Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1801
Har igjen gått i den store Cisco-fella og kjøpt en del utstyr, men tro på at dette er enkelt som bare det

Innehar en Cisco WLC 2106 og et AIR-AP1131AG-A-K9 accesspoint som er konvertert til LW.

Spørsmål; hvordan i all verden kan dette settes opp "enkelt"? Jeg skal samlet sett ha 4 AP, med en SSID. Samme adgang til alt.

Sliter med å finne AP i controlleren, virker ikke som de får kontakt..

Noen ideer? Det finnes mye å lese hos Cisco, problemet er at det er FOR mye

God jul!
Dette skal vel være plug and play bortimot, så lenge de står i samme nett/vlan?
Et tips kan være å sjekke firmware/software versjon på AP og WLC, sjekk at de faktisk kan snakke sammen, har en mistanke om at det kan være mismatch her.
Trådstarter
8 0
Sitat av Torepia Vis innlegg
Dette skal vel være plug and play bortimot, så lenge de står i samme nett/vlan?
Et tips kan være å sjekke firmware/software versjon på AP og WLC, sjekk at de faktisk kan snakke sammen, har en mistanke om at det kan være mismatch her.
Vis hele sitatet...
Har vært inne på samme tanken, for selv om jeg søker etter AP i controlleren med MAC adressen så finner jeg den ikke...

Men jeg får ikke gjort så mye med AP'en enda, har ikke console kabel (er i bestilling). Om jeg kobler AP til en vanlig router så får den IP, men klarer ikke å koble meg til via GUI/nettleser (det er vel kanskje sånn når det er konfigurert som LW?)

Det er vel verdt et forsøk å legge inn nyeste firmware på begge deler?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Du kunne kanskje sagt hvordan du har satt opp ting hittil?

I bunn å grunn skal det være så enkelt som å boote opp controlleren koblet på samme LAN og VLAN som AP'ene og konfigurere WLC.
Første gang du starter WLC vil du måtte gå igjennom en setup prosess, som er litt beskrevet i dette dokumentet.

I bunn og grunn har du vel et Management og AP manager interface, førstnevnte er for tilgang til webinterface og sistnevnte er for kommunikasjon med AP, disse må bindes til fysiske porter på kontrolleren og ha sine respektive adresser og evt egne VLAN, dog er det ikke noe i veien for å ha de på samme VLAN.

Så fort det er satt opp kan du logge inn på webinterfacet og sette opp en WLAN profil som APene vil distribuere.
Sist endret av Dodecha; 24. desember 2014 kl. 15:42.
her trengs KUN: ap +wlc + laptop (IKKE KOBLE TIL NOE ANNET!, ikke internet, ikke printer,ikke noe annet.)

Gjør som det her:
1. sjekk at du har RETT software på AP'ene hint:
https://software.cisco.com/download/...atid=278875243
(sjekk at det faktisk er LW og at den boot'er med det, enklest er å sjekke med consol kabel(comport)
2. start opp WLC 2106 , med KUN pc'en din koblet til, og kjøre setup'en (ikke koble til noen ap'er ennå)
Sett den ip'en den skal ha når du er koblet til lan'et nå i setup'en og ikke bytt den ip'en.
2a. HUSK DHCP MÅ KJØRE PÅ WLC2106 ! (det er veldig viktig, siden er via den som den ap'en for vite ip'en til wlc'en
3. husk save config, så plugg ap'en i poe port'en ( kun 1 ap siden noen ganger bruker dem litt mye strøm ved boot å kan lage krøll, så ta bare 1 ap.)
4. så er det vente game, hvis du ikke orker så koble til consol kabel så se på skjemern, den bruker "normalt" 10-15min første gangen den skal flash med samme software som på wlc, og laste ned config å boot en 2-3ganger.
5. når den er ferdig med en ap og den kommer opp på lista over "ap'er" og den sier den er online, så koble ut den og inn med neste ap. (gjør samme med alle ap'ene)
6. nå har alle ap'en huske ip'en til wlc uavhengig av hvilken dhcp server du bruker (så lenge dem er i same range)
7. slå av dhcp i wlc og se ap'en boot'er og kommer online i wlc, helt magisk.

NB: hvis du ikke skjønner noe og vil bare tvinge ip'en fra wlc inn i ap'en så bruke dhcp option:
http://www.cisco.com/c/en/us/support...ion-43-00.html
▼ ... over en måned senere ... ▼
Trådstarter
8 0
Takker for mange gode svar!

Har imidlertid vært veldig sløvt på denne fronten nå grunnet mye annet arbeide...

Etter mye knoting, så får jeg det imidlertid ikke til. JEg får ikke kontakt med APene mine via console! Alt virker om jeg bruker console på WLCen, og instillingene skal vel være de samme?

Om jeg kobler AP til det vanlige nettet mitt så får det jo en IP, som kan pinges. Men jeg kommer ikke inn i web-config,.,,?

Forstår ingenting. Bør vel snart ta et Cisco kurs elns