Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1584
Hvorfor i all verden blir det ikke solgt mindre pakninger med sigaretter?
Forbudt å selge mindre enn 20 sigaretter siden 2013.

Argumentet var vel at det skulle være høyere terskel for å kjøpe røyk, sånn at festrøykere og nybegynnere kanskje ikke gidder å kjøpe.
Det var jo 10-pakninger tidligere, men ble lagt ned forbud i 2013 og innen 1.juli 2014 var de borte fra butikkene.
Dette ble gjort i hovedsak for å begrense røyking blant ungdom.

Når jeg først sitter å mimrer.. Husker dere Smart røyken?
18-pak(?).
Kom I vanlig 20pakning, med et par hull midt i der de siste to skulle være: D
Sist endret av SkammeligNykter; 17. februar 2018 kl. 22:27. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Basically blir det også dyrere med mindre pakninger. Jeg mener å huske at Lidl prøde seg med 19-pakning. Det ble jo dyrere da det var samme pris som 20.

La meg også si det slik: Har du ikke råd til en 20-pakning, har du vel egentlig ikke råd til å røyke? Bare en liten tanke.

En annen tanke: Kjøp sammen med en kompis og del pakken mellom dere. Vinn-vinn.
Jeg kjøpte røyk i en automat i England for sikkert 15 år siden. Røyken var dyr og ble dyrere da jeg så det mangla minst to stykker i pakka.
vet at noen mix butikker selger 10 røyk i pakken men de er dyrere enn 20 pakning, så ingen vits å kjøpe,
Anonym bruker
"Svak Ørret"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har jo vært 10 pakninger hele veien frem til for et par år siden..
Sitat av mrracerhacker Vis innlegg
vet at noen mix butikker selger 10 røyk i pakken men de er dyrere enn 20 pakning, så ingen vits å kjøpe,
Vis hele sitatet...
Disse er ikke lov å selge lenger. Da er det eventuelt noen som har litt ekstra på lagret

Vet at man i Oslo kan kjøpe enkeltsigg på noen av de lokale kioskene. Men da må man naturligvis spørre etter det, og finne riktige steder