søvn.
Man blir vant til det. Drømte at noen stakk en kniv igjennom hodet mitt inatt og samme skjedde flere andre. Da jeg var yngre hadde jeg samme drøm flere ganger om at jeg ble skutt i ryggen å kava i gjørma før jeg daua.
Anonym bruker
"Reflektert Mare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har over flere måneder nå drømt at jeg dør, det hender veldig ofte. Begynner og gå litt inn på meg, vært slik før også. Hva kan dette komme av? Veldig veldig slitsomt, de mest forferdeligste måter.
Vis hele sitatet...
Gjør også det. Generelt mye mareritt og føler meg tappet når jeg våkner.
Anonym bruker
"Oppmerksom Rotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Opplever stadig vekk å dø av drukning eller lignende, og det gjør ikke det bedre at jeg ofte blir lett tett i nesa under søvn, så jeg våkner opp og gisper etter luft
For nesten 10 år siden så ble jeg jaget av ISIS hver eneste natt. Ble ofte fanget og det var egentlig veldig slitsomt, men også litt spennende da det var veldig intenst noen ganger.
Jeg leste nyheter og så veldig mye videoer av disse kampene som foregikk i Syria, så det var nok ikke så vanskelig for underbevisstheten min å hente frem frykt og redsel når jeg trengte innhold i drømmeverden. Nå har jeg omtrent sluttet å lese nyheter(er dog veldig interessert i true crime), men drømmene jeg har nå er ofte såpass koselige at det er kjipern å våkne opp.

Driver du å eksponerer deg selv for ting som kan forplante seg som død og fordervelse i drømmene dine? Isåfall så ville jeg prøvd å unngå dette en stund slik at du får litt andre inntrykk. Se eller les noe koselig før du legger kanskje?

Hvis du ikke blir kvitt det så kan du vurdere å bli stoner. Jeg drømte aldri når jeg trengte nattings for å sove :P

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Opplever stadig vekk å dø av drukning eller lignende, og det gjør ikke det bedre at jeg ofte blir lett tett i nesa under søvn, så jeg våkner opp og gisper etter luft
Vis hele sitatet...
Har du lagt mye på deg i det siste? Jeg gjorde det, og da opplevde jeg også at jeg bråvåknet av at jeg gispet etter luft, så det var veldig skummelt.
Nå som jeg har begynt å trene/holde meg aktiv, samt endret kostholdet og gått en del ned i vekt igjen så har dette forsvunnet helt.
Googlet en del den perioden jeg opplevde dette, og det var flere som opplevde lignende i sammenheng med vektoppgang.
Sist endret av DrDeath; 18. april 2023 kl. 12:56. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Oppmerksom Rotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av DrDeath Vis innlegg
Har du lagt mye på deg i det siste? Jeg gjorde det, og da opplevde jeg også at jeg bråvåknet av at jeg gispet etter luft, så det var veldig skummelt.
Vis hele sitatet...
Tvert imot, gått veldig ned.
Skaff deg vekta teppe/dyne.

Når jeg har en dårlig periode med dette så hjelper det også å gå en tur på kveldinga. Da gir jeg hjernen gode sanseintrykk å prosessere når jeg sover.
Det kan være noe, det kan være ingenting.
Å drømme at man dør er ikke unormalt heldigvis.

Drømme "eksperter" mener det har noe med forandringer i livet å gjøre.
Har du nylig gjort eller tenker på å gjøre noen store endringer i livet ditt?
Dette med å tyde drømmer er jo noe folk har prøvd på i årevis og det er kommet frem til at sånne og sånne drømmer betyr det og det om man skal tro helt på det. Finnes veldig mange sider som kan hjelpe med å forklare hva som ligger bak at man har en spesiell type drøm eller hva den betyr, men samtidig må det nesten ta's med en klype salt.
Tar du melatonin? Jeg opplevd sykere drømmer ved å ta dette.
Kanskje disse drømmene er underbevisstheten sin måte å fortelle deg at du sløser livet ditt eller trenger forandring. Lever du et statisk rutinemessig kjedelig og vanedannet liv? I så tilfelle begynn å lev litt eller gjør forandringer. Den verste måten å dø på er når man dør hver dag fordi at livet er blitt 100% automatikk der man lever på autopilot i vaner og rutiner. Reis til Spania, knull noen luksushorer og snort noe kokain. Eller begynn med en ny hobby som fjellklatring, parkour eller kampsport. Ta en camping tur i villmarken. Bytt jobb. Biltur med kompisgjengen. Whatever. Kanskje drømmene om at du dauer er en underbevisst metafor på at du trenger å leve igjen! Gjøre noe forandringer. DMT tur til sør-amerika, begynne med svømming, morgen jogging og kald dusjing. Noe slik?
Anonym bruker
"Forelsket Karybdis"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Røyker du hasj?viss man ikke røyker nattings blir drømmene helt fucka alltid noe dritt,men me spliff før senga så drømmer man så vidt
Anonym bruker
"Forelsket Karybdis"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Og om du ikke røyker hasj burde du kansje prøve så slipper du kansje drømminga,finne deg en sterk indica
Overvektig? Kan være søvnapne
Anonym bruker
"Ond Svartrotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Røyker du hasj?viss man ikke røyker nattings blir drømmene helt fucka alltid noe dritt,men me spliff før senga så drømmer man så vidt
Vis hele sitatet...
Man drømmer hver eneste natt, man husker det bare ikke.
Tradisjonelle rusmidler gjør ikke at man drømmer mer eller mindre.
Sobril gir meg veldig positive og kule drømmer.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har over flere måneder nå drømt at jeg dør, det hender veldig ofte. Begynner og gå litt inn på meg, vært slik før også. Hva kan dette komme av? Veldig veldig slitsomt, de mest forferdeligste måter.
Vis hele sitatet...
CG Jung ville nok sagt at det er et sterk, undertrykket ønske om/behov for en betydelig forandring av seg selv eller sine omstendigheter. Han ville nok også sagt at drømmene vil gi seg hvis du tenker nøye igjennom om det faktisk kan være sånn.
Anonym bruker
"Reflektert Mare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Nesten hver natt for meg, blir bare skuffet når jeg forstår at jeg våkner
Min teori er at drømmer henger sammen med teorien om uendelig med dimensjoner. Altså at alle versjoner av deg i alle mulige situasjoner allerede eksistere samtidig i forskjellige dimensjoner.

Når man drømmer så får man ett glimt av en annen dimensjon, noen ganger av seg selv, noen ganger av noen andre eller noe annet.
Så våkner man igjen, i den dimensjonen man gikk å la seg i.

Kanskje derfor noen drømmer er vanskelig å skille fra virkelighet, for det er en virkelighet, bare ikke den du/jeg/vi hører hjemme i til vanlig.

Artig tanke eh?

Du er nok død, bare ikke i denne dimensjonen. Heldiggris.
Sitat av mr.roundtree Vis innlegg
Min teori er at drømmer henger sammen med teorien om uendelig med dimensjoner. Altså at alle versjoner av deg i alle mulige situasjoner allerede eksistere samtidig i forskjellige dimensjoner.

Når man drømmer så får man ett glimt av en annen dimensjon, noen ganger av seg selv, noen ganger av noen andre eller noe annet.
Så våkner man igjen, i den dimensjonen man gikk å la seg i.

Kanskje derfor noen drømmer er vanskelig å skille fra virkelighet, for det er en virkelighet, bare ikke den du/jeg/vi hører hjemme i til vanlig.

Artig tanke eh?

Du er nok død, bare ikke i denne dimensjonen. Heldiggris.
Vis hele sitatet...
Likte denne teorien