Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1680
Jeg prøver å slutte med opiater, men første 5-6 dagene sliter jeg med helt sinnsykt mye rastløshet, angst, og høy puls.
Har ikke brukt mer enn en kvarting- 0.5 med minus om dagen.
Men jeg lurer på om jeg kan bruke benzo i lave doser, for eks. 1 dag med 2 x 25mg sobril, 2 dag med 2x0.5 valium og 3 dag med 2 apodorm osv.
Vil jeg få abstinenser av dette?
Og er det bedre å gjøre det sånn at jeg bruker forskjellig benzoer eller er det bedre å bruke bare valium i en uke for eks med tanke på avhengighet?
Er så redd for at jeg skal få skikkelig angst når benzoene går ut.. Noen som vet om jeg kan bruke det trygt i en uke eller 2?
Setter stooooor pris på svar!
Anonym bruker
"Rik Svin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Benzo i 1 uker eller 2 gir ikke abstinenser ved normalt bruk. Brukte 5-10mg vival daglig i kanskje 1-2 mnd uten å oppleve abstinenser. Men i ettertid tåler jeg ikke 5mg uten å få nattesvette dagen etterpå.
Har du begynt å bruke heroinen igjen etter forsøket med subutexen?

Det skal godt gjøres at du får noe særlig med abstinenser etter en så kort stund.
Siden valium har så lang halveringstid så ville jeg iallfall benyttet den i slutten av perioden for å få mykest landing.

50mg Sobril tilsvarer 25mg valium eller 25mg Apodorm i styrke.
Sobrilen vil oppleves som svakere enn begge disse, så bruk det du føler hjelper best.

En annen mulighet er jo at kan trappe ned på heroinen slik at det ikke blir så tungt å gå av. Det er lettere enn å gå cold turkey og benytte seg av benzo for å føle seg bedre.
Anonym bruker
"Varsom Skrubbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Gikk ikke du nettopp av heroin med subutex? Har du sprukket igjen?

Dersom du ikke har brukt benzo fast på en stund kan du fint bruke det en ukes tid eller to uten å få noe abstinenser av dette.

Men sånn som du sliter med opiater kan det nok være lurt å vurdere på nytt om du skal søke deg inn i LAR og heller forsøke en nedtrapping der på sikt når livet er mer stabilt?

Som du kanskje selv merker er det ikke de innledende abstinensene som egentlig er det vanskeligste med å gå av heroin. Det største problemet er å ikke ta det igjen når abstinensene har roet seg eller er helt over.

Har gått mange sånne runder selv.
Ikke noe problem å bruke lave doser benzo i hvertfall 2uker uten å få nevneverdig problemer med å slutte. Ville heller holdt meg til en type benzo for mest mulig stabilitet. Gå for sobril, eller valium, da de er enklest å gå av. Sobril kan kanskje bli litt svakt til formålet, da heroinavvenning kan være helt jævlig. Prøv å hold deg til max 100mg sobril opp til 40mg valium pr dag, hvertfall hvis du skal bruke benzo lengre enn ei uke.
Anonym bruker
"Stinn Bison"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har brukt 2mg vival 4-5 dager i uken i 3 år. Tror ikke jeg får noe særlig abstinenser hvis jeg slutter. Har gått uten i maks 7 dager.
Anonym bruker
"Rik Svin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har brukt 2mg vival 4-5 dager i uken i 3 år. Tror ikke jeg får noe særlig abstinenser hvis jeg slutter. Har gått uten i maks 7 dager.
Vis hele sitatet...
Det har ganske lang halveringstid husk. Da jeg brukte rivotril over en periode tok det flere uker for abstinensene satt inn skikkelig.
Trådstarter
49 1
Tusen takk for svar!! Jo jeg sprakk igjen, Men det var egentlig pga angsten og ikke fordi jeg hadde så veldig lyst til å ruse meg. Følte at jeg trengte en «pause» fra angsten, så dum som jeg var!! Men brukte nesten ikke benzo da, så tenkte jeg kunne prøve det nå en liten uke istedet
En liten uke er også nok til å gi deg smaken på det. Det er verre å gå av enn opiater hvis du tar det lenge nok. Angsten din må bearbeides en elle annen gang og jeg kan fint skjønne at det er ålreit etter opiatavrusning. Men du må være tydelig og sette grenser for deg selv. Evt få noen du kan stole på til å ha tablettene og kom til en enighet om hvordan de skal brukes.

Igjen, jeg har gjort og feilet her og. Sliter fortsatt med å holde meg helt fra benzo. Har en forståelsesfull fastlege heldigvis da og samme med LAR.
Trådstarter
49 1
Ja, jeg har aldri vært en som hiver innpå når det kommer til piller heldigvis. Hvis jeg kjenner at jeg ikke har behov, så tar jeg ikke.
Men jeg vet ikke helt om det er angst jeg har, leste litt om det på nettet nå. Der sto det at man får høy puls og høyt blodtrykk.
Kanskje det er grunnen til at jeg har så hjertebank og føler at jeg har hjertet i halsen hele tiden.. det føles ikke ut som om jeg har direkte angst, mer skjelvinger og føles ut som om det er veldig knytt i brystet på en måte.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Jag skulle gå på Lyrica 600mg så går de greit. Men ikke før lenge bara… Kjenner folk som har lykkast.
Benzo kan være alt fra verdens beste medisin til ditt verste mareritt, men det gjelder faktiskt og kombinere riktig, til en viss grad, dette er laget i en lab, ikke hentet ut fra naturen, som jeg ser som ett pluss, med såå mange ulike kombinasjoner som er nice og vite om, ikke for og bli minst mulig avhengig nødvendigvis, men noen ganger for og ha den beste rus-opplevelsen uten toleranse blokkkeringer og kjipe absitinenser hvis man kan unngå det

f.eks: alle sier valium(diazepam) er sterkere en Sobril, men de fleste har ikke fått med seg at viss du har brukt opp toleransen din på diaz, så vil da okzazepam fremdeles ligge på null for deg, altså si at du får diazepam på resept og står på det drit lenge, plutselig kjenner du ikke en shit av effekt eller hva faen du skulle klage på, bytter du til sobril vil du fremdeles ha 100% utbytte av denne medisinen når det gjelder effekt/medisinering/ toleransen er lik null fordi om, nok en benzo "cheat" som fungerer som den gjør fordi at de har rett og slett laget den sånn.

enda ett eksempel: styrt ett helt glass valium og du blir i fin form jada, men; ta en valium vær dag fast og for vær dag du følger dette blir du "belønnet med en ny valium i systemet; dag2:1 valium = 2 valium, og nå snakker jeg ikke om halveringstider og slik, du blir ekstra ruset og fint fakka om du f.eks spiser litt mengder piller hær og dær , pluss du får sjansen til og gå rundt i evig benzo rus uten full blackout KANSKJE! HAHa

Beklager for at skrivingen min er litt vanskelig og tyde, viss den er det, grammatikk feil, men dette er den eneste måten jeg får til og poste ett innlegg i den makka-formen jeg befinner meg i
Folie à deux
Sitat av Lizzz94 Vis innlegg
Jeg prøver å slutte med opiater, men første 5-6 dagene sliter jeg med helt sinnsykt mye rastløshet, angst, og høy puls.
Har ikke brukt mer enn en kvarting- 0.5 med minus om dagen.
Men jeg lurer på om jeg kan bruke benzo i lave doser, for eks. 1 dag med 2 x 25mg sobril, 2 dag med 2x0.5 valium og 3 dag med 2 apodorm osv.
Vil jeg få abstinenser av dette?
Og er det bedre å gjøre det sånn at jeg bruker forskjellig benzoer eller er det bedre å bruke bare valium i en uke for eks med tanke på avhengighet?
Er så redd for at jeg skal få skikkelig angst når benzoene går ut.. Noen som vet om jeg kan bruke det trygt i en uke eller 2?
Setter stooooor pris på svar!
Vis hele sitatet...
Morn! I doser beskrevet så er det ingen risiko av dette, så her er det bare å kjøre på i en kort periode. Du er redd for at whitdrawal kan komme tilbake og dem tanken skal legge vekk.

Flere klarer ikke stoppe bzd og det er heller her du skal være redd for. Holder du deg til gitt beskrivelse så har du ingenting her å frykte
▼ ... over en uke senere ... ▼
Diazepam blir til Oxazepam i kroppen. Det er en av de aktive metabolittene. Så de gir krysstolleranse.
Sitat av spongenova Vis innlegg
Diazepam blir til Oxazepam i kroppen. Det er en av de aktive metabolittene. Så de gir krysstolleranse.
Vis hele sitatet...
Diazepam har tre aktive metabolitter, oxazepam er den med kortest varighet på rundt 15 timer halveringstid, mens en av de andre har mellom 100 og 200 timer halveringstid.
Det gir krysstoleranse, men det kommer ikke av oxazepam’en alene.