Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1253
Hei, jeg driver å skal lage en hjemmeside for noe lokalt.¨
Og jeg har lyst på en sånn type side som dette:
http://www.dirtparkuebersee.de
Og jeg lurer på om det er veldig vansklig og om det er noe som kan hjelpe meg på veien, bruker dreamweawer Cs6
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Regner med du mener scrollegreia. Søker du opp "parallax scrolling" finner du massevis.

Kode

    #earth-orbit {
    /* For Section #2 */
    position: absolute;
    top: 50%;
    left: 50%;
    
     -webkit-animation: spin-right 1s linear infinite;
     -moz-animation: spin-right 10s linear infinite;
      -ms-animation: spin-right 10s linear infinite;
       -o-animation: spin-right 10s linear infinite;
          animation: spin-right 10s linear infinite;
}
@-webkit-keyframes spin-right {
  100% {
    -webkit-transform: rotate(360deg);
       -moz-transform: rotate(360deg);
        -ms-transform: rotate(360deg);
         -o-transform: rotate(360deg);
            transform: rotate(360deg);
  }
}
@keyframes spin-right {
  100% {
    -webkit-transform: rotate(360deg);
       -moz-transform: rotate(360deg);
        -ms-transform: rotate(360deg);
         -o-transform: rotate(360deg);
            transform: rotate(360deg);
  }
}
her får du et objekt til å snure rundt. har bare fulgt en guide på codecademy kan egentlig ikke hjelpe deg så mye med koden da jeg ikke har satt meg inn i den.
Skjønner ikke hvorfor alle plutselig vil ha parallax. Overraskende mange nettsider fra 2013 eller senere har akkurat samme design og layout, ingenting unikt, ikkenoe særegent. Scroll-effekten fungerer forøvrig dårlig på eldre telefoner, og absolutt ikke over VNC (kan bare glemme å bruke nettsiden på mange arbeidsplasser). Spesielt hvis man er dum nok til å klikke på én av "linkene", og nettsiden laaangsomt begynner å hakke seg nedover til riktig sted.

Designvalget i seg selv er uansett også helt på trynet. Hvorfor legges det opp til at man må bla forbi en vegg av effekter og bling-bling for å finne det man ser etter? Grøss.
Sitat av tripflag Vis innlegg
Skjønner ikke hvorfor alle plutselig vil ha parallax. Overraskende mange nettsider fra 2013 eller senere har akkurat samme design og layout, ingenting unikt, ikkenoe særegent. Scroll-effekten fungerer forøvrig dårlig på eldre telefoner, og absolutt ikke over VNC (kan bare glemme å bruke nettsiden på mange arbeidsplasser). Spesielt hvis man er dum nok til å klikke på én av "linkene", og nettsiden laaangsomt begynner å hakke seg nedover til riktig sted.

Designvalget i seg selv er uansett også helt på trynet. Hvorfor legges det opp til at man må bla forbi en vegg av effekter og bling-bling for å finne det man ser etter? Grøss.
Vis hele sitatet...
Må si meg enig blir ikke akkurat imponert av en slik nettside som f.eks denne
Skjønner at det er noen som liker og ikke liker det. personlig så liker jeg det for det er ganske nytt for meg. og den Lingcars.com siden er så i langt ifra det jeg skal lage, kan egt ikke sammenlignes. Skal ha mere lignende denne: http://www.retardedtech.com
Sitat av Alexxxy Vis innlegg
Skjønner at det er noen som liker og ikke liker det. personlig så liker jeg det for det er ganske nytt for meg. og den Lingcars.com siden er så i langt ifra det jeg skal lage, kan egt ikke sammenlignes. Skal ha mere lignende denne: http://www.retardedtech.com
Vis hele sitatet...
Her er CSS koden vi bruker:

Kode

.slurp {
	padding: 120px 0;
	color: #ffffff;
	background: url('bg2.jpg') no-repeat center center fixed; 
	-webkit-background-size: cover;
	-moz-background-size: cover;
	-o-background-size: cover;
	background-size: cover;
}
Sitat av tripflag Vis innlegg
Skjønner ikke hvorfor alle plutselig vil ha parallax. Overraskende mange nettsider fra 2013 eller senere har akkurat samme design og layout
Vis hele sitatet...
Sorry for en litt offtopic kommentar, men jeg syns dette var litt arti. Jeg drev å eksperimenterte med "revolusjonerende" web design i 2005-2006, der jeg prøvde å finne på et design som var out-of-the-box og som få brukte. Der i blant laget jeg en utkast til et design som var ganske likt designet på en siden TS linker til, bortsett fra at jeg ikkje brukte animasjoner når man scrollet nedover.

Fikk litt deja-vu følelse av den siden.
Sitat av RetardedTech Vis innlegg
Her er CSS koden vi bruker:

Kode

.slurp {
	padding: 120px 0;
	color: #ffffff;
	background: url('bg2.jpg') no-repeat center center fixed; 
	-webkit-background-size: cover;
	-moz-background-size: cover;
	-o-background-size: cover;
	background-size: cover;
}
Vis hele sitatet...
Skjønner ikke helt ossen jeg får brukt den untatt at den lager de boksene, men liker bluringa i bakgrunn og at det er forskjellig bilde hver gang.
Sitat av Alexxxy Vis innlegg
Skjønner ikke helt ossen jeg får brukt den untatt at den lager de boksene, men liker bluringa i bakgrunn og at det er forskjellig bilde hver gang.
Vis hele sitatet...
Du må da lage en slik class for hver bakgrunn du skal ha. Og om du ønsker blur på bildene anbefaler vi at du bruker Photoshop eller lignende for å legge til det på bildene.
Okei, takk for svar