Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 796
Uvaksinert 👍
Ser at det annonseres for host1 her inne på freak. Er på utkikk etter å prøve noe nytt. Trenger bare mulighet for wordpress og mail. Finner ikke noe særlig teknisk info på siden dems. Har ingen særlig kjennskap til linux, men kan sikkert sette av 5min til å lære det, for det er vel linux basert det de har? Hva med mail hos dem, hvordan fungerer den? Er det noen begrensingier hvis man bruker wordpress hos dem i forhold til hos andre? Styres alt via cpanel? Har kun jobbet med IIS servere så beklager evt dumme spørsmål.
Altså, du trenger ikke kunne Linux eller noe sånt om du kjøper et webhotell. Det er de som står bak webhotellet som tar seg av alt, du administrerer ditt webhotell via cPanel eller lignende, det spørs på hva webhotellleverandøren har valgt av programvare.

Hvis du bare trenger wordpress og mail, kan du jo egentlig like greit ta et gratis webhotell, jeg kommer ikke på noen gratis webhotell jeg kan anbefale, men det er sikkert noen her som vet. Når det gjelder domenenavn (freak.no, vg.no, adressa.no, name.com, p***hub.com, hp.com, dell.no, sau.no, cola.com osv er såkalte domenenavn), så kan du kjøpe det på Domeneshop. Domeneshop tar 120,- per år for domenenavnet. Det er altså bare for navnet, ikke webhotell.
Sist endret av Rusmisbrukeren; 24. september 2017 kl. 14:00.
Domeneshop har webhotell for en ganske grei pris. Mail koster en 70 kroner ekstra i året om jeg ikke husker feil.