Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 2510
Hei. For to uker siden så bestilte jeg en pakke fra en selger på Finn. Men sporinga stoppet opp samme dag som pakken ble levert inn til posten. Seneste oppdatering er at pakken er levert inn til posten.
Så jeg og selger har etterlyst denne pakken og beskrevet til posten hva den inneholder osv, og de sier at de skal gjøre undersøkelser for å finne den.

Det er en stor pakke, den er nesten 2 meter lang. Skjønner ikke hvordan i alle dager en såpass stor pakke bare kan forsvinne i løse lufta. Har tenkt i de baner at den kanskje er stjålet av en klåfingra postansatt. Spurte posten sin kundeservice, men de kunne ikke svare på dette.

Er det noen her som har lignende erfaringer? Eller noen her som jobber i posten og vet hvordan en 2 meters pakke kan forsvinne?
Har tidligere erfaring fra Posten. Det jeg tror som kan ha skjedd er mest sannsynlig at det har vært noen late som har tatt imot pakka.
Når en pakke er stor og har litt vekt, så, ja. Vi er litt late som mennesker, da.
Det vil ta en uke så får du noe tilbakemelding.
Skal sies at det er veldig lite bry i SLA (altså siden DU må bruke Posten). Så noen arbeidere kan ignorere litt større pakker til vi må
Er det sporing på pakka? Da skal Posten vite ganske nøyaktig hvor den forsvant. En tanke er at en sjåførr har glemt å losse bilen sin helt og parkert. Men da bør den dukke opp etter et par dager.

Hendere ofte jeg venter på pakker fra utlandet, og da kan det ofte gå 2-3 uker mellom oppdatering av sporingen. Men da kan jeg legge skylda på tollvesenet :-D.
Har du sporing, så får du pengene tilbake.
Sitat av Kokosnøtt Vis innlegg
Har du sporing, så får du pengene tilbake.
Vis hele sitatet...
Inntil 10k for Norgespakke.

Skal ikke se bort i fra at den dukker opp. Posten vil nok undersøke nærmere før det utbetales noe.
Posten og tollen klarer det utroligste! En pakke fra Frankrike med en del CD-er har vært under "importbehandling" siden den 11. august i år (2022). Dette er ikke den eneste gange de har lagt igjen avføring på draget. En annen gang kjøpte jeg en bok til 1400 kr, fikk aldri hentemelding. Det samme skjedde ang. en neodynmagnet, men den fikk jeg etter jeg ringte posten. Den var da på tur tilbake, men de snudde. Ellers så fikk jeg beskjed om at jeg hadde meldt meg inn i postens e-post-tjeneste på bruker supporten. Jeg har aldri meldt meg inn i en slik tjeneste. Makan til opplegg!
Sitat av Dough Vis innlegg
Inntil 10k for Norgespakke.

Skal ikke se bort i fra at den dukker opp. Posten vil nok undersøke nærmere før det utbetales noe.
Vis hele sitatet...
Er det sporing, så finnes den et sted. Hdde det vært så lett og stjele pakker fra Posten..
Takk for svarene hittils. Ja, det er sporing på pakken. Siste hendelse er at "pakken er innlevert til Posten/Bring". Men det er også den eneste hendelsen. Pakken ble innlevert til post i butikk cirka 2 mil fra hovedterminalen for post i Oslo. Så på denne korte strekningen virker det som om pakken har forsvunnet. Pakken skal til nord-Norge. Dette er veldig merkelig. Og det har som sagt gått 2 uker.
Sist endret av Skrivebord; 13. november 2022 kl. 15:56.
Sitat av Skrivebord Vis innlegg
Takk for svarene hittils. Ja, det er sporing på pakken. Siste hendelse er at "pakken er innlevert til Posten/Bring". Men det er også den eneste hendelsen. Pakken ble innlevert til post i butikk cirka 2 mil fra hovedterminalen for post i Oslo. Så på denne korte strekningen virker det som om pakken har forsvunnet. Pakken skal til nord-Norge. Dette er veldig merkelig. Og det har som sagt gått 2 uker.
Vis hele sitatet...
2 uker?? Hvorfor har du ikke sagt ifra til Posten før?
Flere hundre eller tusen pakker og brev forsvinner fra posten vært år.
Noen sendes landet rundt fordi de har blitt sortert feil, noen blir kanskje stjålet av postbud, noen rotes bort eller har feil/uleselig adresse.

Har selv hatt en pakke som ble sendt frem og tilbake til en nedlagt terminal i over 3mnd før jeg fikk den, pakken hadde nesten ikke innpakningspapir igjen og så ut som den bare har liggi på ett gulv og blitt tråkka på i lang lang tid.
Har også fått brev først en hel måned etter de ble sendt.
Så tror nok ikke systemene dems er helt feilfrie.
Sitat av Kokosnøtt Vis innlegg
2 uker?? Hvorfor har du ikke sagt ifra til Posten før?
Vis hele sitatet...
Sa ifra til posten etter at det hadde gått 4 virkedager. Og vi etterlyste pakken etter 5 dager. Har fortsatt ikke hørt noe fra posten. De sier bare at "noe har skjedd" med pakken, og at de skal prøve å finne den.
Posten har jo også sporingsnummer på pakken, men de klarer ikke å finne den utifra sporingsnummeret. Skjønner ikke hva som har skjedd her.
Sist endret av Skrivebord; 13. november 2022 kl. 16:39.
Skummelt mange her som blander inn Tolletaten (ingenting som heter Tollvesenet i Norge) på en pakke han mottar fra noen på Finn.. Er det leseferdigheter eller egne hangups med import av pakker som blir (og burde bli) stoppet?
Sitat av bashfoo Vis innlegg
Skummelt mange her som blander inn Tolletaten (ingenting som heter Tollvesenet i Norge) på en pakke han mottar fra noen på Finn.. Er det leseferdigheter eller egne hangups med import av pakker som blir (og burde bli) stoppet?
Vis hele sitatet...
Ingen som har sagt noe om tolletaten eller blandet inn de her du..
Sitat av JatterMed Vis innlegg
Ingen som har sagt noe om tolletaten eller blandet inn de her du..
Vis hele sitatet...
Søk gjennom denne tråden for "toll" og du ser både at både ivar_oslo og aluminiumfluorid blander inn Toll som om trådstarter hadde kjøpt noe fra utlandet på Finn.no..
Sitat av bashfoo Vis innlegg
Søk gjennom denne tråden for "toll" og du ser både at både ivar_oslo og aluminiumfluorid blander inn Toll som om trådstarter hadde kjøpt noe fra utlandet på Finn.no..
Vis hele sitatet...
Ivar_oslo Sier da spesifikt at det gjelder pakker ifra utlandet og ikke finn.no så derfor ser jeg ikke på det som at han blander inn tollvesenet inn i leveringer fra finn.no.
Aluminium sine comments ser jeg ikke siden han er blokkert, så det kan jeg ikke utale meg om.
Uansett så er ikke 2stk "skummelt mange"
Når Toll 99,99% sikkert ikke har vært årsak/involvert i trådstarter sitt scenario så er det skremmende å se antallet som ikke klarer lese den aktuelle situasjon før de blander inn irrelevante hypoteser.
Sitat av JatterMed Vis innlegg
Uansett så er ikke 2stk "skummelt mange"
Vis hele sitatet...
Det er fortsatt 2 stk uten noen som helt relevans til at en postpakke blir borte innenlands i regi av Posten.
Husker du hvor pakken ble lagt etter bipping? Feks rett innenfor luka på rullebåndet hvor den i praksis er tilgjengelig for alle som kom i køen bak!
Har avsender kontaktet sitt lokale post i butikk kontor?
Hvis pakken ikke er skannet etter den ble levert, så kan den fremdeles ligge igjen i butikken.
Sitat av bashfoo Vis innlegg
Skummelt mange her som blander inn Tolletaten (ingenting som heter Tollvesenet i Norge) på en pakke han mottar fra noen på Finn.. Er det leseferdigheter eller egne hangups med import av pakker som blir (og burde bli) stoppet?
Vis hele sitatet...
Sitat av bashfoo Vis innlegg
Søk gjennom denne tråden for "toll" og du ser både at både ivar_oslo og aluminiumfluorid blander inn Toll som om trådstarter hadde kjøpt noe fra utlandet på Finn.no..
Vis hele sitatet...
Sitat av bashfoo Vis innlegg
Når Toll 99,99% sikkert ikke har vært årsak/involvert i trådstarter sitt scenario så er det skremmende å se antallet som ikke klarer lese den aktuelle situasjon før de blander inn irrelevante hypoteser.
Vis hele sitatet...
Nå er det lenge siden jeg har vært en ordentlig kverulant, så la gå!

aluminiumfluorid forteller om sine egne opplevelser, og foreslår på ingen måte at Tolletaten er ansvarlig for TS' pakketap. ivar_oslo er enda tydeligere på å skille ut det avsnittet – han har først et avsnitt med tips til TS, og deretter et avsnitt der han snakker om sine egne pakker fra utlandet men sier eksplisitt at han da i det minste kan skylde på tollvesenet (i motsetning til TS).

Men enda mer vesentlig (høhø), siden du pirker på leseferdigheter: legg merke til at ingen her skriver «Tollvesenet», som egennavn, slik du antyder. aluminiumfluorid skriver bare «tollen», og ivar_oslo skriver «tollvesenet» med liten t. Og vi har da selvfølgelig et tollvesen! «Vesen» er jo, som du vet, et synonym for (bl.a.) «etat», og på samme måte som vi har et brannvesen, et helsevesen, et politivesen og et vegvesen, så har vi også et tollvesen. Og tollvesenet vårt er Tolletaten.

Javisst kan det være en ørliten avsporing, men den er da helt minuskul, og noe som skjer i hver eneste tråd. Skummel og skremmende? Da vil jeg hevde du er meget lettskremt.
Sist endret av Realist1; 17. november 2022 kl. 22:45.