Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  56 21384
Hva i helsikke har et så banalt og normalt kosttilskudd i "Rus" forumet å gjøre?

ZMA ffs.. Ja, folk kan oppleve sykere drømmer etc men dette har sammenheng med helt vanlige ting som skjer i kroppen når man tilfører den et naturlig mineral etc. Til noen er effekten sterkere, mens andre ikke merker noe. Det er gjort forskning på det. Google it, eller opprett egen tråd i passende forumdel.

Sitat av slaekke Vis innlegg
er det bevist at zma øker testosteronet? noen som HAR merket noe til dette? ved at feks fått mer skjegg?
Vis hele sitatet...
Kudos for å dra opp en gammel tråd. Det går helt finn ann å google dette ettersom folk spør om dette på treningsforum hver dag. Nei, det er ikke 100% bevist at det øker testosteronet, men det gir påfyll av noe kroppen trenger og bruker mye av dersom testoproduksjonen øker.

Som f.eks trening. Testoprod øker, og kroppen trenger mer næring. ZMA vil absolutt være en fordel å ha tilggjengelig.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg har nå gått på zma i 2 ukers tid... Og jeg tar 3 tabelletter om kvelden før jeg legger meg. Det eneste jeg har merket er at jeg husker noen drømmer og sover litt tyngre. Jeg trenger også 5 dager i uka. men jeg har ikke merket noe til denne testosteron-"boosten" og sjeggveksten folk snakker om. desverre!
eneste jeg merker av zma er at sexlysten øker :P kanskje ikke så rart når zma KAN øke kroppens testo nivå opp til 30%
Sitat av nabxor Vis innlegg
eneste jeg merker av zma er at sexlysten øker :P kanskje ikke så rart når zma KAN øke kroppens testo nivå opp til 30%
Vis hele sitatet...
Jeg ble så satt ut av den kommentaren der at jeg måtte google for å se hvordan du kom fram til det.

http://www.bodybuilding.com/fun/cattest.htm

For prohormone users: Start a cycle of ZMA the last three days of your stack and continue it for 2-3 weeks after. This will guarantee you retain the maximum amount of mass and restore endogenous testosterone in the shortest amount of time. ZMA can raise natural testosterone levels overnight by as much as 30 percent.
Vis hele sitatet...
Dette ble skrevet i 2001, og henviser heller ikke til kilder.


Sjekk så; http://www.ergo-log.com/zma.html

Study: ZMA does not raise testosterone levels


ZMA is totally ineffective, say German sports scientists in an article published in the European Journal of Clinical Nutrition. The researchers tested a couple of bottles of SNAC System’s ZMA from the bodybuilding.com webshop. SNAC is Victor Conte’s company, the genius behind the BALCO scheme and the inventor of ZMA.

Les det i bold. Ikke rart de sier det øker med 30% fordi nisser går blindt på uten å være kritiske til kilder.
Sitat av Louis Fire Vis innlegg
Jeg ble så satt ut av den kommentaren der at jeg måtte google for å se hvordan du kom fram til det.

http://www.bodybuilding.com/fun/cattest.htm



Dette ble skrevet i 2001, og henviser heller ikke til kilder.


Sjekk så; http://www.ergo-log.com/zma.html

Study: ZMA does not raise testosterone levels


ZMA is totally ineffective, say German sports scientists in an article published in the European Journal of Clinical Nutrition. The researchers tested a couple of bottles of SNAC System’s ZMA from the bodybuilding.com webshop. SNAC is Victor Conte’s company, the genius behind the BALCO scheme and the inventor of ZMA.

Les det i bold. Ikke rart de sier det øker med 30% fordi nisser går blindt på uten å være kritiske til kilder.
Vis hele sitatet...
takk for opptatteringa , men jeg nekter å tro av sexlysten min bare er spacebo
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Litt gammel tråd, menmen. Hvordan funker zma i forhold til eks rene b6 tabeletter? (viss noen har prøvd det) Jeg mener til drømmer, har lyst til å lucid dreame, og det hadde vert flott med noe som kunne hjelpet meg Og det kan vel ikke føkke kroppen til når man er i puberteten? Er bare 14, og kanskje ikke så lurt å kødde med kosttilskudd?
Sitat av 3li-G Vis innlegg
Litt gammel tråd, menmen. Hvordan funker zma i forhold til eks rene b6 tabeletter? (viss noen har prøvd det) Jeg mener til drømmer, har lyst til å lucid dreame, og det hadde vert flott med noe som kunne hjelpet meg Og det kan vel ikke føkke kroppen til når man er i puberteten? Er bare 14, og kanskje ikke så lurt å kødde med kosttilskudd?
Vis hele sitatet...
ZMA inneholder zink, magnesium og b6 vitaminer. Zink hjelper til å opprettholde en naturlig testosteronbalanse i kroppen, magnesium påvirker søvnen din, du sover tyngre og dypere, derav rarere drømmer man husker, og sist men ikke minst b6 som har en drøsser av ting det gjør med kroppen http://www.apotek1.no/kost-og-ernaer...ler/vitamin-b6 .

Om du er ute etter "drømme-effekten" av ZMA er det i så fall magnesium du bør gå til innkjøp av, da b6 har heller lite med drømmene dine å gjøre. Hva angår kosttilskudd i tidlig alder ville jeg nok vurdert å vente iallefall ett par år til kroppen er bedre utviklet, dessuten er det i startfasen av trening heller tull å bruke mye penger på kosttilskudd du mest sannsynlig ikke trenger - ennå.

Verdt å nevne at jeg verken er lege eller ernæringsfysiolog
Sist endret av Dibsent; 7. mai 2012 kl. 23:49.