Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1493
Hei

Jeg har bredbånd fra Eidsiva og bruker multimodem. Jeg er ikke sikker, men jeg tror vi betaler for linje med 1 mb opp og ned. Jeg bruker kabel gjennom strømnettet fra modemet gjennom strømnettet til den stasjonære dataen min. Problemet er at nettet detter ut. Noen dager er det stabilt hele dagen, mens andre dager mister jeg kontakten mange ganger i timen, noen ganger får jeg ikke kontakt i det hele tatt på et par timer.

"Kan ikke koble til mellomtjeneren", "IP connection error occured", "Kan ikke finne DNS-adressen" og "Denne nettsiden er ikke tilgjengelig" er vanlige feilmeldinger. Er det noen som har forslag til hva som er feil og eventuelle løsninger?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Prøv med noko anna enn powerline-adapter. Det er langt frå utenkjeleg at dei er problemet, og å utelukke dei er eit svært godt utgangspunkt.
Trådstarter
10 0
Vurderte den muligheten, og prøvde med lang kabel direkte fra modemet til data, men det bedret seg ikke. Det trådløse fungerer heller ikke når det detter ut, telefoner, trådløse datamaskiner og iPader mister også kontakt.

Kan også nevne at vi kjøpte nytt multimodem for et par dager siden. Ingenting endret seg.
Sist endret av Gooby; 15. februar 2015 kl. 16:20. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Forandrer lampestatusen seg på modemet når du opplever å miste nettilgangen?
Trådstarter
10 0
Noen ganger går internett-lampen fra grønn til rød, men like ofte holder den seg på grønn.