Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 3048
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Heisann,

man kan kjøpe seg til fant på dyrkeutstyr, grotelt, potter og vifter om man skal prøve å dyrke cannabisplanter selv.

Tenkte derfor å prøve å snekre sammen en billig-løsning, i det minste se om jeg får det til.

Det er snakk om et bygg i et skap, og bare 2-3-4 planter lowryder-planter totalt.

Så til spørsmålet;
Er det mulig å bruke kullfilter og vifte fra f.eks Jula, som ikke er beregnet til dyrking i denne grad?

f.eks:
http://www.jula.no/ventilasjonsvifte-37-w-414029
og
http://www.jula.no/kullfilterpatron-438004

hvor mange mikron på filteret være på for å fjerne mesteparten av lukten?

...eller er det bare å krype til korset og kjøpe filter fra weedshop eller lignende?
de jula greiene blir skralle saker , du vil angre hvis du prøver deg på disse ..
kjøpe heller skikkelige saker med en gang .. du trener kansje ikke mer en 125m2 vifte og filter hvis du skal dyrke i skap , ingen bekymringer for lukt eller noe hvis du kjøper utstyr beregnet for oppdraget =)

masse gode tips og andre dyrker kan du møte på www.norcan.org
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Trådstarter
spørs om jeg bare blir nødt å kjøpe et skikkelig filter, og prøve i begynnelsen med en liten vifte.
blir det for mye bråk eller for lite lufting får jeg bare krype helt til korset.

takk for tips.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Det er to ting som må være på stell i en dyrkeoperasjon, den ene er lys og det andre er kullfilter. Begge er en liten investering, men de kan heldigvis brukes på flere grows (erfaringsmessig, minst 5-6 grows).

Den julapatronen er ikke beregnet for å fjerne all lukten som dyrking vil føre til desverre.
Sist endret av Dodecha; 30. januar 2012 kl. 10:28.
Et alternativ til kullfilter, om det blir for stort, er osongenerator.
Sitat av Jallis370 Vis innlegg
Et alternativ til kullfilter, om det blir for stort, er osongenerator.
Vis hele sitatet...
Ozon-generator er dårlig deal. Ozon er giftig som fy.
Om man ønsker luktredusering på en slik måte er Ionizer en bedre vei å gå.
Det er også kommet ut et par nye funky CFL's på markedet som visstnok skal takle lukt i tillegg til å fikse lys. De går under navnet "Odor eliminating CFL's" og ifølge et par reviews jeg har lest så fungerer de visstnok bra.
Vifta ser grei ut, men jeg ville ha kjøpt et kullfilter av bedre kvalitet. De har den samme vifta på biltema mye rimligere..
Det er mulig å lage et kullfilter seg (google). Husk å kjøp et kullfilter med like stor eller større kapasitet enn vifta.

Et hjemmesnekret skap fungerer ypperlig.

Kjøp MH eller HPS lys til blomst for best avkasting. Til vekst fungerer sparepærer, lysrør, CFL og MH.

Vil fraråde deg fra å dyrke ruderalis-varianter inne (dårlig rus og lav avkasting).
Kjøp frø fra en kjent avler (Mr. Nice, Sensi, Mosca, Serious Seeds etc.)
Du bør også ha et vekstrom (moderplanter og stiklinger) slik at du slipper å kjøpe frø for hver runde. Vekstrommet trenger ikke å være av stor størrelse (avhengig av hvordan du dyrker).

Dyrkehåndboka gir ei grei innføring i dyrking av cannabis.
Sist endret av sonmarak; 30. januar 2012 kl. 17:10.