Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1906
Hei !

Helt ny her, men håper noen kan hjelpe

Jeg har kjøpt en ZyXEL GS1900-8HP, men klarer ikke å komme inn på managementet. Standard PÅ skal være http://192.168.1.1, men samme hva jeg prøver klarer jeg ikke å få noe kontakt.

Jeg er bak en Gateway med samme standard ip(som jeg ikke kan endre), så koblet fra den og koblet meg til direkte til en av portene, men nei det fungerte ikke. Jeg har også prøvd å koble den til ruteren (Netgear R7000), men nei - ingen kontakt. Så koblet jeg til et webkamera for å se om nettverket fant kamera uansett, men nei. Det blinker grønt, som det skal. Jeg prøvde å endre ip-adressen på det lokale kortet til 192.168.1.12 imens jeg var direkte koblet med pc - for å se om jeg kunne lure meg inn bakveien, men nei. Så koblet jeg det meste sammen igjen, resatte osv og prøvde, men nei - denne siden kan ikke vises... Så nå har jeg gitt opp !! Og spist opp hele sjokoladen...

Er det noen der ute som kan hjelpe ?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Plugg pcen din i ein nettverksport. Sett pcen til å bruke DHCP. Ikkje ver tilkopla noko anna. Ikkje ha zyxelen tilkopla noko anna.

Fungerer det? Om ikkje:
1: ip-adresse - kva viser ipconfig?
2: Har den vore sett opp før, eller pakka du den ut sjølv?
3: Prøv reset?

Plugg pcen din i ein nettverksport. Sett pcen til å bruke DHCP. Ikkje ver tilkopla noko anna. Ikkje ha zyxelen tilkopla noko anna.

Fungerer det? Om ikkje:
1: ip-adresse - kva viser ipconfig?
2: Har den vore sett opp før, eller pakka du den ut sjølv?
3: Prøv reset?
Sist endret av vidarlo; 1. januar 2015 kl. 22:06. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Skal vi se, dette er en layer 2 "half managed" switch så for å koble dette sammen så må du ha: ISP-modem(helst i brige) -> wan\internett porten på Netgear R7 router -> Zyxel switch for best resultat

hvis du kobler deg til nettverket hjemme og får ip automatisk kan du bare glemme den ipen som står i mannualen siden den får dette da via DHCP fra enten modem eller router og da er ikke dette gyldig

For å finne ipen til switchen så logger du deg på routeren (Netgear R7) så ser du på oversikten over tilkoblete enheter, trikset her er å vite MAC addressen på switchen hvis den ikke har noe gjennkjenlig navn, dette finer du enten på esken eller på selve switchen

Mens du er inne på routeren så kan du jo sette opp statisk ip til switchen med engang, dette gjør du via assigne ip til mac addresse, etterpå så logger du inn med http://ip-på-switchen/

1. logg inn på router og finne riktig ip
2. logg inn på switch
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hei ! Jeg har akkurat fått tre sånne selv, jeg satte IP 192.168.1.2, med nettmaske 255.255.255.0 på pcen, så kobla jeg kabel fra PC til en av portene på zyxel, så vips så hadde jeg kontakt.
Vil anbefale å sette statisk IP for å forsikre at du får IP som du kan logge inn på ruteren med. Husk at du må ha DNS for å kople til Prøv disse innstillingene:http://puu.sh/ey1zh/c9e5d9b308.png
▼ ... noen uker senere ... ▼
Det tok lang tid før jeg fikk svart dere igjen, men tusen takk for god hjelp. Det endte med at det var noe feil med ZyXEL'en, men vel i havn med en ny ordnet det seg til slutt med hjelp av oppskriften til Kad. Jippi!
Så koblet jeg til kamera, et brukt AXIS M3024-LVE, og etter å ha resatt det og ved hjelp av AXIS IP Utility fikk jeg satt en IP-adresse og logget meg på. Siden kamera viser er ACTi Web Configurator og så langt alt ok, men så vil jeg gjerne oppdatere kameras programvare og havner i trøbbel igjen. Det må gjøres via AXIS Camera Management Client, men det programmet klarer ikke å finne kamera og med mine meget begrensede kunnskaper, ser det ut til at det har noe med ZyXEL'ens muticasting å gjøre ? Så hva gjør jeg da? Jeg ser inne på ZyXEL'en at det under Configuration finnes Multicast, med undermenyen IMGP og mange valg man der kan gjøre, men hva ? Jeg har jo ikke snøring på hva. Dette er utstyr jeg har på hytta, så får ikke fortsatt før jeg er tilbake der, men veldig glad om noen kan geleide meg litt videre.
Hmm - prøvde å laste opp printscreen'er, men de vises visst ikke ?

Det tok lang tid før jeg fikk svart dere igjen, men tusen takk for god hjelp. Det endte med at det var noe feil med ZyXEL'en, men vel i havn med en ny ordnet det seg til slutt med hjelp av oppskriften til Kad. Jippi!
Så koblet jeg til kamera, et brukt AXIS M3024-LVE, og etter å ha resatt det og ved hjelp av AXIS IP Utility fikk jeg satt en IP-adresse og logget meg på. Siden kamera viser er ACTi Web Configurator og så langt alt ok, men så vil jeg gjerne oppdatere kameras programvare og havner i trøbbel igjen. Det må gjøres via AXIS Camera Management Client, men det programmet klarer ikke å finne kamera og med mine meget begrensede kunnskaper, ser det ut til at det har noe med ZyXEL'ens muticasting å gjøre ? Så hva gjør jeg da? Jeg ser inne på ZyXEL'en at det under Configuration finnes Multicast, med undermenyen IMGP og mange valg man der kan gjøre, men hva ? Jeg har jo ikke snøring på hva. Dette er utstyr jeg har på hytta, så får ikke fortsatt før jeg er tilbake der, men veldig glad om noen kan geleide meg litt videre.
Sist endret av Trille64; 8. februar 2015 kl. 19:28. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.