Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1121
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Heisann,

jeg er ingen ekspert innenfor området, selv om jeg har grei IT-kunnskap.
Jeg spør derfor dere.

Jeg kjører VPN med 2048bits-kryptering (blowfish), dynamiske IP'er og uten logging av noe som helst av trafikk.

Jeg er klar over at de som virkelig har greie på dette har mulighet til å analysere trafikken og derfor finne ut potensielt sensitiv informasjon om surfemønsteret mitt/ditt.

Nå er det ikke slik at jeg gjør noe ulovlig på nett, men visse typer informasjon og kunnskap ser jeg for meg kan brukes mot meg om jeg en gang blir tatt for noe kriminelt (hovedsaklig narkotika).

Hvor realistisk er det at en rettsinnstans klarer å få noe fornuftig ut av surfingen min om de ønsket å skaffe seg slik informasjon?

Merk spørsmålet, hvor REALISTISK er det..? Jeg er klar over at stortsett alt er mulig å spore om man bare setter inn nok ressurser til å finne ut av det..

er det slik at VPN er totalt bortkastet, eller har det sin nytte mtp. Datalagrinsdirektivet?
Hvor går VPN'et ditt til da?
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Trådstarter
Jeg bruker www.vpntunnel.se som leverandør, og IP'en er 178.73.205.228 pr. nå.
Noen sider som prøver å kartlegge hvor pc'en min er sier Sverige, andre Russland og andre igjen Sør-Afrika.

ingen som har erfaring mtp. dette?