Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 574
Sikler på ett nytt fotostativ for synes mitt Manfrotto stativ sett i forhold til vekt og størrelse når jeg skal ut på ferie og sådan.

Har sett på de her stativene men er usikker på hvilke "O" som er best og om å gå for fliplock eller twist lock, max sections noe preferabler?
http://english.benro.cn/TravelAngel1.aspx
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Om det var ett riktig svar ville man funnet mange færre varianter av stativer. Du sier ingenting om dine behov, og kunne like gjerne skrevet noe som «Jeg er ikke fornøyd med Volvo stasjonsvogna mi, sånn med tanke på størrelse, hvilken bil bør jeg kjøpe?»
Trådstarter
Kriterier:
Lett (Karbon) og lite
Kombinert Mono/Tri-pod
Ikke altfor dyrt.
Solid, sist gang jeg kjøpte et stativ gjorde jeg tabben av å kjøpe et lett.
Det er ganske skranglete, vanskeligå sette stødig, det kjennes ut som om det skal falle fra hverandre etc..
Drit i vekta, det er ikke så viktig med mindre du skal ha det på ryggen mer enn én time i strekk om gangen.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Spørs fortsatt hva du mener med «billig»

Jeg ville gått for en fire-seksjons Gitzo, og tatt med ett eller annet å ha sand, steiner, vann eller annet i for å holde det stødig. olaPola: Vekta har mye å si. Jeg tipper du kjøpte et stativ som var billig og lett (og dermed av lav kvalitet). Internett er fullt av folk som har kjøpt for tunge stativ og dermed ikke bruker dem.

Denne kanskje?

Om kombinasjonen av mono- og tripod er et viktig kriterium begrenser dette valgene. Google «combined monopod tripod». Jeg har ingen erfaringer med dem. Lykke til.