Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1726
Yo,

skal sette opp forum for et firma som har 2-300 brukere. De ønsker solid internkommunikasjon, i tillegg til at eksterne parter skal kunne se enkelte deler av forumet.

Hva er det beste forumet per dags dato?

Jeg tenker særlig på disse tingene:
- Brukerkontroll (mulighet for lukkede forumer)
- Mobiltilpasset (alle bruker mobil for tiden, må være 100% støtte for dette)
- Utvalg av themes, sånn at det kan legges opp til den grafiske profilen

Jeg tenker IPv6 eller vBulletin.. Tanker?
Jeg tror jeg ville anbefalt at du ga Discourse ett forsøk.
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Sitat av meitemark Vis innlegg
Jeg tror jeg ville anbefalt at du ga Discourse ett forsøk.
Vis hele sitatet...
Ok, dette ser bra ut marken, men hvorfor liker DU det? Hva er det du anbefaler ved dette? Jeg orker ikke prøve noe, og så måtte bytte - så jeg må være helt sikker..
Liker personlig vBulletin best. Kjøpte selv en lisens for et par år siden. Støtte for mobilbruk er inkludert og kan tilpasses. Hvis du har litt peiling kan du legge til rette for alt. Det finnes flere temaer å velge mellom. Bare spør så kan jeg svare på spørsmål.
vBulletin. Stabilt, enkelt og trygt. Finnes også mange tillegg som kan kjøpes og enkelt installeres.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Må det være et klassisk "forum"? Hva med å gå for noe a'la Yammer? Gjerne også supplert med HipChat?
▼ ... over en måned senere ... ▼
Personlig liker jeg phpbb3. Har brukt det i et par år. Satte akkurat opp et nytt forum, og det inneholder alle de funksjoene du ønsker, og trolig kommer til å trenge. Hvordan det ser ut er opp til deg, med tanke på ulike styles etc, men ja. Du burde gi det en sjangse!

Her er et eksempel på et phpbb3 forum:
http://forum.quickbit.net/
Sist endret av Erlpil; 1. januar 2014 kl. 17:18.