Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1637
Hei, har planer om å oppgradere PC-en min slik at jeg kan spille CSGO med 200 fps+ og ha muligheten til å livestreame uten problemer. Akkurat nå har jeg GTX670, AMD PCU, 8 GB RAM, Asus hovedkort og 650W PSU.
Har hørt at CSGO krever mye mer av prosessoren enn skjermkortet, så jeg har sett på en oppgraderingspakke på komplett. no(https://www.komplett.no/opgraderings...7-4790k/783616). Først og fremst lurer jeg på om dette er den beste løsningen? Og hvis det er det lurer jeg på om pakken er kompatibel med GPU-en og PSU-en min?

Takker for hjelp på forhånd.
Sist endret av HaugN; 1. juni 2015 kl. 14:41.
Wow, stans. Hvilken prosessor har du? Mange av AMD sine prosessorer fungerer bra til streaming.

Har du nok opplastningshastighet på nettet ditt? Kvalitetsstrømforsyning? Hva skal du med 200+ FPS?
Trådstarter
11 0
AMD FX(tm)-4170 Quad-Core Processor - 4,21 GHz

Har 20 Mbps ned så det er ikke noe problem...

Har 144 hz skjerm så det er greit at jeg får brukt det. Pluss at jeg spiller på et nok så høyt nivå i CS, så er greit at det ikke gjelder på FPS'en.

Har en OCZ ZT-series 650W.
Wow brems litt her, som Fekillix er inne på her så kreves det noe mer informasjon om oppsettet ditt her.

Ut ifra det du nevner her så er den prosessoren god nok til å utføre det du ønsker med spilling og streeme games av cs, men du trenger også god kapasitet på nettverket ditt og da spesielt opp trafikk, det er dette som går ut av huset og det du klarer å dele ut

hvis du legger ut info om hva du har i maskinen din nå og hvilket budsjett du har for eventuelle oppgraderinger så hadde det hjulpet oss mye med å komme med anbefalinger

Prøv å fylle ut noen av de feltene her:
Hovedkort: merke \ modell \ chipset?
Ram \ Minne: Merke \ 8gb \ ????Mhz
Cpu \ Processor: Amd FX 4170 4.2Ghz
Gpu \ Grafikkkkort: Merke \ GTX670\ ???gb \ ????Mhz
HDD \ SSD: Merke \ Model \ ???Gb \ Rpm(HDD)
Kjøling: Standard vifte \ annen kjøling

Når vi hvet hva du har er det lettere for oss å finne deler som passer og som utgør en forsell fra det du har
Trådstarter
11 0
GPU: MSI GTX670 OC(http://www.msi.com/product/vga/N670_...#hero-overview)
Hovedkort: ASUS Sabertooth 990FX(http://www.asus.com/Motherboards/SABERTOOTH_990FX/)
Kjøling: Standard vifte
SSD: Samsung / ??? / 250 GB
RAM: Corsair Vengeance LP / 8 GB / 1600 Mhz(http://www.corsair.com/en/vengeance-...l8gx3m2a1600c9)

Dette er delene jeg har. Og jeg sa feil i forrige post, har 20 Mbps opp. Hvor mye penger jeg skal bruke har vel egentlig ikke så mye å si, men vil helst ikke kjøpe ny GPU.

Det du sier om at prosessoren min er god nok til å utføre streaming og CS er nok feil. Jeg har prøvd å streame flere ganger, og da kommer det varsel om at prosessoren min er for svak. Kjører også CS på rundt 130 FPS, noe som mest sannsynlig skyldes prosessoren. Har en kompis med Intel i5 prossesor og Gtx 560, han kjører CS på 180 FPS.
Når du får disse advarslene om cpu forbruk, er det kun csgo og screencapture som kjører eller er det ande ting som kan kjøre i bakgrunnen osv som tar resurser?

det er jeg fant ang optimalisere for fps i csgo er denne videoen: https://www.youtube.com/watch?v=R9q6itYWiSA
der er alternativene å oppdatere til nyeste drivere, endre på innstillinger for v-sync slå av antivirus som tar resurser og er optimaliseringsprogram som stopper en del tjenester som gjør at du har mer resurser når du spiller

ut over dette så oppgradere til FX 9590 cpu og raskere ram, kortet ditt støtter opp til 1866Mhz
http://cpuboss.com/cpus/Intel-Core-i...vs-AMD-FX-9590

dette er oppgradering forslag uten noe budsjett å forholde seg til uten om å bygge helt ny maskin eller bytte gpu
Trådstarter
11 0
Når jeg får varsel om CPU bruk er det bare OBS(Open Broadcaster Software) og CSGO som kjører.

Har oppdatert driverne mine, og "boosta" fps'en min.

Nå skjønner jeg ikke helt. Den AMD prosessoren du snakker om har 8 kjerner; hva hjelper det meg med? Trodde 8 kjerner bare var viktig for de som redigerer videoer jeg...
Sånn veldig enkelt forklart så er kjerner i en prossesor brikke, selve antallet av fysiske prossesorer du har tilgjengelig, og jo flere kjerner en har jo større megnde beregninger klarer den å kjøre samtidigt, mens G\Mhz sier noe om hvor raskt den klarer disse beregnelsene per kjerne.

og ja videoredigereing er noe som krever mye cpu for at men skal få rendringene ferdig så fort som mulig, du driver jo også på en måte med video redigereing når du streemer en match som du spiller
Bruker ikke csgo kun 2 kjerner? Vet ikke helt om jeg ville kostet på meg en fx 9590 cpu og raskere minne. Da ville jeg heller kjøpt nytt hovedkort og Intel cpu og beholdt minnet.

Bare hør hva han sier i denne videoen, det er helt sant

En kan også kjøpe seg ett B85 hovedkort om en har tenkt til å koste på seg 4790k for å spare noen kroner. Skal fint gå an å komme på langt under 4000 kr i alle fall.
Sist endret av sweem; 2. juni 2015 kl. 12:36. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
11 0
Sitat av sweem Vis innlegg
Bruker ikke csgo kun 2 kjerner? Vet ikke helt om jeg ville kostet på meg en fx 9590 cpu og raskere minne. Da ville jeg heller kjøpt nytt hovedkort og Intel cpu og beholdt minnet.

Bare hør hva han sier i denne videoen, det er helt sant

En kan også kjøpe seg ett B85 hovedkort om en har tenkt til å koste på seg 4790k for å spare noen kroner. Skal fint gå an å komme på langt under 4000 kr i alle fall.
Vis hele sitatet...
Jeg antar at det er Asus B85- PRO GAMER?

Så det er ikke nødvendig å bytte minnet?
For meg trenger ikke hovedkortet være så kostbart eller ha så fint navn. Nesten like så greit å vente til ett Z97 hovedkort kommer på tilbud da, i og med at det pro gamer kortet koster rundt 1000-lappen.

Minnet beholder du
Trådstarter
11 0
Jeg bare tenkte på det at B85 er mikro ATX og jeg vet ikke hvordan det passer i kabinettet mitt. Har et CM HAF 922 mid tower kabinett.
Sitat av sweem Vis innlegg
En kan også kjøpe seg ett B85 hovedkort om en har tenkt til å koste på seg 4790k for å spare noen kroner. Skal fint gå an å komme på langt under 4000 kr i alle fall.
Vis hele sitatet...
Da kan man spare seg å gå for 4790k også, og heller gå for 4790. Ingen poeng å gå for K dersom man velger hovedkort som ikke lar en overklokke uansett.
Trådstarter
11 0
Sitat av danielsk Vis innlegg
Da kan man spare seg å gå for 4790k også, og heller gå for 4790. Ingen poeng å gå for K dersom man velger hovedkort som ikke lar en overklokke uansett.
Vis hele sitatet...
Klokkehastighet 4790: 3,6 Ghz
Klokkehastighet 4790k: 4 Ghz

4790k koster jo bare 200kr mer, og ser ihvertfall bedre ut på de spesifikasjonene der.
Så ikke at K-versjonen hadde høyere stock clock. My bad
Sitat av HaugN Vis innlegg
Jeg bare tenkte på det at B85 er mikro ATX og jeg vet ikke hvordan det passer i kabinettet mitt. Har et CM HAF 922 mid tower kabinett.
Vis hele sitatet...
Det støtter atx og m-atx. Selv ville jeg ikke kjøpt ett B85, men det er fordi jeg overklokker. For de som ikke gjør det må B85 og 4790k være bedre kjøp enn Z97 og 4690k?

Sitat av danielsk Vis innlegg
Så ikke at K-versjonen hadde høyere stock clock. My bad
Vis hele sitatet...
Jepp, kan være lett å ta feil der i og med at det er den eneste K cpu'en som er slik
Sist endret av sweem; 2. juni 2015 kl. 15:47. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
11 0
Jeg har ingen anelse på overclocking så holder meg unna det, da blir vel setupet mitt som følgende da:
MSI GTX 670 OC
Intel i7 4790k
Asus B85 - micro ATX
OCZ ZT-series 650W
Samsung SSD 250GB

Vet ikke helt om jeg skal kjøpe ASUS Z97-P istedet, siden da har jeg muligheten til å oppgradere til raskere minne.

Btw, hvis noe ikke er kompatibelt med hverandre, vær så snill og si ifra