Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 933
Jeg trenger tips til hvordan jeg kan hente ut tekst fra en ftp server. Teksten er logger fra et spill. Etter hver runde lagres en tekstfil med innholdet fra runden.

Jeg ønsker å legge ut tenksten på en webserver hvor de kan listes etter:

-Siste runde
-Dagens runder
-Alle logger

Kanskje også mulighet til å søke opp et spillernavn og liste all tekst som har med vedkommende å gjøre også.

Slik ser innholdet ut på ftp-serveren:
ftp://teamkanakkas@76.72.169.207/

Noen som kunne tenke seg å hjelpe til her?
Dette blir fort en veldig stor jobb... Noe som kompliserer litt er at loggen ikke er særlig godt formulert, slik at det er vanskelig for scripts å se hva linjene betyr. Dermed får du ta sikte på å vise loggfilene akkurat slik dem er, uten noen fancy analyse som lar deg filtrere på "kun chatmeldinger" eller "kun assists".

Første steg blir å synce over FTP-serveren til webserveren. Dette kan du for eksempel gjøre med LFTP. Deretter kjører du et python-script som konverterer alle .txt-filene til .html-filer som blir laget i webserverens mappe (for eksempel /var/www/kanakkas). Poenget med konvertering til HTML er først og fremst at du kan legge til litt javascript for å kun vise linjer som relaterer til en spiller, etc.

I tillegg til å konvertere alle de separate txt-filene til html-filer, så "limer du sammen" allle txt-filene i hver mappe til en stor txt-fil, "dagens-matches.txt", som du også konverterer til html med python-scriptet. Til slutt lager du en index.html som linker til de forskjellige genererte filene.

EDIT: En måte å få til filtrering på bruker, er å legge hver linje fra txt-filen i sin egen <div> i HTMLen. Da kan du bruke jQuery for å kun vise linjene som inneholder et gitt nick i DIVen.
Sist endret av tripflag; 26. januar 2014 kl. 18:33.