Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 2762
Kan noen anbefale noen hodetelefoner som har lav lydlekkasje?
Jeg liker å høre på høy musikk men er ikke keen på at alle på bussen skal høre hva jeg hører på

Kjøpte et par i dag (Scull Candy Crusher) men man hører jo ALT gjennom dem! Måtte ha veldig lavt volum på for at det ikke skulle høres så godt fra utsiden.

Noen anbefalinger?

(bra lyd er også greit )
Har Bose on ear og er veldig fornøyd med dem

Mente around ear
Sist endret av Voodoome; 18. februar 2018 kl. 08:01. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Budsjett?

Bose QC 25/35 kommer til å nevnes

Audio-Technica ATH M50(x) likeså

Og du vil få spørsmål om hvilken type musikk du hører på, og om du bryr deg om at bass er balansert med resten, eller vil ha så mye som mulig

Portable, Closed Headphones Mega-Review, av Marco Arment
Budsjett: 3500 ca

Hører på all type musikk. Alt fra EDM med kraftig bass til rolig og deilig film/tv komponert musikk (igrunn mest dette).
Bass er greit. Men trenger ikke så mye som mulig av den

Sitat av Jonta Vis innlegg
Budsjett?

Bose QC 25/35 kommer til å nevnes

Audio-Technica ATH M50(x) likeså

Og du vil få spørsmål om hvilken type musikk du hører på, og om du bryr deg om at bass er balansert med resten, eller vil ha så mye som mulig

Portable, Closed Headphones Mega-Review, av Marco Arment
Vis hele sitatet...
Disse Bose hodetelefonene ser jo veldig flotte ut!
Og de lekker ikke lyd?

Lydisolering er ikke så viktig for meg. Jeg er nok den type person som trenger å høre hva som skjer i trafikkerte gater når jeg er ute og går hehe!
Sist endret av buffyfan84; 18. februar 2018 kl. 14:10. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Generelt sett så er vel lukkede over-ear hodetelefoner de som ikke vil lekke lyd. Så lenge konstruksjonen rundt elementene ikke er åpen og de dekker ørene dine lekker det ikke mye lyd ut.

Her finner du en liten kjøpsguide fra reddit:
https://sites.google.com/view/headphoneadvice/home
Sist endret av hippitus; 18. februar 2018 kl. 17:31.
Disse Skull greiene jeg kjøpte var over-ear, men kanskje ikke bra nok bygd?
https://www.marshallheadphones.com/m...itor-bluetooth

Anbefales! Knall lyd og lite lydlekkasje
Sist endret av HEL; 18. februar 2018 kl. 20:10.
Limited edition
Moff's Avatar
Jeg har selv Bose Quiet Comfort 25, og selv om disse ikke lekker lyd, så er lydkvaliteten i dem begredelig. Det som er trikset med Quiet Comfort-serien er at de har aktiv lyddemping, som vil si at hodetelefonene forsøker å blokkere all lyd fra utsiden. De har et eget batteri ombord som dette systemet drives fra. Det gjør at QC er svært godt egnet når du sitter på fly eller i åpent kontorlandskap, fordi de blokkerer støyen som ellers ville vært der. Men som et headset du ønsker å bruke til musikk for musikkens del, så er altså kvaliteten skikkelig dårlig for et headset til over 1000 kroner.
Elendige forslag fra alle. Med Det budsjettet skal du kjøpe Sony mdx eller beoplay H9

https://www.tek.no/tester/hodetelefoner
Audio technica m50x som nevnt ovenfor anbefaler jeg sterkt! Behagelig å ha på, veldig god lyd og hvis du liker å game funker det drit bra til det og. Kjøpte meg mine for 1.5 år siden cirka og er kjempe fornøyd ��
Skal selv kjøpe hodetelefoner og jeg skal kjøpe disse
Bose har JÆVLA god lyd og veldig god lydisolerte headsett. koster litt men er verdt det, er så nydelig lyd ut av i du får orgasme
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av GalenIhalen123 Vis innlegg
Bose har JÆVLA god lyd og veldig god lydisolerte headsett. koster litt men er verdt det, er så nydelig lyd ut av i du får orgasme
Vis hele sitatet...
Bose-headset har suverent støydemping. OP er i utgangspunktet ikkje ute etter det ("Lydisolering er ikke så viktig for meg. Jeg er nok den type person som trenger å høre hva som skjer i trafikkerte gater når jeg er ute og går hehe!").

Men god lyd? Joda. Er det mykje støy rundt deg vil aktiv støydemping gi deg betre lyd - fordi det er mindre bakgrunnsstøy. Men samtidig er ikkje JÆVLA god et ord eg hadde brukt om lydkvaliteten - for støydempinga roter til spesielt svak lyd litt vel mykje.
Har bowers & wilkins P9 som jeg er kjempe fornøyd med og har aktiv støydemping koster rundt 3700,-
Kjøp deg Audio-Technica ATH M50(x). Dama har de, og de gir et sykt bra lydbilde. Spesielt innen trance, EDM, og den slags, selv om jeg hører på prog rock med disse.

Låner de av dama innimellom, jeg har den eldre utgaven selv, som også er sykt bra. Bose satser på støydemping, mens disse satser på volum og lydbilde
Wow! Tusen takk for mange bra svar/forslag!

Fikk levert inn de bedritne Skull greiene i går og byttet til et hakk dyrere.
Gikk for Sony: https://www.elkjop.no/product/tv-lyd...r-hodetlf-sort

Disse koster egentlig 2859,- men siden de nå er på tilbud hos Hi-Fi Klubben så fikk jeg dem for 2290,-
Veldig fornøyd med lyden på disse. Og ja, de lekker nok disse også når jeg har på over halvparten av volumet.
Men jeg trur faktisk ikke det finnes headset som IKKE lekker i det hele tatt når man spiller høy musikk.
Jeg får heller holde meg til mine Sony øreplugger på bussen (disse er veldig gode de også) og heller bruke hodetelefonene når jeg er ute og går osv