Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2306
Anonym bruker
"Moden Bever"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg vil veldig gjerne høre hva dere som NÅ soner med fotlenke, bruker tida på for å være kreative og spesielt eventuelt tjene penger, lese og studere, eller hvordan dere trener og / eller deltar i aktiviteter hos dere selv eller hos andre.

Har du tidligere sonet med fotlenke må du også gjerne delta, men si da hvor lenge siden det var er du snill.

Får man ha datamaskin? TV? Playstation? Leie tredemølle med VR-spill på skjerm eller Oculus rift? Bruker man tida på å lære seg hard-core linux / windows / programmering?

Spiller man spill? RPG, brettspill, innbyr til spillekveld for nabolaget, stiller kåken til rådighet som barnevakt / party-sjef?
Man får ha alle goder som man har hjemme fra før av, foruten att man ikke får ruse seg. Så PS4, PC og dama kan du fritt ta for deg av mens du soner. Du må forøvrig være ute i jobb tid, og er du syk må du fikse legeerklæring, ellers er det rett i buret.
Anonym bruker
"Rik Hydra"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har hørt at det sjanse for besøk fra kriminalomsorgen når som helst også, så en utsvevende partyhost-tilværelse er kanskje ikke typ lureste tingen i verden heller...
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har hørt at det sjanse for besøk fra kriminalomsorgen når som helst også, så en utsvevende partyhost-tilværelse er kanskje ikke typ lureste tingen i verden heller...
Vis hele sitatet...
Lurt? Nei.
Lovlig? Ja, så lenge du ikke drikker en dråpe eller bryter vilkårene på andre måter.
Digital nomade
trippy's Avatar
Jeg var ferdig for noen uker siden og jeg brukte mesteparten av tiden min på å lage mat, chille med dama og lese bøker. Brukte alle fritimene mine på en gang og tok turer med dama og kidden i helga.

Skal du sitte lenge eller? Går overraskende fort når du ikke tenker så mye over at du er lenka. Jeg satt 4 uker og de tre første ukene gikk iallefall kjempefort, siste uka gleda jeg meg så mye til å bli ferdig med dritten så da gikk det litt saktere.

Edit: Du Kan gjøre nøyaktig hva du vil hjemme så lenge du ikke går ut eller gjør noe ulovlig
Sist endret av trippy; 17. februar 2018 kl. 10:55.
Er på uke nr 2 med lenke, 15 uker gjenstående. Så langt har "soningen" vært en bløff. Har vært mer utenfor døra etter dem satt på lenka enn jeg har vært tidligere i vinter, om sommeren ville jeg selvfølgelig ikke vært like kar om omstendighetene.

Det eneste bryet med opplegget er stikkprøver(i form av uanmeldt besøk med alkotest) og de to gangene i uka jeg må møte opp på friomsorgen. Ikke at det er så ille heller. Folka der er kule, og tiden går til å prate skit.

Uten at jeg var vært i fengsel, tør jeg påstå at soningen der kontra fotlenke er en insane kontrast. Jeg pruta ned en straffepåstand på 6 mnd(9 før tilståelsesrabatt) til 4 mnd, utelukkende i håp om å få fotlenke. Fikset med jobb i forkant av rettsak og avla frivillig urinprøver.

Anbefaler alle med en kommende dom å søke fotlenke. Har du mer enn 120 dager ubetinget må du uansett i fengsel.

Fotlenke(på vinterstid) er en lek.
Sist endret av subscribe; 17. februar 2018 kl. 12:12.
Anonym bruker
"Moden Bever"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Jeg er litt usikker på reglene rundt dette med å bli tildelt fotlenkesoning.
Har forsøkt å lese meg opp, men ikke blitt veldig mye klokere (antagelig fordi jeg er dum).

La oss anta at jeg blir idømt opp til ett år.
På hvilket tidspunkt kan jeg da be om fotlenke, gitt dette med prøvetid og eventuelt fratrekk for tid i varetekt?
Anonym bruker
"Trygg Abbor"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Når du har 4 mnd igjen av total soningstid kan søke om fotlenke dvs. Etter evt innvilget prøvetid