Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1480
tenkte på å skaffe meg Linux, men jeg lurte bare hvordan programmer som 3D Studio Max, Photoshop o.l. virker på Linus? Er det noe problem å kjøre dem eller har de gitt ut extra Linuc version av programmene?

-= Veneficuz =-
Better than thou.
Såvidt jeg vet er det ingen version av fotosåpe 6 til linux..

Har SuSe 7.0 her hvis du er keen på det Veneficuz.. Har også Trustix, men det er mer server løsning.. uten GUI og sånt..
Carlo: Abbonerer du på LinuxMagasinet?
Du har ikke tilfeldigvis fullversjon av SuSE 7.1??
Better than thou.
Nei, men på TG delte de ut en par månder gammel version av det, og der fulgte SuSe 7.0 med..
RedHat 7.1 er vel den beste workstation-løsningen såvidt jeg vet. Best oppdatert med drivere etc. Ellers kan jeg på det varmeste anbefale Trustix til servere.

Engarde er også en morsom variant, med komplett http-admin interface!

(Dessuten er linuxboxer fine til å kjøre CS-servere på..)
Apropos 3d studio max, hvor mye koster det om man kjøper det legit?
På Discreet sin hjemme side har de satt veiledende pris på 3D Studio Max 4 standalone på US$3,495, oppgraderingen fra v3 koster US$795...

-= Veneficuz =-
Alternativet til photoshop for windows heter GIMP. GIMP likner svært mye på photoshop, og kan anbefales på det varmeste.. Avanserte programmer som 3d studio max vet jeg ikke om du kan finne alternativ til for Linux... Men du kan selvfølgelig ikke kjøre adobe photoshop og 3d studio max i linux... Hvis du trodde at det gikk an, kan du like godt bare gi opp linux allerede nå. (dog kan man nok bruke Wine eller VMware for å gjøre nettopp dette)