Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1947
Jeg trenger en 5 pin S-ATA strømledning. Finner ikke denne hos noen norske distributører. Noen som kan hjelpe?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Du har behov for 3.3V? I så fall må du ha ein aktiv kabel, eller ei strømforsyning med 3.3V utputt på ein utgang der du kan kople til ein S-ATA power connector.

Eg har ikkje sett dingser som krev 3.3V, og heller ikkje sett PCer med 3.3V på S-ATA... så er du sikker?
Trådstarter
7 0
Strømforsyningen jeg har er Cooler Master G750M. Er ikke så god på PC, men det er fire "støpsel" for å koble til S-ATA strømledning på denne. "Støpselet" krever en 5 pin kontakt for å gi strøm til Molex og S-ATA tilkoblinger.
Kjøp billige Molex -> 2xSATA på ebay
Trådstarter
7 0
Det vil vel ikke gjøre at jeg får strøm til komponentene som krever S-ATA?
Har funnet ut at det er en slik jeg trenger http://www.cmstore.eu/others/cables/...lar-flatcable/
Aberet er at det blir sendt fra Nederland og det vil derfor ta tid å få det hjem i postkassen, opptil 4 uker i følge nettsiden.
Hadde håpet å finne et sted i Norge som selger disse, men får vel bare smøre meg med tålmodighet.
Jo, det vil fungere helt fint

http://www.ebay.com/itm/New-4-Pin-ID...item3cf53cbf19

Så lenge du har ledige molex, er det ingen problem
Trådstarter
7 0
Problemet jeg har er at det ikke går noen S-ATA ledning fra strømforsyningen. Jeg har allerede to slike ledninger du refererer til, de finner man jo ganske enkelt hos norske aktører som komplett, netonnet osv.
Overskuddsmateriell
Kan du linke til harddisken du skal koble til?

Hvorfor vil ikke de som er linket til over ikke funke?
Trådstarter
7 0
Strømforsyning: https://www.komplett.no/cooler-maste...50w-psu/795139

Molex-ledningen som er linket over er kompitabel med SSD og CD/DVD-rom jeg skal bruke, men ikke med strømforsyningen. Hvis du ser på bildet av strømforsyningen jeg linket, vil du se 4 porter som krever en 5 pin-kontakt for å gi strøm til Molex/S-ATA. Denne 5 pin-kontakten har jeg linket over, men skulle gjerne funnet et sted i Norge hvor de selger disse.
På hovedkabelen som går ut i fra psu er det ingen molex eller sata. Hvis han mangler alle disse får han ikke koblet til de du linker til fordi de passer ikke til strømforsyningen. Slik jeg har forstått det er det det som er problemet.

Hvis en ser på denne videoen og spoler til 1:31 så ser en hva han må ha.

Har han molex eller sata fra før blir det helt noe annet

Sitat av slimlady Vis innlegg
Strømforsyningen jeg har er Cooler Master G750M. Er ikke så god på PC, men det er fire "støpsel" for å koble til S-ATA strømledning på denne. "Støpselet" krever en 5 pin kontakt for å gi strøm til Molex og S-ATA tilkoblinger.
Vis hele sitatet...
Er alle de 4 "støpselene" ledige?
Sist endret av sweem; 8. juni 2015 kl. 00:54. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
7 0
Helt riktig sweem.
Ja, alle 4 er ledige.

Og i videoen 0:38 kan man se ledningen jeg mangler
Sist endret av slimlady; 8. juni 2015 kl. 01:06. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av slimlady Vis innlegg
Problemet jeg har er at det ikke går noen S-ATA ledning fra strømforsyningen. Jeg har allerede to slike ledninger du refererer til, de finner man jo ganske enkelt hos norske aktører som komplett, netonnet osv.
Vis hele sitatet...
Mulig du har fått fikset det nå, men planen var selvfølgelig ikke å bruke Molex rett på strømforsyningen. Tanken var at du skulle bruke kabelen med Molex-kontakter i den ene enden og 5-pins til PSU i den andre, og så gå fra Molex til Sata den veien. Har du ledige Molex-plugger, eventuelt kabler du ikke bruker med Molex på?

Og ja, man kan kjøpe slike fra norske nettbutikker og.

Edit:

Ser at du skriver at alle er ledige. Betyr det at du ikke har noen kabler med verken Molex eller SATA?

Her ser det ut til at det bare er å plukke det du trenger:

http://www.cmstore-usa.com/5-pin-to-...e-oem-package/

Du finner dem sikkert andre steder og...
Sist endret av phish; 9. juni 2015 kl. 01:23. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
7 0
Har ingen kabler med Molex eller S-ATA. Har bestilt fra cmstore nå, så den kommer vel i posten etter hvert.