Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1335
Hei!

Jeg skal hjelpe en kar med å innstallere en signalforsterker( en slik man putter i strømstøpselet

Jeg lurer på hvordan jeg går frem, f.eks - skal jeg sette forsterkeren lengst unna ruteren?

Og er det bare å plugge den inn, og så fungerer den?

Er takknemlig for all hjelp :-)
Det pleier og følge med en meget enkel og grei bruksanvisning til slike.
Til eksempel på hvordan det kan være (du sier ingenting om hvilket utstyr du har)
-Finn ut hva det gamle trådløse nettet heter og passordet til det
-Plugg inn den nye range extenderen (innenfor rekkevidde for det gamle nettet, men i retning hvor du vil utvide det)
-Koble PC'n til det nye trådløse nettet som range extenderen lager
-Opne nettleseren og gå inn på hvilken som helst nettside og du vil bli sendt til innstillingssiden til range extenderen
-(Velg utvid nettverk)
-Velg det gamle nettverket og skriv inn passordet til det
-Velg navn til det nye nettet og passord. Evt velg bruk samme passord om det er en boks for det.
-Trykk på lagre
Sist endret av suppesos; 16. februar 2015 kl. 21:30.
sett extendern nært der du skal være, men også på en plass som har godt signal. Du vil se signalet på pcen ut i fra hvor bra extenderen sender til pc-en, og det viser ikke om extenderen nesten ikke får noe signal fra hovedruteren..
Takk for svarene begge to.