Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 2790
Hei, har en pc jeg bruker til plex osv stående her. I5 4440, 8gb ram, 240GB ssd og 11tb med lagring. Hender også seg at jeg og noen kamerater samles rundt juletid for å "catche" opp litt med hverandre. Bruker da å sette oss i garasjen for å spille litt videospill. Alt fra arma, garrys mod, minecraft. Ettersom jeg har denne pcen stående til plex server så falt tanken meg på og finne en linux distro til å sette opp noen spillservere. Tenker da mest på garrys mod og minecraft server. Vet forsåvidt at man kan gjøre dette i windows og, men tenkte att dette kunne være en fin måte å lære litt linux på. Men av alle linux distroen som fins der ute, hva anbefales til å hoste en garrys mod og plex server?
CentOS, Ubuntu eller Debian.

Det er de tre største, og skal man lære seg Linux så er det nyttig å kunne noe om de mest brukte distroene. Bortsett fra det spiller det egentlig fint liten rolle, velg den du syns har finest logo
ble debian, så nå venter mange timer med youtube filmer og guides foran meg.